Fandom

Encyklopedia Bionicle

Konstruktor Kanistrów Toa

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"W świecie, który pożywi świat, oczywiście. Płomień płonący jasno, choć nie pali nikogo poza jego posiadaczem. I pali, och, pali wszystko, póki nie pozostanie nic, nawet popioły."
— Odpowiedź na pytanie, gdzie powstały Kanistry Toa.

Konstruktor Kanistrów Toa
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Av-Matoran
Tytuł/Praca Konstruktor Kanistrów Toa
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Konstruktor Kanistrów Toa to tajemniczy, szalony Av-Matoranin.

Biografia

Został stworzony przez Wielkie Istoty, by brać udział w budowie Robota Wielkiego Ducha. Później wraz z innymi Av-Matoranami opuścił swój dom pod Południowym Kontynentem, by zasiedlić Karda Nui przed obudzeniem Wielkiego Ducha. Zadanie było utrudniane przez ataki Avohkah, lecz wkrótce przybyli Toa Mata i pozbyli się zagrożenia.

Nim rozpętały się Burze Energii, Matoranin został wysłany, by poinformować Tren Kroma, że Mata Nui jest gotów do czynienia swojej powinności. Z powodu spotkania z Tren Kromem, Matoranin oszalał. Został wysłany do "reperacji" do Karzahniego.

Zapomniał swoje imię oraz wszystkie wspomnienia wkrótce po tym, jak zabrano mu maskę. Był jednym z Matoran, którzy zbudowali Kanistry Toa. Poznał grupę Jallera, gdy podróżowali oni na Voya Nui i dotarli do krainy Karzahni. Zdradził im położenie ukrytych Kanistrów na wyspie, w których Matoranie kontynuowali swoją podróż. Doznał wizji śmierci Mata Nui od Karzahniego. Kiedy wszyscy mieszkańcy uciekli z krainy, on jako jeden z nielicznych pozostał na wyspie. Karzahni był na niego wściekły, lecz po jakimś czasie o nim zapomniał i pozwolił mu żyć w spokoju.

Nim Gali Nuva zniszczyła krainę Karzahni, konstruktor został wysłany na Metru Nui razem z resztą pozostałych więźniów.

Po śmierci Makuty Teridaxa, zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Niewiele wiadomo na jego temat. Podobnie jak reszta Av-Matoran, może zmieniać kolor swojego pancerza. Odkąd trafił do Karzahniego, jest połamany i pokryty kurzem, a jego nogi są groteskowo powykręcane.

Po spotkaniu z Tren Kromem, konstruktor oszalał i taki pozostaje do dziś.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki