FANDOM

"W świecie, który pożywi świat, oczywiście. Płomień płonący jasno, choć nie pali nikogo poza jego posiadaczem. I pali, och, pali wszystko, póki nie pozostanie nic, nawet popioły."
— Odpowiedź na pytanie, gdzie powstały Kanistry Toa.

Konstruktor Kanistrów Toa
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Av-Matoran
Tytuł/Praca Konstruktor Kanistrów Toa
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Konstruktor Kanistrów Toa to tajemniczy, szalony Av-Matoranin.

Biografia

Został stworzony przez Wielkie Istoty, by brać udział w budowie Robota Wielkiego Ducha. Później wraz z innymi Av-Matoranami opuścił swój dom pod Południowym Kontynentem, by zasiedlić Karda Nui przed obudzeniem Wielkiego Ducha. Zadanie było utrudniane przez ataki Avohkah, lecz wkrótce przybyli Toa Mata i pozbyli się zagrożenia.

Nim rozpętały się Burze Energii, Matoranin został wysłany, by poinformować Tren Kroma, że Mata Nui jest gotów do czynienia swojej powinności. Z powodu spotkania z Tren Kromem, Matoranin oszalał. Został wysłany do "reperacji" do Karzahniego.

Zapomniał swoje imię oraz wszystkie wspomnienia wkrótce po tym, jak zabrano mu maskę. Był jednym z Matoran, którzy zbudowali Kanistry Toa. Poznał grupę Jallera, gdy podróżowali oni na Voya Nui i dotarli do krainy Karzahni. Zdradził im położenie ukrytych Kanistrów na wyspie, w których Matoranie kontynuowali swoją podróż. Doznał wizji śmierci Mata Nui od Karzahniego. Kiedy wszyscy mieszkańcy uciekli z krainy, on jako jeden z nielicznych pozostał na wyspie. Karzahni był na niego wściekły, lecz po jakimś czasie o nim zapomniał i pozwolił mu żyć w spokoju.

Nim Gali Nuva zniszczyła krainę Karzahni, konstruktor został wysłany na Metru Nui razem z resztą pozostałych więźniów.

Po śmierci Makuty Teridaxa, zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Niewiele wiadomo na jego temat. Podobnie jak reszta Av-Matoran, może zmieniać kolor swojego pancerza. Odkąd trafił do Karzahniego, jest połamany i pokryty kurzem, a jego nogi są groteskowo powykręcane.

Po spotkaniu z Tren Kromem, konstruktor oszalał i taki pozostaje do dziś.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki