FANDOM

"Skryj się w ciemnościach. W końcu to więzienia, które stworzyliśmy dla siebie. "
Makuta Krika, Bagna Tajemnic

Krika
Set Makuta Krika.png
Makuta
Przydzielony Region Północny region Północnego Kontynentu, Zakaz
Maska Wielka Crast
Narzędzia Jadowite Kły, Miotacz Duchów Nynrah
Status Martwy
Wymowa Kri-ka

Krika był Makutą północnego regionu Północnego Kontynentu i członkiem Bractwa Makuta.

Historia

Wczesne życie

Krika został powołany do życia 100 000 lat temu przez Wielkiego Ducha Mata Nui, używając basenu substancji znanej jako Antidermis, położonej na wyspie na południu Wszechświata Matoran. Po stworzeniu, stał się członkiem Bractwa Makuta, organizacji oddanej służeniu woli Wielkiego Ducha i utrzymywaniu porządku. Krika był odpowiedzialny za stworzenie różnych gatunków Rahi w celu zaludnienia wszechświata.

Po Matorańskiej Wojnie Domowej na Metru Nui, Krika został przypisany przez przywódcę Bractwa, Miserixa, do pilnowania północnych regionów Północnego Kontynentu.

Gdy Teridax zwołał spotkanie by ujawnić swój plan, Krika był jednym z ostatnich, którzy się z tym pogodzili, mimo, iż nie uważał, aby ten plan mógł się ziścić. Z tym wsparciem, Teridax powiększył swą kontrolę nad Bractwem Makuta. Krótko po tym, Krika i Spiriah zostali wskazani do zabójstwa Miserixa. Jednakże, Krika w tajemnicy nie usłuchał rozkazu i zamiast tego skrył Miserixa na Artidax, wyspie położonej daleko na południu Wszechświata Matoran. Ustawił też wiele pułapek i Rahi, aby powstrzymać każdego innego Makutę, który przybędzie zabić uwięzionego Miserixa, lub też Miserixa od ucieczki.

Gdy Spiriah zdezerterował przez swoją porażkę przy eksperymentowaniu ze Skakdi, Krika otrzymał jego dotychczasowy region do obserwowania, Zakaz.

Krika, jak inni Makuta, ewoluował poza potrzebę fizycznego ciała, zmieniając się w gazowe Antidermis wewnątrz pancerza. Teridax rozkazał Duchom Nynrah przybyć na Destral i zmodyfikować zbroję Makuta, aby przyzwyczaili się do nowej wirusowej formy Antidermis jaką przyjęli.

Karda Nui

Krika i kilku innych Makuta zostali wysłani by najechać Karda Nui w celu kontrolowania stanu Mata Nui. Krika był przywódcą drużyny, która przybyła na Bagno Sekretów. W wyniku mutagenu wszyscy przyjęli insektoidalne formy. Krika był pierwszym z trzech Makuta, którzy dotarli na bagno, i został zmutowany najbardziej przez Mutagen Dołu, sprawiając, że Makuta utknął w tej formie, mutując go też na kilka innych sposobów.

Animation Krika.png

Krika odzyskujący Kamienny Klucz

Krika pokazał się po raz pierwszy Toa Nuva niedaleko Codrexu kiedy ukazał się w celu pożarcia energii Tahu, gdy Toa byli osłabieni przez pole energii Codrexu. Przeprowadził krótką rozmowę z Tahu na temat jego losu i własnych rozmyślaniach na temat powodu, dla którego Bractwo pragnie mocy. Gdy Krika mówił, Tahu użył swojej zmniejszonej energii żywiołu by podgrzać ziemię, po której stąpał Krika. Makuta krzyknął z bólu i wycofał się do bagien. Gdy dwaj pozostali Toa Nuva przybyli, on i jego towarzysze przygotowali się do ataku. Nagle niespodziewanie z nieba spadł Chirox, dzięki czemu Toa uciekli zdezorientowanym Makuta.

Toa Mistika Tahu Facing Makuta Krika.jpg

Krika walczący z Toa Nuva Tahu

Krika, Bitil i Gorast wrócili po tym do jaskini, wraz z Kamiennym Kluczem. Toa Nuva próbowali oszukać Makuta opóźniającym czas podmuchem energii żywiołów, dzięki czemu mogliby dostać się do groty i wykraść Klucz. Jednakże, Krika nie został zmylony tym podstępem i wkrótce zawrócił by zmierzyć się z Toa. Tahu blefował, że odnaleźli Kanohi Ignikę i oddali ją Pohatu. Jednakże telepatyczna wiadomość od Makut Phantoka odkryła, że Ignika rzeczywiście jest w posiadaniu Toa w powietrzu. Trójka Toa uciekła w bagno. Gorast chciała ich gonić, ale Krika zatrzymał ją, i zamiast tego udali się do Codrex by zaczaić się na Toa Nuva.

