Fandom

Encyklopedia Bionicle

Mahri Nui

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Mahri Nui
Underwater.jpg
Miejsce
Rezydenci kiedyś Matoranie, obecnie nikt
Populacja Nieznana
Położenie Pod Voya Nui

Historia

Mahri Nui dawniej była jedną z wiosek Matoran na Voya Nui. Około 310 lat przed przybyciem Inika (a 700 lat po Wielkim Kataklizmie) wioska zapadła się do oceanu i zniknęła w otchłani morza (niszcząc bazę Ehleka umieszczoną ponad Dołem). Matoranie tam żyjący (przez fanów zwani Aquatoranie lub Mahritoranie) ulegli przemianom spowodowanym mutagennym czynnikiem w wodach Dołu, ale nie spędzili tam dosyć czasu, aby zacząć oddychać pod wodą. Dlatego zaczęli hodować Hydruka, Rahi morskie, które zbierają dla nich powietrze znad lustra wody i znoszą je pod kopuły wioski. Jednak wioska zatonęła niebezpiecznie blisko więzienia Dół - żyjący tam Barraki terroryzują mieszkańców i zagrażają przyszłości wioski.

Matoranie zaczęli się mutować ze względu na wodę z Dołu poniżej, lecz mutację zatrzymało zamknięcie wioski w wielkich bańkach powietrza, znoszonych przez Hydruka - Rahi morskie podobne do skorpionów. Dlatego Matoranie wciąż oddychają powietrzem, inaczej niż nieszczęśliwe ofiary Dołu.

Matoranie bardzo rzadko opuszczają bańki wokół miasta. Aby wypasać Hydruka i zbierać powietrze, ustalili tzw. "bezpieczną godzinę". Trwa ona bardzo wcześnie rano, gdy Rahi polujące w nocy zasypiają, a te aktywne w dzień - dopiero się budzą. Bezpieczna godzina jest ściśle ograniczona - Reysa przekroczył ją o kilka minut i został pożarty przez Wielką Kałamarnicę.

Mahri Nui2.PNG

Mahri Nui

Toa Mahri musieli zniszczyć podwodny korytarz, aby Voya Nui mogła wrócić do Wielkiego Kontynentu. Ponieważ oznaczało to zagładę Matoran z miasta, przenieśli ich w bezpieczne miejsce i dopiero wówczas Cordakami zniszczyli korytarz. Voya Nui zatonęła, niszcząc Mahri Nui.

Lokalizacje

Inne lokalizacje są uznawane za część Mahri Nui, choć nie są one ze sobą mocno powiązane - zwykle znajdują się jedynie w pobliżu właściwej wioski - kopuł Matoran.

  • Słupy Solne - ulubiony teren łowiecki Pridaka. Znajdują się na północ od Mahri Nui.
  • Zęby Brzytworybów - to grupa skał wyglądających jak zęby Razor Whales. Żyje tam Nocturn.
  • Pola Powietrzorostów - pola roślin z których jest zbierany tlen przez Hydruka i Matoran. Miejsce jest bronione przez Kerasy .
  • Statuy - to posągi postawione przez Matoran ku czci porwanych przez Barraki. Jeden z nich widać go na filmiku "Creeps from the Deep" ze strony www.bionicle.com . Dekar umieścił na nim znalezioną MoLi, lecz posąg zniszczył Kalmah.
  • Prąd morski - niebezpieczny prąd mogący wessać każdego naiwnego Matorana zagłębiającego się w mroczną wodę.
  • Kopalnia - była kiedyś połączona z jaskiniami Voya Nui
  • Podziemny korytarz - prowadzi z Voya Nui do Mahri Nui. Miejsce, gdzie obecnie są Toa Inika (w przyszłości Toa Mahri). Został otworzony przez Axonna.
350px-MahriNui.gif

Mahri Nui

Mieszkańcy

Znani nam mieszkańcy Mahri Nui to:

Powietrze

Kule powietrza to klucz do przetrwania Mahri Nui. Odnaleziono je w podwodnych roślinach - powietrzorostach - i zaczęto używać Hydruka, aby je zbierać. Matoranie mogą "łapać" bąble powietrza, więc mogą oddychać pod wodą z dala od miasta. Gigantyczne bąble otaczają Mahri Nui i są regularnie uzupełniane nowym powietrzem.

Matoranie używają też ich jako broni. Bazując na miotaczach Hydruka stworzyli własne Miotacze Powietrza . Kule powietrza w miotaczach występują w formie stałej - gdy uderzą w cel, wracają do formy gazu. Bąble te są trujące dla stworzeń oddychających tlenem rozpuszczonym w wodzie (np. Barraki)

Militaria

  • Matoranie żyjący pod wodą są wyposażeni w łódź podwodną. Nie wiadomo, skąd ją mają - być może zabrali ją od Barraki lub strażników Dołu, może też zbudowali ją sami. Wiemy, że to jeden z playsetów, lecz nie wiemy, który (być może 8926 "Toa Undersea Attack). Barraki także posiadają łodzie podwodne.
  • Dekar i Defilak, a także zapewne inni Matoranie noszą elektro-ostrza, noże rażące cel prądem.
  • Matoranie są wyposażeni w miotacze powietrza (Air Launcher), który stanowi groźną, bo trującą broń dla Barraki, oddychającymi tlenem z wody.

Więcej w Fandom

Losowa wiki