FANDOM

"Nędzny robalu, jestem Makuta Miserix. Nie jestem niczyim pionkiem. Nie jestem niczyim sprzymierzeńcem. I na pewno nie jestem niczyim głupcem!!"
— Makuta Miserix do Roodaki, Zjednoczeni w Lęku

Miserix
Miserix.png
Makuta
Przydzielony Region Żaden
Maska Wielka Maska Mutacji
Narzędzia Ostrze
Status Żywy
Wymowa Mi-se-riks

Miserix jest ostatnim żyjącym Makutą, będącym niegdyś pierwszym przywódcą Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

Miserix, wraz z innymi Makuta, został stworzony przy użyciu Antidermis ponad 100 000 lat temu na jednej z wysp południowego łańcucha Wszechświata Matoran. Miserix wkrótce został wybrany przez Mata Nui do objęcia przywództwa nad Bractwem Makuta, organizacji działającej w celu zachowania porządku wszechświata. Miserix był odpowiedzialny za stworzenie wielu ras Rahi, które zaludniły Wszechświat Matoran. Specjalizował się w kreacji gadzich Rahi, w tym potężnego Tahtoraka.

Po osiedleniu się na wyspie Destral, Miserix nakazał Mutranowi, Icaraxowi i doradcy Icaraxa Pridakowi udać się na wyspę Xii i wynegocjować z Vortixx obniżenie ceny handlu z Matoranami.

Gdy Pridak opuścił Bractwo i stworzył Ligę Sześciu Królestw, Miserix wynajął Takadoxa jako szpiega w ich szeregach. W późniejszym czasie przybył na spotkanie z Barraki, gdzie ci domagali się, aby Bractwo kontynuowało dostarczanie Rahi i czegokolwiek innego o co poproszą. Miserix nakazał wtedy swemu najbardziej zaufanemu porucznikowi, Teridaxowi, by ten obserwował Barraki. Teridax ostatecznie poprowadził atak, który zakończył panowanie Ligi.

Pięć lat po pokonaniu Ligi Sześciu Królestw, na Metru Nui zaczęła się Wojna Domowa Matoran. Raz jeszcze, Miserix odezwał się do Teridaxa w sprawie pomocy i nakazał mu zaprzestania walk; rozkaz, który jego porucznik wykonał w dość brutalny sposób, który później określany był mianem Masakry w Archiwach. Podczas wojny, Miserix wysłał Mutrana na misję daleko na południe by złożył wizytę Tren Kromowi, jako, że Bractwo nie mogło pozwolić, by istota o takiej potędze pozostała niesprawdzona, bez uprzedniego odkrycia jej intencji i potencjalnego zagrożenia.

Wskutek Wojny Domowej, Miserix zdecydował, że każdy Makuta zostanie przypisany do odpowiedniego regionu świata by zapobiec wszystkim możliwym konfliktom w przyszłości. Przez swoje zaufanie do Teridaxa, Miserix przypisał go do regionu Metru Nui jako jeden z zaszczytów powstrzymania wojny. Sam Miserix postanowił pozostać na Destral i stamtąd dowodzić Bractwem, nie wybierając żadnego określonego regionu do obserwacji.

Wygnanie

Gdy Mutran powrócił z wiedzą o działaniu wszechświata, którą uzyskał od Tren Kroma, Teridax zorganizował spotkanie na Destral, coś, czego żaden Makuta jeszcze nie uczynił, poza Miserixem. By zaostrzyć sytuację, nie poprosił Miserixa o pozwolenie. W Komnacie Konwokacji w Fortecy Destralu, Teridax przekazał swój plan reszcie Makuta. Miserix słusznie uznał ten ruch jako chęć przejęcia władzy nad Bractwem i wystrzelił energię Cieni ze swojej rękawicy, wbijając Teridaxa w ścianę. Miserix określił owy plan zdradą i głupotą, lecz odpowiedź Teridaxa była dzika i szybka. Powalił gwałtownie swego przywódcę na ściany Komnaty i wbił go w ziemię przy użyciu swego Berła Ciemności skierowanego na gardło Miserixa. Miserix chwycił berło i przekierował moc Błyskawic przez nią, wysyłając Teridax w dal. Teridax odsunął więc walkę na bok i zapytał swych pobratymców kogo woleli by za przywódcę. Pięciu lojalnych Makuta stanęło po stronie Miserixa, lecz widząc, że większość obrała za nowego lidera Teridaxa, również i oni opuścili swego przywódcę. Teridax potwierdził swe przywództwo nad Bractwem a jego pierwszym rozkazem było skazanie Miserixa na śmierć. Teridax nakazał Krice i Spiriahowi przeprowadzić egzekucję.

