FANDOM

"Za długo moi ludzie nazywali siebie "tylko Matoranami". Potrzebowali Toa, którzy ich bronili, byli jak bezsilne Rahi, które nie umiały o siebie zadbać. Nigdy więcej. Dzisiaj Matoranie będą walczyli sami za siebie!"
— Mazeka, BIONICLE.com

Mazeka
Mazeka.png
Matoranin
Klasa Ko-Matoranin
Tytuł/Praca Uczony (dawniej),
Szpieg Zakonu Mata Nui
Maska Volitak
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Mazeka jest Ko-Matoraninem, członkiem Zakonu Mata Nui, pochodzącym z Półwyspu Tren Krom.

Biografia

Wczesne życie

Mazeka pracował jako uczony w wiosce na Półwyspie Tren Krom. Vultraz, Ta-Matoranin, chciał poznać wyniki badań, nad którymi pracowali Mazeka i jego mentor. Zabił mentora Mazeki, skradł tabliczki i ukrył je. Gdy zamordował całą wioskę, by zdobyć rzadki kamień szlachetny, Mazeka zaczął go szukać, by postawić przed sądem. Obaj walczyli wiele razy, ale żaden z nich nie wygrał i Mazeka nigdy nie odzyskał tabliczki mentora.

Podczas walki z Vultrazem na klifie, Mazeka myślał, że zabił Matoranina poprzez zrzucenie go przepaść, ten jednak został uratowany przez Gorast i zmienił swoją formę. Mazeka wrócił do wioski i poinformował mieszkańców o śmierci Vultraza.

Zakon Mata Nui

Po jakimś czasie, Mazeka zastał w swoim domu Jerbraza, niewidzialnego członka Zakonu Mata Nui. Otrzymał zadanie zatrzymania Vultraza i chronienia jego ofiary. Jego pierwszą misją było odnalezienie Matoranina Krakuę.

Został zaprowadzony do małej wioski De-Matoran przez Jerbraza, który wyjaśnił mu misję. Potem Mazeka podszedł do Krakuy, by go stamtąd zabrać. Wtedy rozległa się fala dźwiękowa, która ogłuszyła De-Matoran, gdyż ci byli wrażliwi na dźwięk. Na szczęście, Mazeka zasłonił swoimi rękami receptory słuchowe Krakuy tuż przed atakiem, ratując go.

Krakua został zabrany przez Jerbraza, podczas gdy Mazeka stanął przed przyczyną całego zamieszania - intruzem w szkarłatnej zbroi. Po kilkunastu ciosach, maska Mazeki spadła na ziemię. Wtedy Ko-Matoranin zdał sobie sprawę, że intruz jest w rzeczywistości Vultrazem. Ta-Matoranin przygotował się, by uciąć głowę Mazeki, jednakże, w ostatniej chwili postanowił go oszczędzić, by ten miał u niego dług. Vultraz zostawił wściekłego Matoranina i Mazeka w zamian za wypełnioną misję, zażądał szkolenia od Zakonu Mata Nui, by wytropić i pokonać Vultraza.

Pięć lat później, Mazeka dotarł do wyspy Stelt, by znaleźć Ta-Matoranina. Na miejscu stanął twarzą w twarz z samotnym Duchem Nynrah, który (jak się dowiedział Mazeka) został zmuszony przez Vultraza, by zmodyfikować jego Podniebnego Wojownika. Mazeka dowiedział się od Fe-Matoranina, że Vultraz jest w drodze do Karda Nui, i że ma przynieść coś dla Makuty Icaraxa. Zdjąwszy mu maskę w celu uzyskania informacji, Mazeka roztrzaskał ją, by następnym razem Fe-Matoranin "odpowiadał szybciej". Potem wskoczył na swój Przemierzacz Bagienny i wrócił na Daxię, aby znaleźć więcej informacji o "rdzeniu Wszechświata".

Po wejściu do twierdzy (zdejmując dwóch strażników na swej drodze), szukał Helryx, która mogła coś wiedzieć o Karda Nui. Pomimo, że z powodzeniem włamał się do jej sali, stwierdził, że Helryx tam nie ma i stoi tam tylko wysoki członek Zakonu, Tobduk. Po poprzednich walkach z Tobdukiem i wywiedziawszy o umiejętności wojownika stania się silniejszym przez gniew, Mazeka spokojnie go zapytał o Karda Nui. Tobduk odmówił odpowiedzi, ale zaproponował Mazece umowę: powie mu o Karda Nui, jeśli Mazeka pomoże mu w misji. Po zgodzeniu się, Ko-Matoranin towarzyszył Tobdukowi w podróży na Destral, gdzie włamali się do twierdzy, a podczas gdy Tobduk stanął twarzą w twarz z Makutą Tridaxem, Mazeka odciągnął Vezona od bitwy.

Jednakże, Mazeka nie wiedział, kim był Vezon i nie dostrzegł żadnego powodu zabijania obłąkanego Skakdi. Pozwolił mu za to zbiec i mieć nikłe szanse na przeżycie. Po tym, jak Tobduk zabił Makutę Tridaxa, Mazeka okłamał go, twierdząc, że Vezon nie żyje i dowiedział się o miejscu pobytu Karda Nui.

Po uzyskaniu wskazówek Tobduka i zabraniu swego Przemierzacza z Daxii, Mazeka dotarł do Karda Nui. Tam zaczął swoje poszukiwania Vultraza, który ukradł wspomnianą tabliczkę zawierającą informacje, jak Wielki Duch Mata Nui stworzył gatunek Makuta. Vultraz dostrzegł go z góry na swoim pojeździe i zanurkował w kierunku Mazeki.

Gdy Vultraz i Mazeka byli już na kursie kolizyjnym, przypadkowo stworzony przez Vezona portal nagle otwarł się między nimi i obaj Matoranie w niego wpadli.

Mazeka SS.png

Mazeka na Przemierzaczu Bagiennym

Minął moment i Mazeka wyleciał z portalu, pędząc na złote drzewo. Odskoczył w samą porę, podczas gdy Vultraz walczył z dziwną istotą z jeziora. Matoranin Cienia spadł z Podniebnego Wojownika, który został przez ową istotę zniszczony. Mazeka dostrzegł wtedy wychodzącą Ga-Matorankę, będąca podobną do Toa i Toa Wody będącą podobną do Matoranki. Toa powiedziała mu, że nazywa się Macku i cieszy się, że spotkała bohatera Zespolenia.

Zaintrygowany tym miejscem, Mazeka zapytał Macku o jego historię. Macku opowiedziała mu o pojawieniu się Zenergizowanej Protodermis i stworzeniu niskich Toa przez Wielkie Istoty, by zniszczyli substancję i naprawili uszkodzenie spowodowane przez Protodermis, które groziło zniszczeniem planety. Po tym, jak skończyła rozmawiać, Mazeka zapytał, jak on i Vultraz mogą wrócić do domu. Macku zabrała ich do Wielkich Istot.

Po tym, jak Macku odeszła, Mazeka stanął twarzą w twarz z Vultrazem, który był zaciekawiony nowym miejscem. Wkrótce potem, Macku przybyła z Teridaxem, który poprowadził ich do twierdzy Wielkich Istot. Po długiej podróży, przybyli, i po przejściu przez wiele skomplikowanych zabezpieczeń, dotarli do pokoju narad Wielkich Istot. Teridax szybko zwrócił uwagę na myśli Vultraza; odkrył, że jego umysł jest wypełniony Cieniem. Wielkie Istoty nalegały, by wykorzystać Vultraza do swych testów i spróbowały postawić warunek Mazece, że jeśli chce wrócić do swego domu, w takim razie musiałby zostawić Vultraza w tym wymiarze, i że będzie mógł wziąć jedną osobę z ich wszechświata z powrotem do swojego. Mazeka wciąż poczuwał się do wymierzenia sprawiedliwości Vultrazowi, dlatego odmówił, jednakże Wielkie Istoty zmusiły go do zaakceptowania umowy poprzez zabranie Vultrza przez Chiroxa i Vampraha. Ko-Matoranin wybrał Teridaxa i obaj przygotowali się, by wrócić do wymiaru Mazeki.

Rządy Teridaxa

Para ostatecznie przybyła do niezamieszkanego regionu Południowego Kontynentu. Makuta zaprezentował Matoranowi swoje moce Światła przez zabijanie niebezpiecznych roślin, które się tu rozwinęły. Następnie dotarli do opustoszałej wioski Ba-Matoran. Zostali zaatakowani przez oryginalnego Teridaxa i znaleźli zwłoki Visoraków. Zły Makuta porozmawiał z nimi przez chwilę, po czym obaj musieli zmierzyć się z trzema mrocznymi Takanuvami, zesłanymi przez oryginalnego Teridaxa. Po długiej walce, Ko-Matoraninowi i jego towarzyszowi udało się pokonać przeciwników, a wtedy alternatywny Teridax teleportował ich oboje na zewnątrz Wszechświata Matoran, tuż przed potężnym trzęsieniem ziemi, spowodowanym przez śmierć oryginalnego Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Mazeka zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Mazeka jest świetnym wojownikiem i doskonałym strategiem, dzięki szkoleniu w Zakonie. Jest również większy niż inny Matoranie, ponieważ przebudował swoje ciało. Jak każdy członek Zakonu, jego umysł jest chroniony przed telepatią i innymi umysłowymi atakami.

Mazeka nie zawsze był tak bezwzględny jak teraz. Kiedyś był dużo bardziej łagodny i niewinny. Jednakże, z powodu szkolenia z Zakonem oraz licznych potyczek z Vultrazem, stał się on dużo bardziej okrutny i nie zawaha się użyć siły, byleby tylko jego misja się powiodła.

Broń

Bronią Mazeki były niewielkie sztylety, których użył m. in. podczas walki z Vultrazem.

Mazeka pilotował Przemierzacz Bagienny, wytrzymały pojazd zrobiony ręcznie przez Helryx. Przemierzacz był uzbrojony w zmodyfikowany Midak Skyblaster. Został zniszczony, gdy Mazeka trafił do wymiaru Zespolenia.

Statystyki

Siła: 10
 
Zwinność: 9
 
Wytrzymałość: 10
 
Inteligencja: 10
 
Set Mazeka.png

Mazeka jako zestaw

Informacje o zestawie

Mazeka wraz z Przemierzaczem Bagiennym został wydany latem 2008 roku jako ekskluzywny zestaw. Set składał się z 301 elementów, z czego 11 jest przeznaczonych do budowy Mazeki.

Cytaty

"Chcę się nauczyć walczyć. Chcę wiedzieć, jak wygrywać uczciwie... i nieuczciwie. Kiedy skończę, chcę być mistrzem ostrza, walki wręcz, dowolnej broni. I wtedy chcę, byście zeszli mi z drogi."
— Mazeka do Jerbraza, Towarzysze Broni
"Naprawdę nie chcę cię zabijać. Jesteś moją więzią z przeszłością... Przypomnieniem wszystkich rzeczy, którymi nie chciałem się stać. Ale wciąż wchodzisz mi w drogę, a tego nie mogę tolerować."
— Vultraz, Towarzysze Broni
"Wszystko ma swój koniec, a czasem... sam nie wiesz, dlaczego."
— Mazeka, Towarzysze Broni

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki