FANDOM

"To wspaniałe miasto, w ruinie. Widać, że wydarzyło się tam coś złego... a jeszcze straszniejszy koszmar wciąż czeka."
— Narrator, Wyprawa po Twórcę Masek

Miasto Twórców Masek
Miasto Twórców Masek.png
Miejsce
Rezydenci Ekimu, Okotanie, Toa, Makuta (dawniej)
Populacja Nieznana
Położenie Nieopodal centrum Okoto
Miasto Twórców Masek to stolica wyspy Okoto, pogrążona w ruinie po walce dwóch Twórców Masek, stopniowo odbudowywana przez Okotan po tym, jak Toa wyplenili zło kontrolujące miasto i przebudzili Ekimu.

Historia

Miasto Twórców Masek od wieków było tętniącą życiem stolicą Okoto, pełną cudów architektury. Życie miastu zapewniała górująca ponad budynkami Świątynię Kreacji z Wielką Kuźnią wewnątrz, w której dwaj Twórcy Masek, Ekimu oraz Makuta, wykuwali Maski Mocy dla mieszkańców.

City of the Mask Makers.jpeg

Toa wkraczają do ruin miasta

Z czasem Makuta zaczął być zazdrosny o to, że maski jego brata były bardziej cenione i stworzył Maskę Ostatecznej Mocy. Gdy przywdział ją na twarz w Regionie Kamienia, cała wyspa zaczęła się trząść i pękać. Ekimu udało się strącić maskę z twarzy swego brata, uwolniło to jednak falę uderzeniową, która rzuciła obu braci w wieczny sen i wywołała liczne kataklizmy na wyspie. Obrońcy odnaleźli ciało Ekimu i złożyli je w sarkofagu, jakiś czas potem musieli opuścić miasto wraz z resztą mieszkańców po tym, jak ostatnie węgle Wielkiej Kuźni zostały wypalone, a miasto zaczęło popadać w ruinę.

Miasto tkwiło opuszczone przez wiele lat, dopóki na wyspie nie zjawili się wezwani przez Obrońców Toa, którzy po zdobyciu swoich Złotych Masek Mocy wkroczyli do miasta, by odnaleźć Ekimu. W mieście pojawił się także Kulta wraz ze swą armią powstałych z grobu wojowników, chcąc posiąść znajdującą się pośród ruin Maskę Kreacji. Wiele budowli poważnie ucierpiało podczas walki Toa z Armią Czaszek, ostatecznie jednak Władcom udało się dotrzeć do Wielkiej Kuźni, pokonać Kultę i odzyskać Maskę Kreacji. Węgle Kuźni zostały na nowo rozpalone, a życie zaczęło powracać do miasta wraz z Okotanami.

Niedługo po klęsce Kulty, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni, szybko zostali jednak pokonani przez Toa w nowych zbrojach wykutych przez Ekimu. Kolejny atak niedługo później przypuściły Bestie Żywiołów, odparte przez Toa i ich Istoty Żywiołów. Po ostatecznej klęsce Makuty z rąk Toa i Ekimu, miasto cieszy się spokojem.

Krajobraz

Miasto znajduje się na zboczu głębokiej doliny Okoto, nieopodal centrum wyspy, z mostem służącym jako wejście.

Arena

W czasach, gdy Miasto Twórców Masek było jeszcze gwarną stolicą Okoto, na Arenie odbywało się wiele zawodów, takich jak popularny Deszcz Młotów. W trakcie uśpienia Twórców Masek, strzegł jej Rozcinacz Czaszek.

Brama Miasta

Wzniesiona w dawno minionych czasach, stanowi wejście do stolicy Okoto. Stoczono pod nią mnóstwo wielkich bitew.

Cmentarz

Miejsce składania na wieczny spoczynek mieszkańców Okoto. Po walce Ekimu i Makuty do czasu pokonania Kulty, miejsce to było zajmowane przez Wojowników Czaszek oraz Skorpiony Śmierci.

Wielka Kuźnia

Dawniej stanowiła miejsce największej potęgi Okoto. Wykuto w niej niezliczone maski - siły, szybkości i wielu innych mocy. Od czasu zdrady Makuty do unicestwienia Kulty jej piec był wygaszony, a wejście do niej strzeżone przez Łupacza Czaszek.

Cytaty

"Niegdyś, było to naprawdę piękne miejsce... i wierzę, że poczuje jeszcze kiedyś smak świetności. To jednak zależy nie tylko od waszych rodziców. Przyszłość spoczywa na barkach sześciu herosów, którzy swą potęgę czerpią z sześciu żywiołów naszej planety."
Narmoto do młodych Okotan, U Zarania Legendy
"W poszukiwaniu Ekimu, dotarli tu, do Miasta Twórców Masek. Miasto wyglądało wtedy jednak zupełnie inaczej. Mówię wam - to było mroczne miejsce, rządzone przez okrutne istoty, a na każdym rogu czaiło się niebezpieczeństwo. I wtedy, po raz pierwszy od setek tysięcy lat, w mieście opuszczonym przez nas wieki temu zadźwięczały głosy żywych istot..."
— Narmoto, U Zarania Legendy

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Zwiastuny

Powieści graficzne

Pudełkowe

Seriale TV

Gry Wideo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki