Fandom

Encyklopedia Bionicle

Matoran Nui

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Łącząc swoje energie, sześcioro Matoran... staje się jednym!"
— Narrator, Wyzwanie Rahi

Matoran Nui
Tohunga Nui.jpg
Nui
Istoty tworzące fuzję Matoranie różnych żywiołów
Moc Siła, szybkość, ograniczona moc żywiołów
Maska Zależna od Matoran
Status Rozformowana
Miejsce pobytu Brak

Matoran Nui to potężna istota powstająca, gdy Matoranie połączą swoje ciała i umysły w jedno. Każdy z Matoran musi posiadać inny żywioł, a sam proces pochłania wiele energii i skupienia.

Historia

Metru Nui

Matoran Nui w Metru Nui powstał, gdy Toa Metru zostali zaatakowani przez Morbuzakha w Wielkim Piecu. Chcąc stworzyć drogę ucieczki dla ich samych, jak i dla walczących Toa, Nuhrii, Orkahm, Ehrye, Tehutti, Ahkmou i Vhisola skupili się, tworząc nową istotę. Udało im się wyważyć drzwi pomieszczenia, a Toa szybko się wycofali, osłaniając Matoran Nui. Po chwili, fuzja się rozdzieliła.

Mata Nui

Comic Matoran Nui.png

Matoran Nui w komiksie

Kolejny Matoran Nui powstał, gdy Jaller, Kongu, Onepu, Matoro, Hewkii oraz Macku zostali zaatakowani przez Nui-Jaga z zakażoną maską, podczas podróży na konkurs rzucania dyskami. Matoro zasugerował, by wezwać Toa Mata, ale Jaller odrzucił pomysł, jako że Toa musieli zajmować się całą wyspą. Matoranie złapali Rahi w pułapkę, ale stwór zaczął się uwalniać. Mieszkańcy wyspy zjednoczyli umysły, stając się Matoran Nui i cisnęli Rahi na wielką odległość. Następnie, fuzja rozdzieliła się.

Cechy i umiejętności

Matoran Nui dysponuje wielką siłą i szybkością, odrobinę przekraczającą możliwości Toa. Dzięki swojej sile, fuzja może rzucać przedmiotami i niszczyć twarde obiekty, a także bronić się przed atakami. Dysponuje ograniczonymi mocami żywiołów Matoran, tworzących ją.

Informacje o zestawie

Matoran Nui z Mata Nui mógł zostać zbudowany z zestawów Matoran wydawanych w McDonald's. Mógł także wyrzucać dołączony dysk.

Pojawienia

Książki Komiksy

Przewodniki

Promocyjne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki