Fandom

Encyklopedia Bionicle

Mata Nui (Wyspa)

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij
"Niechaj serce Metru Nui żyje po wsze czasy. Stoimy teraz na wyspie Mata Nui, nazwanej tak na cześć Wielkiego Ducha."
Vakama, BIONICLE 2: Legendy Metru Nui
Mata Nui (Wyspa)
Map-1.jpg

Mata Nui, przed oczyszczeniem przez roje Bohrok

Miejsce
Rezydenci Żaden, dawniej Matoranie z Metru Nui
Populacja Dawniej 1,000 Matoran
Położenie Dawniej powyżej Metru Nui

Mata Nui to duża wyspa o długości 357 bio i szerokości 178 bio (około 486km i 285km). Jest umiejscowiona pośrodku nieskończonego oceanu. W jej skład wchodzi sześć Wahi oraz Wysepki Kumu, które tak naprawdę nie wchodzą w skład żadnej Wahi.

Historia

Na początku Mata Nui była pustym światem bez roślin i życia, lecz podczas Wielkiego Kataklizmu tajemniczy wyciek Protodermis sprawił że na wyspie pojawiła się roślinność. Wtedy Matoranie przenieśli się na tę wyspę razem z wieloma Rahi, i Mata Nui została zamieszkana.

Mata Nui została zamieszkana przez Matoran z Metru Nui gdy wielkie miasto zostało poważnie uszkodzone przez Makutę. Teraz Matoranie wrócili so swojego starego domu, i wyspa Mata Nui była przez pewien czas zamieszkana tylko przez Rahi.

Tu wylądowali też Toa Mata by zacząć swoją podróż, której celem było obudzenie Mata Nui.

Wyspa doznała wielu zniszczeń gdy roje Bohrok zaatakowały. Wyspa była też miejscem, gdzie Toa Metru ukryli Maskę Światła. Mata Nui została znów poważnie uszkodzona przez Rahkshi, i jedna z wiosek, Ta-Koro zniknęła pod otaczającą ją lawą. To na tej wyspie zmierzyli się Takanuva i Makuta.

Gdy Toa Nuva wrócili na wyspę Mata Nui, wypuścili Bohroki na powierzchnię, co było częścią misji Toa Nuva. Gdy Gali Nuva wróciła znowu na wyspę, skierowała się do Wielkiego Teleskopu, by zrobić notatki o współrzędnych Czerwonej Gwiazdy. Obecnie wyspa została opuszczona.

Podczas obudzenia Wielkiego Ducha Mata Nui wyspa się zniszczyła (dokładnie jak Mata Nui powstawał, wyspa rozdzieliła się na mniejsze kawałki i poszły one na dno oceanu).

Krajobraz

Przez wyciek Energetycznego Protodermis, Mata Nui bardzo się zmieniła. Na tej wyspie dominuje 6 regionów, które stykają się razem w Kini-Nui, które jest na środku wyspy.
Mapa Mata Nui.jpg

Mapa Mata Nui

Ta-Wahi

Region Ognia i lokalizacja zniszczonego grodu Ta-Koro.

Le-Wahi

Region Powietrza i lokalizacja zniszczonego grodu Le-Koro.

Ga-Wahi

Region Wody i lokalizacja zniszczonego grodu Ga-Koro.

Ko-Wahi

Region Lodu i lokalizacja zniszczonego grodu Ko-Koro.

Onu-Wahi

Region Ziemi i lokalizacja zniszczonego grodu Onu-Koro.

Po-Wahi

Region Kamienia i lokalizacja zniszczonego grodu Po-Koro.

Inne miejsca

Główne punkty orientacyjne

Inne miejsca

Ciekawostki

  • Mata Nui została nazwana po Wielkim Duchu, przez Vakamę zaraz po zamianie w Turaga.
  • Nikt nie jest rdzennym mieszkańcem Mata Nui. Wszyscy Matoranie i Rahi przybyli tu z Metru Nui i być może z innych miejsc.
  • W filmie BIONICLE 3: W Sieci Mroku Matau powiedział "Kurs na Mata Nui!", kiedy aktywował statek przewożący Matoran. A Vakama nadał to imię tej wyspie, gdy stał się Turagą.
  • Na filmiku na stronie Bionicle widać że pod wyspą Mata - Nui było uwięzione ciało Wielkiego Ducha
  • Wyspa jest wielkości głowy Wielkiego Ducha.

Zobacz też

Więcej w Fandom

Losowa wiki