Po dotarciu do Codrex i zobaczeniu braku znaków Toa Mistika, Krika nakazał Makuta czekać w cieniach. Zbyt zajęty rozmyślaniem na temat planu Teridaxa i ewentualnych konsekwencji, Krika nie dostrzegł Toa Nuva. Po wymianie ciosów z Tahu, Krika próbował blefować, mówiąc, że Toa spóźnili się, a Bitil pomajstrował przy polu otaczającym Codrex, i że może wybuchnąć. Tahu odkrył jednak blef i wystrzelił ze swojego Miotacza Duchów Nynrah, chwytając Krikę w pole energii. Niedługo do obecnych dołączyli Toa Phantoka, jak również Makuta Phantoka, i obie strony przygotowały się na ostateczną bitwę.

Comic Makuta Krika.PNG

Krika wynurzający się z bagna

Podczas bitwy, krótko walczył z Gali i zaproponował jej łaskę, nakazując jej uciec z Karda Nui. Takanuva zainterweniował, używając podmuchu energii Światła. Widząc, że Toa Światła dołączył do walki, Krika zrezygnował ze swego losu i opuścił pole walki.

Krika uciekł do Codrex, unosząc się poza jego polem energii. Tam napotkał Icaraxa, który przekonał go do zniszczenia pola energii przez wejście do niego w swej nietykalnej formie i ponowną materializację w środku niego. Udało mu się to, a pole energii, przeładowane przez coś czego nie mogło się pozbyć, zawiodło. Zmęczony tym, Krika upadł na ziemię.

Makuta później podsłuchał, że Takanuva poinformował Av-Matoran, iż Burze Energii uderzą w Karda Nui, gdy Mata Nui zostanie przebudzony, a każdy, który zostanie w rdzeniu zginie. Krika szybko udał się by poinformować innych Makuta, w nadziei przekonania ich, że zostali zdradzeni przez własnego przywódcę. Jednakże, widząc Krikę, Gorast wpadła w szał i użyła swej Felnas na mocach niematerialności. Krika stracił kontrolę nad własną mocą materializacji, i ostatecznie zniknął w powietrzu, kończąc tym samym swój żywot.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym alternatywnym wszechświecie, Krika, wraz z Teridaxem i Kojolem, przebywa w komnacie Archiw. Makuta poprosili Takanuvę, by ten wyeliminował Jallera i odzyskał Vahi dla nich, w zamian pomogą mu znaleźć Brutakę. Zanim Takanuva odszedł, Krika podarował mu wirusa, który na pewien czas podarował Toa moc lotu.

Krika później dołączył do Rebelii przeciwko Imperium Toa, używając swoich mocy Próżni przeciwko Lewie, dopóki Teridax nie zabił Toa Powietrza potężnym piorunem.

Cechy i umiejętności

Krika posiadał kontrolę nad mocą Cieni, umiejętności produkcji Kraata i dostępu do ich mocy. Potrafił być wysoce skrytym, mogąc pozornie zniknąć w mgłach bagien wedle własnej woli.

Comic Makuta Krika Absorbing Energy.png

Krika pochłaniający energię Tahu

Jako wynik jego mutacji, Krika utknął w nowej formie i stracił możliwość zmiennokształtności. To samo tyczy się większości mocy Kraata. Jego moc panowania nad gęstością wymknęła się spod kontroli; aby utrzymać się zmaterializowanym, Krika musiał pożerać ciepło, a potrafił je pochłaniać z powietrza i żywych istot.

