FANDOM

"Wiem, gdzie znajdują się wszyscy moi wrogowie. W końcu sama ich pochowałam."
— Lariska, Dziedzictwo Zła

Lariska
Noimage
Mroczny Łowca
Narzędzia Sztylety
Moce Nieznane
Status Żywa
Lokalizacja Spherus Magna

Lariska to zwinna i niebezpieczna Mroczna Łowczyni oraz jedna z najbardziej zaufanych sług The Shadowed One.

Biografia

Wczesne życie

Niewiele wiadomo na temat życia Lariski przed jej wstąpieniem w szeregi Mrocznych Łowców, oprócz tego, że pochodzi z miejsca, w którym każdy dzień był walką o przetrwanie.

Mroczna Łowczyni

Lariska dołączyła do Mrocznych Łowców ponad 100 000 lat temu.

Była pierwszym przeciwnikiem Hakanna podczas jego inicjacji. W trakcie walki, Skakdi Ognia udało się ją powalić, lecz gdy tylko odwrócił się do niej plecami, Lariska doskoczyła do niego i przytknęła sztylet do jego gardła.

Jakiś czas później, z powodu niepowodzenia misji i rozzłoszczenia The Shadowed One, Lariska została pozbawiona swojej prawej ręki przez lidera najemników. Od tamtej pory użyła w pełni mechanicznej protezy.

Lariska była wśród grupy Mrocznych Łowców, którzy zostali wysłani z misją podbicia Metru Nui, co zapoczątkowało wojnę Toa i Mrocznych Łowców. Gdy Hakann i łowczyni przebywali w Ga-Metru, dostrzegli samotnie podróżującego opustoszałymi ulicami Toa Nidhikiego. Zamiast zabić Toa Powietrza, Lariska zaproponowała mu, by zdradził swoich towarzyszy Toa i oddał miasto w ręce Mrocznych Łowców. Nidhiki spotkał się z Lariską następnej nocy i przystał na taki układ; miał zaprowadzić armię Toa do Doliny Długich Szeptów w Po-Metru, gdzie Mroczni Łowcy zastawili na nich pułapkę. Jednakże, Toa Lhikan wykrył podstęp i kiedy Lariska i pozostali najemnicy wyłonili się z ukrycia, na rozkaz Lhikana otoczyło ich trzystu Toa, wezwanych przez Lhikana z innych wysp. Mroczni Łowcy zostali zmuszeni do odwrotu, kończąc wojnę. Wrócili do swojej siedziby na Odinie, razem z Nidhikim, wygnanym z Metru Nui przez Lhikana. Po powrocie, The Shadowed One ukarał Lariskę za jej niepowodzenie. Kiedy Nidhiki został wcielony w szeregi Mrocznych Łowców, on i Lariska zostali bliskimi przyjaciółmi.

Lariska wyruszyła później razem z Nidhikim i Krekką na misję na Nynrah. Odwróciła uwagę przybyłych na miejsce Toa, mających zawrzeć układ z Duchami Nynrah, podczas gdy pozostali dwaj Mroczni Łowcy wykradli prototypy Miotaczy Zamor.

Po tym, jak Roodaka przybyła na Odinę, Lariska próbowała odwieść Nidhikiego od rozmowy z przybyszką, lecz Toa Powietrza jej nie posłuchał. Tej samej nocy, Lariska na własne oczy była świadkiem przemiany Nidhikiego w instektoidalnego potwora wskutek działania Roodaki i uciekła do fortecy.

Jakiś czas później, Mroczna Łowczyni otrzymała misję zabicia Toa Grawitacji. By przygotować się do zadania, trenowała z lewitacyjnymi Kanoka, aby symulować walkę z mocą grawitacji Toa. W końcu wypełniła swoje zadanie i zabiła go, jednak całą nagrodę musiała oddać The Shadowed One. Kiedy lider organizacji oraz Voporak i Sentrakh udali się do Metru Nui na poszukiwanie Maski Czasu, pełniła rolę dowódcy Mrocznych Łowców. The Shadowed One chciał wówczas również sprawdzić wówczas kto zabił jego agentów - Nidhiki i Krekkę.

Zakon Mata Nui

Lariska została potem wynajęta przez Zakon Mata Nui do wzięcia udziału razem z Brutaką, Makutą Spiriahem, Vezonem, Caraparem, Takadoxem i Roodaką w misji odnalezienia dawnego przywódcy Bractwa Makuta, Miserixa. Otrzymała zadanie dotarcia na Zakaz i skontaktowania się z przedstawicielami gatunku Ehleka, by ci przygotowali się do odparcia Zyglaków Spiriaha. Kiedy armada Zyglaków szykowała się do ataku na wyspę, zjawili się wojownicy powiadomieni przez Lariskę i pokonali najeźdźców. Następnie, Brutaka ujawnił Mroczną Łowczynię reszcie drużyny i grupa kontynuowała swą podróż.

Dotarli na Wyspę Tren Kroma, gdzie przechowywane były bronie dla zespołu. Po rozdaniu oręży członkom wyprawy, drużyna została zaatakowana przez legendarną istotę - Tren Kroma. Kiedy nie mógł wyczytać z umysłu Brutaki obecnej sytuacji we wszechświecie, Tren Krom skupił swoją uwagę na Larisce i zaczął wgłębiać się w jej umysł z nadzieją na znalezienie lepszych informacji. Po śmierci Carapara, zabitego podczas próby ataku na Tren Kroma, istota odrzuciła Brutakę w gniewie, a ten rzucił się do ucieczki wraz z resztą drużyny. Powrócili do łodzi i wyruszyli w dalszą podróż.

Przed dotarciem na Artidax, Lariska wyraziła zaniepokojenie Takadoxem, ale Brutaka zignorował to. Kiedy przybyli i zeszli na ląd, piaski na plaży o mało nie wciągnęły Spiriaha, lecz wtedy Roodaka przemieniła piach w rój lotników ognistych przy pomocy swojego Rhotuka. Później grupa wyruszyła na szczyt góry, gdzie wkroczyła do tunelu. Wejście było porośnięte ostrym bluszczem, który mógł spowodować osunięcie się skał. Drużyna weszła do środka, omijając bluszcz, jednak Takadox, widząc ryzyko misji, przeciął jedno z pnączy, wywołując lawinę, która uwięziła resztę w tunelu. Później udał się w stronę łodzi, którą grupa przybyła na wyspę.

Brutaka przekonał pozostałych, by szli dalej, a nie próbowali się uwolnić. W czasie wędrówki przez tunel, Brutaka opowiedział pokrótce historię Artidax, jak był to niegdyś aktywny wulkan, ale Tahu i Kopaka uporali się z nim w ramach ich dawnej misji. Kiedy dotarli do mostu, Roodaka zapytała Brutakę o powód poszukiwania Miserixa. Wojownik odparł, że jego pracodawcy chcieli go użyć jako broń przeciwko Bractwu Makuta. Nagle Vezon zauważył, że podłoga pod nimi się rusza. Okazało się, że były to tysiące insektów, które wspięły się na górę i zablokowały wejście oraz wyjście z pomieszczenia. Brutace udało się przekonać Spiriaha, by ten spróbował użyć swojej mocy kontroli Rahi na owadach, wysiłki Makuty nie przyniosły jednak żadnego rezultatu. Roodaka ponownie użyła swojego Rhotuka i zmutowała niektóre z insektów, przez co pozostałe uznały je za wrogów i zaatakowały je, odblokowując wyjście. Drużyna wydostała się z tamtego pomieszczenia i znalazła w komnacie Miserixa.

Brutaka podszedł do Miserixa z zamiarem uwolnienia go. Przeszkodził mu Vezon, ale został potem trafiony Wzrokiem Cieplnym przez zirytowanego Miserixa. Były lider Bractwa wchłonął Spiriaha i został przekonany do pójścia z drużyną. Lariska zauważyła, że łańcuchy krępujące Makutę korzystają z jego własnych mocy do więzienia go. Po znalezieniu słabego ogniwa, Brutaka i Roodaka wystrzelili w nie, co spowodowało, że zaatakowały ich Klakki. Brutaka odpierał wytworzone przez stworzenia strumienie dźwiękowe, dopóki Miserix nie uwolnił się z łańcuchów, a następnie użył potężnego krzyku, który pozbawił je, a także Vezona i Lariskę, przytomności. Brutaka odmówił Miserixowi zdradzenia informacji, których ten chciał, zamiast tego zażądał, by Makuta zmniejszył się do bardziej stosownych rozmiarów. Rozbawiony, Miserix rozbił boczną ścianę wulkanu, dając sobie drogę ucieczki i możliwość zachowania obecnej wielkości. Kiedy Roodace nie udało się przekonać Makuty, by został jej sojusznikiem, Lariska i pozostali usiedli na grzbiecie Miserixa, a ten rozpostarł swe skrzydła i odleciał z wyspy, kierując się na północ. Makuta zabrał ich na Daxię, gdzie Lariska pomagała Zakonowi w przygotowaniach do wojny przeciwko Bractwu.

