Fandom

Encyklopedia Bionicle

Metus

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja33 Udostępnij
"Był żmiją, i Tuma nie chciał, by cierpiał jego kompan dłużej niż to konieczne."
— Narrator, Imperium Skrallów
Metus
Agori
Metus.png
Plemię Lód (dawniej)
Narzędzia Lodowy Topór (dawniej), Lodowa Tarcza (dawniej)
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna
Przemieniony
TLR Metus Snake.png

Metus był samolubnym i zdradzieckim Agori z Plemienia Lodu żyjącym na Bara Magna. Został póżniej przekształcony w węża przez Kanohi Ignikę.

Biografia

Wojna o rdzeń

Metus pracował w koszarach Lodowej Armii podczas Wojny Rdzenia na Spherus Magna. Przygotowywał wojowników do bitwy. Był członkiem grupy Plemienia Lodu, która jako ostatnia wyemigrowała na południe, do miejsca znanego później jako Iconox.

Podczas wędrówki karawanu dostawczego w trakcie wojny, grupa Metusa została zaatakowana przez Battera. Metus przeżył, i zdołał dotrzeć do celu. Dopiero później zdał sobie sprawę, iż zawdzięcza życie tylko temu, że był nieuzbrojony

Bara Magna

Po Rozpadzie, Metus skupił się na zawieraniu umów z innymi wioskami. Kiedykolwiek Exsidian został odkryty w okolicy, Metus zaczął go sprzedawać. Jednak był zbyt skutecznym sprzedawcą i inne wioski zaczęły wymuszać siłą surowiec. To właśnie doprowadziło Certavusa do obmyślenia planu, jak zażegnać konflikty i w konsekwencji, do stworzenia systemu walk Glatorian.

Metus, jako że zdobył doświadczenie będąc szkoleniowcem w koszarach, wybrał zawód trenera Glatorian. Gdy skończył pracę z Certavusem, przekazał zdobyte umiejętności wojownikom takim jak Strakk czy Gelu. Kariera Metusa w konsekwencji przeistoczyła się w organizatora walk na Arenie. Przywódcy wiosek, z braku czasu, wynajmowali go by ustawiał walki. Podczas jednej z jego wielu przechadzek do innych wioskek, Metus został schwytany przez Plemię Skały, które co dopiero dołączyło do systemu Glatorian. Metus sądząc, że to wyjście z sytuacji gwarantujące mu przeżycie, zgodził się dostarczać informacji Skrallom na temat systemów obronnych wiosek. Okazał się być dobrym mediatorem między Skrallami a Łowcami Kości.

Pewnego raz w Vulcanus, on i Raanu debatowali nad potrzebą dodatkowych Glatorian w szeregach Wioski Ognia. Metus zaznaczył, że nikt nie sprzymieży się z Plemieniem Ognia, jeśli w grę wchodzi walka ze Skrallem. Po walce na arenie, Metus spotkał się z wojownikiem Skralli, który brał w niej udział i przekazał mu informacje dla Tumy.

Kiedy to pewien Agori, wysłany przez Raanu do innych wiosek z prośbą o pomoc, w końcu dotarł do Iconox, Metus podszedł do niego i oskarżył go kradzież zajęcia. Metus bowiem wierzył, że Agori szukał w tym wszystkim własnego zysku, tak samo jako on. Jednak w przeciwieństwie do Metusa, Agori oferował informację o lokalizacji pustynnej oazy w zamian za pomoc. Dlatego Metus zgodził się na propozycję i przybysz zdradził mu to miejsce. W imieniu wioski Metus obiecał pomoc, i kazał Agori udać się do Strakka.

Zdrada

Berix, śledzony przez Kiinę, śledził Metusa. Gdy Berixa złapała Kiina, Metus kazał Skrallom i Łowcom Kości ich pojmać i zabrać do Roxtus. Gdy Mata Nui, Gresh, Ackar i Click ze Scarabaxami dotarli do wioski Skralli, Metus uciekł. Mata Nui dogonił go, złapał za szyję i za pomocą Igniki przemienił go w węża mogącego mówić. Przemieniony Metus uciekł, a Mata Nui i jego drużyna pokonali Skrallów i Łowców Kości.

Uwaga! Następująca informacja nie ma potwierdzenia o miejscu w fabule:

Później próbował zabić Mata Nui, Ackara, Kiinę i Vastusa lecz przeszkodził mu Click.

Atak Plagi Śnienia

Później Metus został zaatakowany przez tę samą istotę, która doprowadziła do wymarcia plemienia Żelaza.

Cechy i Zdolności

Metus odznacza się niebywałą elokwencją. Jest doskonałym, przekonywującym mówcą, co pomaga mu w jego przebiegłych planach.

Bronie

GA Metus.png

Metus w Glatorian Arena

Metus nosi miecz oraz tarczę. W "BIONICLE Glatorian I" jest napisane, że Metus ma topór.

Statystyki

Siła: 7
 
Zwinność: 7
 
Wytrzymałość: 8
 
Inteligencja: 9

Cytaty

  • "Czego chcesz ?"
  • "No to możesz już zacząć kopać, na Bara Magna na pewno znajdziesz ruinę jakiegoś... taki żart. Niech zgadnę, uczulenie na śmiech ? a tak poważnie niedaleko jest Wioska Wulkanus. I tak tam jadę jeżeli chcesz się zabrać. No chyba że wolisz wpaść w ręce Łowcą Kości, albo co gorsza, Skrallom.
  • "Hej! masz tu takie... SPOKO ! Masz na plecach wrednego Skarabaxa. Chciałem tylko pozbyć się obrzydlistwa [...] Dobra jak sobie chcesz. Jestem Metus. Trzymaj się!"
  • "Problemy rozwiązujemy przy pomocy Glatorian. To dużo bardziej honorowe niż wyrzynanie się nawzajem. Oraz znacznie zyskowniejsze."
  • "Do twarzy ci z tym mieczem. Myślałeś o walkach na arenie?”
  • "Tchórzostwo!? Jestem po prostu biznesmenem."
  • "Zabić ich! Za dużo czasu tu straciłem."
Set Metus.png

Metus jako set

Informacje o Zestawie

  • Został wydany w 2009r. Posiadał miecz i tarczę.

Instrukcja

Trivia

  • W filmie BIONICLE: Narodziny Legendy gdy został przemieniony w węża, jego hełm wykształcił kły.
  • To on poznał sposób na pokonanie Baterra.
  • Metus jest chory na tę samą zarazę, która wytępiła mieszkańców Wioski Żelaza; mówi o tym serial "Opowieść Sahmada".
  • Imię 'Metus" pochodzi z łaciny, i oznacza strach.
  • Tarcza Metusa to naramienniki Gelu.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Lód
Bara Magna
Reprezentanci
Metus | Kirbold | Strakk
Użytkownicy
Władca Żywiołu Lodu | Gelu(Tylko jego broń)
Martwi
Certavus
Wszechswiat Matoran
Reprezentanci
Ehrye | Jaa | Jaatikko | Kantai | Kokkan | Kopeke | Kylma | Lumi | Pakastaa | Talvi | Toudo | Kazi | Mazeka
Użytkownicy
Kopaka | Kualus | Nuju
Martwi
Ihu | Matoro |

Więcej z Fandomu

Losowa wiki