Krika wierzył, że nic dobrego nie wyjdzie z planu Teridaxa jeśli się uda, ale zdawał też sobie sprawę, że podobnie będzie jeśli zawiedzie, więc dla dobra bądź zła, podążał za nim. Jednakże, okazjonalnie buntował się przeciwko Teridaxowi, gdy mógł to robić bezpiecznie, tak jak zrobił to, skrywając i więżąc Miserixa, choć rozkaz wyraźnie kazał mu go zabić. Podczas pobytu na Karda Nui, zdał sobie sprawę, że plan Teridaxa skończy się źle dla ich wszystkich i próbował go sabotować w różny sposób, czy to próbując przekonać Gali do opuszczenia Karda Nui, co doprowadziłoby do niemożności wypełnienia planu Teridaxa, czy to sprzymierzając się z dezerterem Icaraxem. W przeciwieństwie do większości Makuta szanował Toa Nuva za ich dorównywanie Makuta w mocy i zdolnościach.

Maska i bronie

Krika nosił Kanohi Crast, Wielką Maskę Odepchnięcia. Maska pozwalała mu odpychać jakikolwiek przedmiot od siebie z niesamowitą prędkością. Mógł również tak manipulować mocą maski, aby pozwolić sobie na lot przez stałe odpychanie się gruntu. Dodatkowo, nosił ze sobą Miotacz Duchów Nynrah, którego mógł użyć by kontrolować jakikolwiek mechaniczny cel, trafionego przez pocisk broni.

Statystyki BIONICLE.com

Siła: 13
 
Zwinność: 13
 
Wytrzymałość: 14
 
Inteligencja: 13

Informacje o zestawie

Set Makuta Krika.jpg

Zestaw Kriki

Krika Team Up.png

Krika połączony z zestawem Kiropa

Krika został wydany latem 2008 roku jako jeden z trzech średnich zestawów Makuta Mistika. Zestaw przedstawia jego insektoidalną formę po mutacji i składa się z 40 części. Może połączyć się z Matoraninem Kiropem, co zostało pokazane na pudełku, lecz nie ma to żadnego odbicia w fabule.

Artykuł o zestawie 8694 Krika na Legopedii.

Krika był częścią promocji BIONICLE w "Happy Meal" McDonald's, w drugiej połowie 2008 roku.

Na początku 2009 roku, na BIONICLE.com pojawiła się instrukcja Tropiciela Bagiennego, kombinera stworzonego z zestawów Kriki, Gorast i Bitila.

Cytaty

"Lecz w Matorańskich legendach, każdy kamyk jest skarbem, każdy Rahi większy niż Szczur Skalny jest potworem, a każdy kto nie krzyczy i nie ucieka przed grzmotem jest bohaterem."
— Alternatywny Krika, Mroczne Odbicie
"Nasz wielki plan... kosztuje resztę Bractwa mnóstwo czasu i bogactw... mnie kosztuje znacznie więcej."
— Krika, Bagna Tajemnic
"Kiedyś byłem taki jak ty: solidny i pełny, niepotrzebujący nikogo i niczego. Byłem Makutą Krika, me imię szeptano w legendach przez połowę znanego wszechświata."
— Krika do Toa Nuva Tahu, Bagna Tajemnic
"Czy wiesz, dlaczego my, Makuta, tak bardzo nienawidzimy Toa? Dawno temu chcieliśmy uchodzić za takich jak wy -- bohaterów czyniących dobro, nie oczekując nic w zamian. Ale jesteśmy inni. Dlatego gardzimy wami i chcemy was zgładzić..."
— Krika do Tahu, Mroczne Bagno
"Twój los jest już przesądzony... i to nas łączy."
— Krika do Tahu, Mroczne Bagno
"Robię coś, czego Makuta nigdy nie robią -- oferuję ci łaskę. Uciekaj, Gali -- opuść to bagno, pójdź w jakiekolwiek miejsce tego świata, ale nie zostawaj w Karda Nui!"
— Krika do Gali, Koniec Gry
"Spodziewałem się, że zaatakuje, krzyknie w szale, albo zrobi coś, co by mi się nie spodobało. A jednak, na jego twarzy dostrzegłem tylko... smutek i rezygnację. Zupełnie jakby wiedział, że ja, bądź ktoś taki jak ja, przybywa, ale miał nadzieję przeciwko nadziei, że się nie pojawię."
— Myśli Takanuvy, Blog Takanuvy

Ciekawostki

McKrika.PNG

Krika w promocji Happy Meal McDonalds

  • Krika to ulubiony Mistika Grega Farshteya.
  • Krika to jeden z dwóch Makuta na Karda Nui, którzy nie zginęli przez Burzę Energetyczną (drugim był Icarax). Obaj zginęli z rąk Gorast, przy użyciu jej Kanohi Felnas.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodnik

Ignition

Historie

Animacje

Gry Online

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki