Mata Nui Online Game to gra w której wcielasz się w Matoranina Takuę. Jest tam dziewięć poziomów. Atrakcją jest zebranie kompani kronikarza i Bitwa o Kini-Nui.

Mata Nui Online Game
MNOG
Status Wydana
Platform Online
Gracze Takua, Pohatu, Kongu, Kompania Kronikarza
Język Angielski (Stany Zjednoczone) lub niemiecki

300px-Company

Części gry

Gra była podzielona na części, które były ujawniane co jakiś czas w ciągu całego roku. Zawierały przeszkody, które powstrzymywały gracza od odwiedzania zablokowanych miejsc: gorąca lawa, burza śnieżna w Ko-Koro itd. Można było przewidzieć, kiedy następna część gry zostanie dodana, używając Wielkiego Teleskopu. Trzeba było odczytać daty pod poszczególnymi obrazami na podstawie teleskopu i porównać je z datą na samym teleskopie. Gdy obydwie daty się zgadzały, gwiazdy widziane przez teleskop układały się w kształt przedstawiony na odpowiednim rysunku.

Styczeń

Gracz może zwiedzać jedynie wybrzeże Ta-Koro. Jest tutaj kanister Tahu jak i Tajemnicze Wejście do Gniazda Bohrok. Można było również obejrzeć Legendę Mata Nui patrząc na skały na szczycie klifu, jak również oglądać Ścianę Gwiazd przez Teleskop. Droga do Ta-Koro jest zablokowana przez rzekę lawy.

Luty

Rzeka lawy wystyga i gracz może swobodnie prześć do Ta-Koro. Można zwiedzić Spalony Las, gdzie również można porozmawiać z Kapurą, znaleźć Jalę w posterunku razem ze swoimi Gwardzistami oraz obejrzeć samą wioskę, gdzie gracz znajduje Vakamę. Jest też ścieżka do Ko-Koro, ale Gwardzista nie pozwoli nam przejść bez pieczęci Gwardii.

Marzec

Maku pojawia się na plaży. Gracz może użyć jej łodzi, by dostać się do Ga-Koro, które jest opuszczone z powodu ataku Rahi. Jednak poprzez znalezienie pod wodą i umieszczenie w odpowiednim miejscu części pompy zatopiona chatka wynurza się na powierzchnię. W środku jest Turaga Nokama i Ga-Matoranki. Gali pojawia się, by walczyć z Tarakavą, a następnie znika. W Ga-Koro gracz może rozmawiać z Nokamą, Maku i Nixie.

Kwiecień

Gracz może podróżować do Po-Wahi, gdzie okazuje się, że wioska jest spustoszona przez dziwną epidemię, spowodowaną przez zakażone piłki Koli. Trochę szpiegowania wokół pozwala graczowi wywnioskować, że sprzedawca piłek (Akmou) bierze je z Kamieniołomu. Podróż tam powoduje walkę między Pohatu a Nui-Jagą. Po wygranej walce Pohatu i gracz uciekają, a Toa wyjawia mu, że pomoże Po-Matoranom wrzucić zakażone piłki Koli do morza. Po usunięciu piłek Koli i powrocie do Po-Koro Akmou znika.

Maj

Gracz może dostać się do Onu-Koro. Tam okazuje się, że wypadek w kopalni spowodował zamknięcie dostępu do Lightstone'ów. Na miejscu okazuje się, że wypływ lawy zablokował drogę do kopalni. Można ją przekroczyć używając Deski Lawaserfingowej. Po drugiej stronie trzeba naprawić pompę, by zatrzymać lawę. Gracz moze również odkryć, że na dnie Szybu B jest nieprzenikalna, skalna powłoka. Znajduje się tutaj dysk w skale. Po rozmowie z Nixie można otrzymać Gnomon oraz odkryć, że dysk to Zagar Słoneczny. Po umieszczeniu Gnomona w odpowiednim miejscu i paru dodatkowych czynnościach Zegar otwiera się i tworzy schody. Po zejściu nimi na sam dół znajdujemy tam złotą maskę, ale nie ma tam nic do zrobienia.

Czerwiec

Taipu otwiera wejście do Le-Wahi. Gracz może teraz dotrzeć do Le-Koro, gdzie okazuje się, że Matau i wielu Le-Matoran zostało porwanych przez Nui-Rama. Można pomóc Kongu dotrzeć do ich Gniazda, gdzie znajduje się Lewa z zainfekowaną maską oaz Onua, który z nim walczy.

Lipiec

Jeśli gracz powróci do Ta-Koro, Jala powie mu o Gwardzistach, którzy zaginęli w Ko-Wahi i poprosi go, by dołączył do Gwardii. Jeśli gracz się zgodzi, dostanie Pieczęć Ta-Koro i będzie mógł użyć Cablecara, by dostać się do Ko-Wahi. Wtedy gracz znajduje i ratuje Kopeke, po czym idzie za nim do Ko-Koro. Tutaj gracz może próbować porozmawiać z Turagą Nuju, ale nie będzie mógł, ponieważ porozumiewa się on w języku ptaków Rahi. Jednak porozmowie z Jaa można dostać się na górę Ihu, gdzie gracz znajduje Matoro oraz Kopakę podczas jego walki z Muaką. Z powrotem w Sanktuarium Nuju prosi gracza, by zaniósł wiadomość do wszystkich Turaga.

Sierpień

Turaga gromadzą ochotników do pomocy Toa. Gracz podróżuje wtedy przez Mata Nui odnajdując ochotników, by na końcu dostać się do wodospadu w Ga-Wahi. Potem członkowie Kompanii Kronikarza używają swoich umiejętności, by dostać się do Kini-Nui, gdzie czekają Toa. Proszą gracza, by ten ze swoją Kompanią bronił Kini-Nui, podczas gdy oni będą pod ziemią. Gracz zgadza się, a Toa znikają w królestwie Makuty.

Wrzesień

Matoranie chronią Kini-Nui przed Rahi, które zaczynają przychodzić w coraz większych ilościach. Wtedy Matoranie są uratowani przez pomoc z wiosek. W międzyczasie Toa w Mangai zmieniają się w Toa Kaita i walczą z Manas. Później Takua dostaje się do komnaty przez Zagar Słoneczny w Onu-Wahi, gdzie obserwuje walkę między Toa Mata a Makutą. Potem powracają na powierzchnię, a Takua odkrywa Gniazdo Bohrok, któe zaczynają się budzić. Matoranin ucieka, a następnie spotyka Turaga Vakamę, który zabrał go z powrotem do Ta-Koro.

Mini gry

W trakcie gry występują trzy mini gry.

  • W pierwszej gra się Pohatu. Trzeba strzelać kamieniami w słupy unikając Nui-Jaga.
  • W drugiej trzeba latać Kongu ptakiem Kahu i strącać dyskami Nui-Rama.
  • W trzeciej gra się Kompanią Kronikarza. Trzeba atakować Rahi pod Kini-Nui.

W pierwszą i trzecią grę można grać, nie mając pobranego MNOG. Wystarczy mieć płytkę Bohrok Swarm.

Trivia

  • W rozmowie z Jalą i z farmerami lawy jest wspomniany Półwysep Tren Kroma.
  • Taipu nosi Ruru zamiast Pakari, a Hafu nosi Pakari zamiast Ruru.
  • W tej grze Pakari wygląda zupełnie inaczej.
  • Na pewnym kamieniu w Le-Wahi jest napisane "Zbudź jednego, a zbudzisz je wszystkie". Chodzi tu o Bohroki.
  • W tej grze można znaleźć symbol Kanohi Igniki. Znajduje się on na teleskopie (chodzi o "ludzika").
  • Na ścianie proroctw, przy której stoi Nuju jest napisany opis gry ("credits").

Szkice wczesno-produkcyjne

Odwiedź też

Więcej z Fandomu