W tajemnicy przed Teridaxem, Krika uwięził Miserixa na wyspie Artidax, daleko na południe Wszechświata Matoran. Tam, był mocno chroniony przez Rahi i inne istoty, zdolne przytłoczyć nawet Makutę. Wiedząc, że inni Makuta zgasili swe wewnętrzne światło, Miserix również to uczynił, nie chcąc by zyskali nad nim przewagę. Gdy Makuta ewoluowali w Antidermis, pancerz Miserixa nie został zmodyfikowany przez Duchy Nynrah i został zmuszony do pochłonięcia masy innych istot w celu przystosowania się do nowej formy.

Łańcuchy więżące Miserixa osłabiły go, przez co nie mógł kontrolować Klakki, które go strzegły. Spędził tysiące lat na pochłanianiu ich w swą zbroję, dopóki nie stał się tak duży, że ich krzyki przestały na niego oddziaływać. Łańcuchy również urosły, automatycznie akomodując się do jego kształtu.

Tahu i Kopaka nieświadomie ocalili Miserixa przez zamknięcie wulkanów wyspy, które mogły doprowadzić do jego śmierci.

Wolność

Członek Zakonu Mata Nui Brutaka poprowadził drużynę na Artidax by namierzyć Miserixa w celu użycia jego mocy do walki z Bractwem. Po uniknięciu wielu pułapek dookoła więzienia, Brutaka i jego drużyna odkryły Miserixa spętanego łańcuchami do ziemi wewnątrz ogromnej komnaty, w formie smokopodobnej bestii, wysokiej na około trzynaście metrów.

Brutaka i jego drużyna próbowali przekonać Miserixa by do nich dołączył. Miserix jednak dostrzegł Spiriaha i nakazał mu podejść do niego. Gdy ten to uczynił, niegdysiejszy przywódca Bractwa zabił Spiriaha, wchłaniając go do swego ciała, jako zapłatę za swą zdradę.

Drużyna Brutaki uwolniła po tym Miserixa, łamiąc łańcuchy, które go trzymały. Miserix wtem zniszczył ścianę wulkanu, rozpostarł skrzydła i odleciał , zabierając ze sobą pozostałych członków drużyny Brutaki. Przed odejściem, odwrócił się w kierunku wyspy, która więziła go na tak długo, i przysiągł, że pewnego dnia ją zniszczy.

Miserix poleciał na Daxię i wysadził jego drużynę ratunkową. Po zmniejszeniu rozmiaru do sześciu metrów i zmianie ubarwienia na zieleń, Miserix udał się na Stelt w poszukiwaniu Teridaxa, zakłócając spokój lokalnego kupca, który, według wierzeń Miserixa, mógł znać lokalizację Makuty Metru Nui. Nie dowiadując się niczego, nakazał kupcowi roznieść wiedzę o jego powrocie po świecie. Po jakimś czasie, ponownie zmienił ubarwienie na czerwień, przypominając swą czerwoną, pozbawiona skrzydeł formę, jedynie mniejszą rozmiarem.

W późniejszym czasie, Miserix napotkał innego Makutę i zmusił go by ten powiedział mu, gdzie jest Teridax, albo rozerwie go na strzępy. Po uzyskaniu wiedzy o jego lokalizacji, Miserix pochłonął Makute.

Stamtąd, udał się do Metru Nui, gdzie natknął się i ocalił Toa Hagah i Piraka Zaktana od nadchodzącego strumienia stopionego Protodermis pod Koloseum. Wtedy zmniejszył raz jeszcze swój rozmiar i oczekiwał by ci ujawnili swą tożsamość przed nim. Po odkryciu historii Toa Hagah od Norika, Miserixa dołączył do ich misji odnalezienia i zniszczenia Teridaxa. Gdy powędrowali głębiej w tunele, drużyna odkryła dwa, na długo martwe przed ich przybyciem ciała wewnątrz komnaty, a po zbadaniu ich pancerza, Miserix odkrył, że nie zostały zbudowane z Protodermis. Nagle, otworzył się portal w komnacie, a drużyna przygotowała się do walki, gdy tylko zaczęły pojawiać się sylwetki z portalu.

Owymi sylwetkami okazali się być Toa Helryx i Keetongu, którzy zostali szybko dogonieni przez Brutakę i Axonna. Grupa wymieniła nowe informacje, a kiedy Iruini zapytał o miejsce pobytu Teridaxa, nagły podmuch energii zniszczył Olmak Brutaki. Źródłem ataku okazał się być sam Teridax, który zniszczył maskę, by zablokować im drogę ucieczki, po czym pozornie zabił Zaktana.

Miserix doszedł do wniosku, że Teridax był wewnątrz maszynerii obecnej w komnacie i próbował ją zniszczyć. Został powstrzymany jednak przez Brutakę, który odkrył, że znajdowali się wewnątrz umysłu Mata Nui, a zniszczenie mechanizmu mogło doprowadzić do końca wszechświata. Zaślepiony nienawiścią, Miserix zignorował to i zaatakował, uszkadzając maszynerię. W odpowiedzi, Teridax wywołał potężną iluzję, która skryła Miserixa przed innymi, i stworzył obraz Miserixa na ścianie. Iluzja, wzmocniona nową potęgą Teridaxa, była tak potężna, że przekonała samego Miserixa, iż jest on w rzeczywistości jedynie obrazem.

Rządy Teridaxa

Miserix pozostał uwięziony w iluzji, w pełni przekonany, że jest dwuwymiarowym obrazem. Tren Krom, w ciele Lewy, pojawił się w komnacie, chcąc przekazać wieść Mata Nui. Zaintrygował się obrazem, po czym udało mu się uwolnić Makutę z iluzji. Miserix natychmiast zechciał wiedzieć gdzie znajduje się Teridax, chcąc zakończyć swą misję zniszczenia go. Dopiero przybyli Tuyet i Brutaka, wraz z Tren Kromem, odmówili pozwolenia mu na zabicie Makuty, chcąc zachować stabilność wszechświata. Miserix połaczył siły z Axonnem i Helryx, którzy również chcieli zabić Teridaxa, aby nie pozwolić mu zniszczyć innych światów. Obie strony zaczęły walkę, a Miserix za cel obrał sobie Tren Kroma, twierdząc, że jego moce są ograniczone ciałem Toa, które obecnie zamieszkiwał. Jednakże Tren Krom zaatakował go potężnym ciosem mentalnym, które zraniło Makutę. Został wtem gwałtownie zaatakowany przez Tuyet przy użyciu topora Axonna i opadł z bólu. Zanim mógł zlokalizować napastnika, walka została przerwana przybyciem Artakhi. Artakha unaoczniał czyny walczących, lecz przerwał mu Teridax, który siłą przeteleportował wszystkich w przestrzeń kosmiczną, gdy odleciał na Bara Magna.

Grupa została sprowadzona do komnaty przez tajemniczą istotę, którą ostatecznie Miserix rozpoznał jako Vezona. Vezon przedstawił grupie innego mieszkańca sali, Wielką Istotę, która została przeklęta przez Ignikę i uwięziona. Istota odkryła przez resztą, że znajdują się na Bota Magna. Wielka Istota zaproponowała zebranym aby ją uwolniły, a Miserix i reszta szybko zaczęły zastanawiać się, czy powinni, bądź nie powinni tego uczynić.

Krótko po tym, Teridax spotkał swój koniec podczas walki z Mata Nui, pozostawiając Miserixa ostatnim żyjącym Makuta z głównego wymiaru.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Spherus Magna

W tym alternatywnym wszechświecie, Miserix, wraz z kilkoma innymi Makuta, został wyzwolony na Bara Magna, po tym jak Mata Nui ukończył swoja misję. Miserix stał się wrogiem Agori, a w pewnym momencie poprowadził armię Skakdi, Vortixx i Łowców Kości do ataku na wioskę Tesara, gdzie pojawił się podróżujący po wymiarach Vezon.

Cechy i umiejętności

Miserix jest niesamowicie inteligentny, ale znany był ze swej nadmiernej ostrożności. Nie posiada żadnego wewnętrznego światła, z własnej woli wygaszając je podczas trwania w uwięzieniu. Widział to jako wyrównanie się ze swymi wrogami, resztą Bractwa, nie zamierzając dawać im żadnej przewagi nad nim. Po tym jak jego pozycja została mu odebrana, a jego samego wygnano, Miserix zyskał obsesję na punkcie zemsty na swym byłym poruczniku. Miał upodobanie do zmiany kształtu w przerażające gadopodobne formy.

Miserix posiada potężną moc Cieni, wliczając w to umiejętność tworzenia Mrocznej Dłoni, zdolnej do pochłaniania istot w jego ciało. Posiada też umiejętność zmiany kształtu, produkcji Kraata, jak również ma dostęp do wszystkich czterdziestu dwóch mocy Kraata.

Maska i bronie

Miserix nosi Wielką Maskę Mutacji, która pozwala mu permanentnie mutować żywe istoty wedle własnych upodobań. Dzierżył też broń z ostrzem.

Cytaty

"Makuta służą jedynie Mata Nui. Nie ukazujemy naszej wiedzy każdej istocie z silnym ramieniem i legionami motłochu za jego plecami."
— Miserix do Barraki, Kroniki Mutrana
"Miecze łatwo wyciągnąć i błagają, by ich użyć... ale rzadko można odłożyć je z powrotem z taką samą łatwością. Barraki mogą sprawić problemy. Obserwuj ich."
— Miserix do Teridaxa, Kroniki Mutrana
"Zdrada. Gorzej - głupota. Zwyciężyć w twym wielkim planie, ryzykując śmiercią samego wszechświata. I czego użyjesz do ataku na Wielkiego Ducha? Twojej mrocznej dłoni? Oddziału Rahkshi? Jesteś robalem w oczach Mata Nui... i w moich."
— Miserix do Teridaxa, Kroniki Mutrana
"Miserix nienawidzi Bractwa za odwrócenie się od niego.... Sprzymierzyłby się z trzema Matoranami i krabem Ussal, jeśli tylko byłby cień szansy, że otrzyma zemstę na swych pobratymcach."
— Brutaka do Roodaki, Zjednoczeni w Lęku
"Nie mam na to czasu. Mam miejsca do zobaczenia, i ciała do złamania. Chcę, byś przesłał wiadomość do każdego ze swych przyjaciół, do każdego kto wpływa i wypływa z tego portu. Powiedz im, że Miserix wrócił, a gdy go znajdzie, Teridax będzie martwy!"
— Miserix do kupca na Stelt, Wojna Przeznaczenia
"Był czas, gdy Makuta Miserix nam przewodził, gdy Bractwo istniało dla czegoś znacznie większego niż to."
Krika do Gali, Finałowa Bitwa
"Niechaj wszyscy zginiemy. Niechaj świat spłonie! Chcę tylko, by Teridax zginął!"
— Miserix, Mieszkańcy Mroku

Ciekawostki

  • Zwycięski model Konkursu Budowania Makuty BrickMastera Grupy LEGO, zbudowany przez Sarę Newkirk, został nazwany Miserixem.

Pojawienia

Books Online

Powieści

Historie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki