FANDOM

Legendy BIONICLE 10: Bagna Tajemnic
BL10
Książka
Seria Legendy BIONICLE
Autor Greg Farshtey
Wydawca Scholastic
Źródła: ISBN 0545054168

Legendy BIONICLE 10: Bagno Sekretów to dziesiąta książka z serii Legendy BIONICLE wydana w Lipcu 2008. Kod z tej książki pozwalał na Kanoka Club uruchomienie historii Królestwa.

Fabuła

Takanuva patroluje plaże Metru Nui. Myślał jak łatwo byłoby uratować wszechświat gdyby pomagał Toa Mahri. Mroczna myśl przechodzi mu przez głowę ale szybko jej się pozbywa. Popychany przez swoją mentalną siłę, Takanuva udaje się do Archiwum gdzie podnosi obraz Mrocznego Łowcy. Patroluje Archiwa w Onu-Metru gdy nagle zostaje zaatakowany przez Robactwo Cienia. Po stoczonej walce odkrywa że część jego światła znikła ale od razu po tym zemdlał. Takanuva budzi się w jednym z pomieszczeń w Archiwach gdzie Onu-Matoranie przynoszą zwłoki zmarłych Rahi. Oświetlając pomieszczenie Takanuva odkrywa dwoje stojących nad nim Toa, Toa Wody, i Toa Dzwięku. Toa wody powiedziała mu że nazywa się Helryx, a ten Toa dźwięku nazywa się Krakua. Wytłumaczyła mu że jego zadaniem jest dostarczenie ważnej wiadomości Toa Nuva. Zanim odszedł Helryx przyczepiła mu do maski 'zwierzątko' Kratane dzięki któremu mógł dowiedzieć się o przeszłości. Gdzie indziej troje Toa Nuva wkraczają na Bagna Sekretów. Postanawiają, że trzeba się rozdzielić Onua odkrywa (kosztem Nui Kopen), że wody bagien są mutageniczne ponieważ zamiast Nui Kopen z wody wyłania się potwór z mackami. Zanim potwór zaatakował Onua odkrył że jego ciało go nie słucha. Nagle do Onuy podchodzi żółty Makuta i mówi mu że jego Nynrah przeją władzę na mechanicznymi częściami w jego ciele, nagle Makuta się duplikuje i zabiera Onue do kryjówki Kriki na przesłuchania. W innej części bagien Tahu odkrywa ogromną kulę osadzoną w strukturze upadłego Stalaktytu. Chciał do niego podejść ale został odrzucony przez niewidzialne pole energii nagle do upadłego Tahu podchodzi biały Makuta i zaczyna wysysanie energii z Toa.

W wizjach Takanuvy widzi on jak Toa Mata zostają stworzeni i jak przemawia do nich Helryx. Wymieniają ze sobą pytania i odpowiedzi nagle duża płyta odsuwa się i do pokoju wpada światło, a na zewnątrz dowiedzą się co dalej mają robić.

Znowu na Bagnach, Bitil przybywa do jaskini Kriki. Onua odkrywa że nie jest już pod kontrolą Bitila i szybko uderza jednego z klonów. Grożąc że oderwie mu głowę klony uderzają w Toa energią. Onua unosi się w powietrze i widzi pięćdziesięciu Bitil przed stojących nim, a ten uderza w nich wielką hałdą ziemi która dekoncentruje Bitila i jego klony znikają a Onua używa swojego Nynraha aby stworzyć pole energii wokół Makuty i wysyłać go do Bagna.

W jeszcze innej części Bagna, Gali znajduje Keystone który znajduje się w korzeniach rośliny. Po wydobyciu Keystona Gali zaatakowała Makuta Gorast. po krótkiej zażartej walce Gorast wylądowała w ruchomych piaskach (Gali zwiększyła ilość wody pod jej stopami). Nagle Gorast wydostała się z piaskowego więzienia i powaliła Toa wody. Na niebie pojawiła się ogromna kula ognia która oświetliła każdy zakątek Bagna Sekretów.

Tahu zmaga się z Kriką, niespodziewanie za pomocą swojej tarczy rozgrzewa podłożę tak że Biały Makuta odskakuje. Krika wyjaśnia Tahu czemu Makuta tak nienawidzą Toa, i że teraz musi zginąć. Nagle Toa Ognia poczuł nagłe zimno które go osłabia, jako wezwanie o pomoc wystrzeliwuje w niebo ogromną kulę ognia.

Wracając do wizji Takanuvy, Gali zostaje powalona przez swojego trenera Hydraxona. Zdenerwowana znowu postanawia zaatakować Hydraxona ale znowu się nie udaje. Wściekała już Toa wody atakuje trenera ale zostaje powalona przez Spinaxa. Po treningu wraca do kwatery Toa Mata aby spotkać się z innymi Toa.

W teraźniejszości, Gorast żywi się światłem Gali, ale nie na długo ponieważ zieloną Makuta powala Onua. Onua pomaga wstać Gali i odlatują zostawiając omdlałą Gorast. Toa i Makuta przybywają do miejsca gdzie znajduje się Tahu i Krika. Nagle z nieba spada Chirox jeden z Makuta który zaatakował powietrzną część Karda Nui. Krika, Bitil i Gorast ruszyli aby mu pomóc pozostawiając trzech Toa.Toa Nuva uciekają i napotykają Av-Matorana, który zabiera ich do małego obozu, gdzie mieści się kilku innych Matoran. Tam właśnie Toa dowiadują się szokującego sekretu: gdy życie Av-Matorana się kończy, zostaje zmieniony w Bohroka, potem znika, dołączając do roju w gniazdach pod Mata Nui. Przed przemianą, Matoran który ich przyprowadził oddaje im kolejny Keystone i wypełnia swe ponure przeznaczenie, stając się kolejną machiną zniszczenia. Toa Nuva kierują się ku obozowi Makuta i atakują, kradnąc ostatni Keystone i uciekając. Makuta zajmują pozycje przy Codrexie, wiedząc, że to ostatnia szansa, aby przeszkodzić Toa Nuva w obudzeniu Mata Nui.

W wizjach Takanuva, widzi nurkującego Lewę który szukał swojej Kanohi Miru. Sfrustrowany zostaje zaatakowany przez mięsożerne ryby. Gdy wypływa poddaje się a stojący nad nim Hydraxon śmieje się z niego. Ich trener ukrył maskę każdego z Toa w rużnych zakątkach Daxii. Zdenerwowany Lewa komentuje jak inni sobie radzą. W końcu zrozumiał że muszą pracować zespołowo. Hydraxon powiedział mu że maka Gali znajduje się na drzewie i jeśli on jej pomoże ona pomoże mu. Po odszukaniu masek Tahu i Kopaka wkradli się do bazy Zakonu Mata Nui. Wykiwali ochroniarzy i dostali się do środka. Nie na długo ponieważ złapała ich Helryx, liderka Zakonu. Na chwilę zaprzestaje pracy nad Przemierzaczem Bagiennym, i tłumaczy im jaka jest ich rola w ochronie Wielkiego Ducha Mata Nui.

W teraźniejszości Tahu i dwoje pozostałych Toa udaje się do kryjówki Kriki. Po drodze omawiają plan do odzyskania ostatniego Keystona. Ustalili że wywabią Makuta z ich kryjówki za pomocą wybuchów. A w zamieszaniu wkradną się do środka i ukradną Keystona. Gdy im się to udało przygotowali się do ataku. Tahu wytworzył wokół nich pole siłowe które ochrania ich przed atakami Kriki. Onua wykopał dużą dziurę dzięki której omówili plan ucieczki do Codrexu i że tam będą czekali na pozostałych Toa. Krika przewidział to i czekał na Toa przy Codrexie. Toa przewidzieli zasadzki Makuta i postanowili ich zaatakować. Gdy lecieli nad Codrexem zobaczyli troje Bitilów którzy czekali na Antroza i jego zespół.

W wizjach Takanuva zobaczył Toa Mata w znajdujących się Karda Nui. Zobaczył Kopake i Tahu walczących z grupą Avohkah. Po zwycięstwie nad Rahi, Tahu i Kopaka zastanawiali się czy powinni powiedzieć innym Toa prawdę o Codrexie i co to dla nich oznacza.

W teraźniejszości na Bagnach toczy się walka między dwoma zespołami. Antroz przygotowywał się do ataku na Toa Nuva ale został pokonany przez Kopakę i trzech Av-Matoran a pozostałych dwoje Toa Nuva włącza się do walki. Tahu i jego zespół są gotowi do ostatecznej walki.

W ostatniej wizji Takanuva widzi Gali pokonującą ostatniego Avohkah. Kiedy Tahu i Kopake gratulujących pozostałym Toa zwycięstwa a Av-Matoran Takua opuścił Karda Nui i swoich przyjaciół. Toa ognia i lodu poprowadzili pozostałych Toa do Codrexu. Ciekawski Lewa podbiegł do niego ale został odrzucony przez pole energii. Wstawili Keystone i weszli do środka. Tahu zamkną wejście a Karda Nui nawiedziła potężna burza energetyczna. Tahu wytłumaczył że muszą wejść do środka Kanistrów znajdujących się w Codrexie ponieważ gdyby tam nie weszli burza zabiła by ich. Toa weszli do Kanistrów i czekali na dzień w którym zostaną obudzeni.

Kratana została zdjęta z maski Takanuvy i w końcu mógł się zapytać jak dostanie się do Karda Nui. W tym momencie do komnaty wszedł Brutaka, trzymając w ręku Mrocznego Łowcę Dewellera. Nagle aktywował swoją maskę a Takanuva gotowy był do wyprawy do Karda Nui.[[1]]

Postacie

Zobacz także

Więcej z Fandomu

Losowa wiki