Panowanie Teridaxa

Kiedy Makuta Teridax objął władzę nad wszechświatem, Lariska i Guardian zostali wcieleni w do grupy dowodzonej przez Tahu, mającej dotrzeć do ruin krainy Karzahni. Teridax zabił jednak Guardiana i postawił reszcie drużyny ultimatum - albo zgodzą się oddać w ręce Exo-Toa i wrócić do Metru Nui, albo zostaną unicestwieni. W tym momencie przybył jednak Onua i pokonał maszyny pod kontrolą Makuty. Przekazał następnie wieść, że członkowie Zakonu, z którymi drużyna miała się spotkać, polegli z rąk Rahkshi. Zaproponował, by wyruszyli na Daxię i zniszczyli źródło Zenergizowanej Protodermis, którego, jak podejrzewał Onua, Teridax używał do tworzenia nowych Rahkshi. Misja zakończyła się sukcesem i niedługo potem zespół rozdzielił się.

Spherus Magna

Po klęsce i śmierci Makuty w bitwie o Bara Magna, Lariska, podobnie jak reszta istot z Wszechświata Matoran, zamieszkała na odrodzonej planecie Spherus Magna. Nadal wiernie służy The Shadowed One, zbierającemu własną armię Mrocznych Łowców, Skrallów, Łowców Kości i innych.

Cechy i umiejętności

Lariska jest niezwykle zwinną, odzianą w niebiesko-zielony pancerz, nieustępliwą i cyniczną istotą. Choć tak jak inni przedstawiciele jej gatunku może nosić i używać Kanohi, preferuje z nich nie korzystać.

Lewe ramię Lariski jest kompletnie mechaniczne - zostało wyrwane przez The Shadowed One jako kara za niewypełnienie którejś z misji - lecz wciąż jest doskonałą akrobatką. Nie lubi odpoczywać, ciągle jest w ruchu, znana jest z tego, że robi spontaniczne fikołki i wyskoki. Kiedy jednak jest na misji, jest praktycznie nie do usłyszenia, a jej zmysły są tak wyostrzone, że potrafi znaleźć nawet kogoś z Kanohi Volitak.

The Shadowed One często podkreślał, że Lariska to jedyna Mroczna Łowczyni, której boją się inni Mroczni Łowcy. Z tego właśnie powodu wybrał ją na swoje zastępstwo, kiedy przebywał poza Odiną.

Uzbrojenie

Lariska nosi ze sobą dwa sztylety, często nasączone trucizną. Obecnie korzysta ze sztyletów wykonanych z Protostali, które otrzymała od Zakonu Mata Nui jako zapłatę za wykonanie misji.

Cytaty

"Wstawaj, ścierwo Rahi. Lekcję u pani Lariski czas zacząć."
— Lariska do Hakanna, Dziedzictwo Zła
"Dobra rada, ścierwo Rahi - nie odwracaj się plecami do wroga, póki nie upewnisz się, że nie oddycha. I nie odwracaj się plecami do Mrocznego Łowcy, póki jego pancerz nie zostanie zniszczony przez wiatr."
— Lariska do Hakanna, Dziedzictwo Zła
"Lariska wzruszyła ramionami, zniecierpliwiona. Wolała być ciągle w ruchu. Stanie w miejscu i rozmawianie było dla niej torturą - i właśnie dlatego The Shadowed One kazał jej to robić."
— Narrator, Pułapka Czasu
"W dniu, w którym wreszcie cię zabiję, The Shadowed One, będziesz się tego spodziewał. Chcę, żebyś się tego spodziewał."
— Lariska, Pułapka Czasu
"Oto ostatni członek naszej drużyny. Spróbujecie jej zagrozić... to bądźcie pewni, że będzie dla was groźniejsza ode mnie. Przedstawiam wam Lariskę."
— Brutaka, Zjednoczeni w Lęku
"Przepadł już Carapar, przepadł Takadox. Kto następny teraz podzieli ich los? Posępny Spiriah? Burkliwy Brutaka? Zwycięski Vezon? Czy może Lariska... mądra, wspaniała i rozkosznie bezlitosna?"
— Vezon, Zjednoczeni w Lęku

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania