FANDOM

"Chodźcie, moi przyjaciele - chodźmy i świętujmy Ko-Matoranina który stał się Toa... i Toa, który uratował wszechświat."
— Turaga Vakama
Matoran
Brickpicker set 8582 4.jpg
Klasa Ko-Matoranin
Maska Kanohi Akaku
Zadania Metru Nui: Sprzedawca Rahi, uczony Mata Nui: Tłumacz
Toa Inika
8732 main.jpg
Tytuł Toa Inika Lodu
Broń Zenergizowany Lodowy Miecz, Miotacz Zamor
Maska Kanohi Iden
Toa Mahri
Set Mahri Matoro.PNG
Tytuł Toa Mahri Lodu
Broń Bliźniaczy Przecinak, Miotacz Cordak
Maska Kanohi Tryna
Status Nie żyje
Wymowa ma-TO-ro

Matoro był Ko-Matoraninem, tłumaczem Turaga Nuju, Toa Inika Lodu i Toa Mahri Lodu. Jako Toa Mahri, bohatersko i bezinteresownie założył Kanohi Ignikę, by uratować życie Mata Nui, poświęcając się w procesie.

Życie w Metru Nui

Na Metru Nui, Matoro wyróżniał się wśród Ko-Matoran. Inni Ko-Matoranie często spotykali się z Onu-Matoranami, ponieważ Onu-Matoranie twierdzili, że ich przeszłość jest najważniejsza, natomiast Ko-Matoranie patrzyli w przyszłość. Matoro często odwiedzał Archiwa, studiując język i zachowanie Rahi. Otworzył mały interes zwany "Rahi Matoro," sprzedając Rahi dla innych Matoran jako zwierzaki. Te Rahi które zostały, Matoro znalazł i zaoferował oddanie ich do Archiw, ale wiele zostały odrzuconych, ze względu na ich niewielkie rozmiary. Minuty przed Wielkim Kataklizmem, Matoro był eskortowany do Sfery Matoran przez Vahki, i został umieszczony w Koloseum podczas przejęcia wyspy przez Visoraki. Sfery zostały potem uratowane i umieszczone w Sterowcach przez Toa Metru. Później, Matoranie zostali przebudzeni na Plaży Naho na wyspie Mata Nui.

Życie na Mata Nui

Rozmiar i siła fizyczna Matoro zostały zredukowane przez efekt Sfer Matoran, które przysporzyły mu również zapomnieć wspomnienia swego czasu na Metru Nui. Pomagał w budowie Ko-Koro, który był przewodzony przez Nuju i wykorzystywał części zdemontowanych Sterowców, które były użyte podczas Wielkiego Ratunku. Na Mata Nui, Matoro był prawą ręką Nuju i jedynym tłumaczem jego opowiadań, po rozumieniu ruchów Turaga i dźwięków. Zawsze stał nieruchomo na prawo od Nuju podczas opowiadania. Zawsze był w pozie narratora z szeroko rozstawionymi nogami, głowę odrzucał do tyłu i wykorzystywał swój głos głęboki, by przekazywać mądrości Nuju. Lubił też zwiedzać zaspy, pozostawiając małe flagi by nie mógł się zgubić. Matoro spotkał Kopakę kiedyToa wylądował na plaży, i został pomylony przez Kopakę z wrogiem. Po tym, jak Kopaka zauważył kim był Matoro, obaj poszli do Nuju, i dyskutowali o misji Toa, Teridaxie, i Mata Nui po drodze. Matoro uratował Kronikarza, kiedy Takua zabłądził i stracił przytomność w zaspach, będąc też świadkami walki pomiędzy Kopaką a Muaką w tym procesie. Matoro następnie wrócił do Ko-Koro z Takuą i przetłumaczył słowa Nuju, powiadając mu, żeby zebrał małą grupę Matoran do obrony Kini-Nui. Póżniej Straż Sanktuaria przybyła do Kompanii Kronikarza, podczas konwersacji z Kopeke. Matoro utrzymywał się blisko Nuju kiedy Bohroki przebudziły się, więc był pod ręką, gdy Turaga odbywali narady. Z tego powodu, Matoro nosił brzemię znając tajemnice przeszłości Turaga na bardzo długo zanim Turaga powiedzieli o tym Toa. Póżniej, Matoro został przebudowany i stał się graczem Kolhii z Ko-Koro z swoim przyjacielem Kopeke, ale oni nie dotarli do Mistrzostw w Ta-Koro. Kiedy Hahli odwiedziła Ko-Koro by wyzwać Matoro i Kopeke na Turniej Kolhii, Matoro powitał ją, i tłumacząc słowa Turaga Nuju, odniósł się do faktu, że Ko-Koro nie dotarło do Mistrzostw. Został później ewakuowany z Ko-Koro razem z innymi Ko-Matoranami podczas ataku Rahkshi.

Toa Matoro Inika

Comic Toa Matoro Inika.PNG

Toa Matoro Inika

Po ucieczce od Karzahniego, Matoro i reszta zostali trafieni sześcioma promieniami z Czerwonej Gwiazdy. Zostali wówczas zmienieni w nowych Toa Inika.

Najwcześniejszy opis Matoro: Zdolny opuszczać swe ciało i podróżować niczym duch, Matoro jest doskonałym szpiegiem. W zwykłym ciele jego Lodowo-Laserowy Miecz służy do pacyfikacji wrogów.

Jak u innych Toa Inika, moc lodu Matoro jest na stałe połączona z mocą elektryczności i zawsze są używane razem - np. sople, którymi szpikuje przeciwników, są pod napięciem.

Jego maska, Kanohi Iden pozwala mu opuszczać ciało i zmieniać się w coś w rodzaju ducha. Może przenikać przez ciała stałe z fantastyczną prędkością i być niewidzalnym dla wszystkich, z wyjątkiem: Hahli w Kanohi Elda (Maską Wykrycia) i Axonna z Kanohi Rode (Maską Prawdy). Kiedy jest w formie ducha jego ciało jest nieprzytomne i bezwładne, niczym w śpiączce, dlatego przed wyruszeniem otacza się bryłą lodu albo innymi Toa. Nie może też korzystać z mocy lodu ani mocy miecza. GregF mówi: Moc elementarna i miecza jest związana z ciałem. Kiedy Matoro przenika do świata duchów, staje się jedynie umysłem, a więc moc elementu i miecza pozostaje w ciele

Toa Mahri Matoro

TOA MARHI MATORO.jpg

Matoro Mahri

Po przybyciu do Dołu, Matoro i reszta Inika zostali przemienieni przez światło pochodzące z MoLi, które było wezwaniem o pomoc,zmieniając się w Toa Mahri. Przyszłość Matoro zdaje się być tak mroczna, jak sam Dół. Został zmuszony do współpracy z Makutą, który przejął ciało Maxilosa. Nosił Maskę, której moc przerażała nawet jego. I co więcej, obawiał się, że to wszystko jeszcze się pogorszy, zanim Toa zdołają odzyskać Maskę Życia. Gdy Voya Nui powraca na swoje miejsce , Matoro rusza za nią i za MoLi. W ostatniej chwili zakłada MoLi zamieniając się w energię, która uzdrawia Mata Nui, lecz Matoro przy tym ginie, wysyłając resztę Toa Mahri do Metru Nui pozostawiając im zdolność oddychania powietrzem atmosferycznym, jak i oddychania pod wodą. Kiedy umierał ostatnią istotą jaką widział był Makuta Vamprah z Karda Nui. Matoro umarł, lecz pozostał w pamięci Matoran , Toa i Turaga. Matoro ma niesymetryczną maskę.

Ciekawostki

  • Matoro jest prawowitym strażnikiem MoLi (tj. jego przeznaczenie)
  • Jest jedną z niewielu istot, które mogą dotknąć MoLi bez konsekwencji.

Trivia

  • Oczywiście, pozbawienie Matoro mocy żywiołu w formie ducha miało w rzeczywistości kompletnie inny powód: To by było nie fair. Stając się duchem, jest niewyczuwalny, niewidoczny, niesłyszalny i nietykalny. Gdzie jest cała zabawa, gdy wylatujesz ze ściany i rozwalasz przeciwnika? (GregF).
  • Matoro to jeden z dwóch Inika, którego części ciała (ręce, dłonie, nogi i stopy pod pancerzem) są przezroczyste. Drugim jest Toa Jaller.
  • W Terenowym Pełzaczu Toa Matoro ma białą kanohi Volitak, zamiast kanohi Tryna. Tryna nie została nigdy wydana jako play set
  • Matoro umarł dwa razy. Za pierwszym razem poświęcił się aby inni mogli kontynuować misję. Zginął, lecz został przwrócony do życia. Za drugim razem zamienił się w energię, która uzdrowiła Mata Nui 'ego.

Cytaty

  • - Umarłeś. Oddałeś życie za miliardy innych. W moim świecie jesteś największym bohaterem noszącym imię Toa. - Takanuva do Matoro, Królestwo.

Informacje o zestawie

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki