FANDOM

Le Metru
LoMN Le-Metru.png
Położenie Metru Nui
Status W pełni odbudowane

Le Metru to miasto wynalazków i transportu. Wiele z nowoczesnych rozwiązań powstało w warsztatach Le Metru; jedynie Nuparu miał więcej wynalazków. Wszyscy Le Metranie mają zamiłowanie do szybkości. Ostatnią rzeczą, jaką robił Matau przed przemianą w Toa, było testowanie pojazdu Nuparu. Najważniejszym wynalazkiem są Szyby (oryg. Chutes), czyli kanały z protodermis, zawieszone nad ziemią, w których podróżują Matoranie. Zasada ich działania jest tak skomplikowana, że nawet Turaga Dume ledwo ją rozumie. Chodzi o to, że protodermis utrzymuje się w powietrzu dzięki polu magnetycznemu. Istnieją stacje, na których Matoranie wsiadają (choć nie jest to konieczne: protodermis przypomina plazmę i można przez nie przechodzić), oraz pomieszczenia kontrolne. Innym wynalazkiem są wózki powietrzne, stworzone we współpracy z Nuparu; to pojazdy chodzące, na których można latać w szybach. Szyby są bardzo długie i łatwo się tam zgubić; z tego powodu każdy kierowca (taki jak Orkahm) ma mapkę linii każdego miasta.

Ścieżka testowa to mały budynek w Le Metru. Jest w nim mały, okrągły Moto-szyb, w którym domorośli wynalazcy testują swoje osiągnięcia. Nuparu bardzo chętnie daje możliwość Matoranom przetestowania swoich nowych pojazdów, co robią zawsze, nierzadko z narażeniem życia. Matau o mały włos nie zginął gdy w jednym z tych pojazdów urwała się kierownica (Bionicle 2)

Le Metru zostało bardzo poważnie uszkodzone w czasie Kataklizmu i wielu wierzy, że nigdy nie będzie takie samo.

Gdy Zakon Mata Nui użył Włócznii Artakhi, Le-Metru jest w pełni odbudowane.

Mieszkańcy (ważniejsi)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki