Fandom

Encyklopedia Bionicle

Konflikt Takanuvy i Teridaxa

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Druga Bitwa z Makutą to walka kończąca sagę Mata Nui.

Druga Bitwa z Makutą
Makuta 4 MOL.png
Konflikt Maska Światła
Lokalizacja Mangai
Wynik Zwycięstwo Takanuvy, Matoranie wracają do Metru Nui.

Dane

Drużyny

  • Toa
  • Makuta

Liderzy

  • Takanuva
  • Teridax

Siły

Pokonani

Cele

  • Takanuva : Przebudzić Mata Nui i pokonać Teridaxa
  • Makuta : Pokonać Takanuvę i zdobyć Maskę Światła

Przebieg walki

Ta bitwa wydarzyła się 9 miesięcy po przybyciu Toa. Makuta wyzwał Takanuvę na mecz Kohli: jeśli Takanuva zwycięży, otworzy bramę do Metru Nui, jeżeli przegra, będzie musiał oddać maskę Makucie i wtedy rozpoczęła się bitwa. Po wymianie ataków i rzutów, Toa, Turaga i Matoranie pojawili się. Makuta zniszczył sklepienie, odcinając powrót na Mata Nui. Takanuva wykonał w powietrzu przewrót, jednocześnie chwytając berłem kulę protodermis i rzucając ją w Makutę i władca ciemności runął w ścianę. Ale przeżył ten atak i powiedział Takanuvie, że chroni Mata Nui i że to jego powinność wobec Maski Cieni. Toa Światła wskoczył na niego i starał się zedrzeć maskę cieni. Gdy mu się to udało, on i Makuta wpadli do energetycznego protodermis, gdzie się połączyli i stali się Takutanuvą.

Istota o sile Makuty i woli Takanuvy udźwignęła bramę do Metru Nui. Podczas utrzymywania bramy, Takutanuva kazał Hahli dać jemu maskę Hau, by mógł ożywić Jallera. Jaller wrócił do życia, ale przekazanie mocy Jallerowi kosztowało Takutanuvę dużo energi i brama zmiażdżyła go. Z obłoków mgły wyleciała maska Avohkii i dzięki niej się odtworzył w strumieniu światła. Ta walka zakończyła się zmianą Makuty w Antidermis i kończyła sagę Mata Nui.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki