FANDOM

Muaka
CGI Rahi Muaka.png
Rahi
Status Nieznany
Moc Żadne
Lokalizacja Metru Nui, Mata Nui (dawniej), Spherus Magna
Muaka Hordika
Muaka WoS.png
Szczególne Rahi
Status Nieznany
Moc Żadne
Lokalizacja Nieznana

Muaka to wielkie i potężne tygrysowate Rahi.

Historia

Muaka pierwotnie zamieszkiwały niektóre tereny miasta Metru Nui, jednak nieliczne osobniki udało się schwytać i umieścić w Archiwach. Kiedy Toa Whenua napotkał Rahkshi, wypuścił jednego z Rahi, aby ten odciągnął Rahkshi, a Toa mógł uratować Tehuttiego. Kiedy Makuta Teridax wywołał w mieście Wielki Kataklizm, wiele Muaka przeniosło się na wyspę Mata Nui. Wkrótce po tym Teridax wcielił tygrysy do swojej armii Rahi i przejął nad nimi kontrolę dzięki Zainfekowanym Kanohi. Makuta często rozkazywał współdziałać Muaka z bykowatymi Kane-Ra, chociaż naturalnie nie działają razem. Tyran lubił jednak łączyć potęgę obu Rahi, tworząc z nich elitarne siły w swojej armii. 

Kiedy na wyspę przybyli Toa Mata, Teridax zaczął wykorzystywać Rahi, by ich zgładzić. Pewnego razu Toa Lewa, przemierzając dżunglę Le-Wahi, został zaatakowany przez zainfekowanego Nui-Rama, który strącił Toa wprost do paszczy czekającego pośród roślinności Muaka. Lewę przed śmiercią w szczękach ogromnego Rahi uratował jednak Onua.

Kiedy Toa Mata zjednoczyli się, Makuta Teridax wykorzystał spotkanie Toa, aby łatwiej się ich pozbyć. Wysłał na nich wtedy wiele Rahi, także Muaka, który jednak został pchnięty przez Gali na Kopakę, który z kolei komletnie zamroził stworzenie.

Comic Muaka and Lewa Mata.png

Muaka próbujący pożreć Toa Lewa

Raz Takua spotkał Muaka w Ko-Wahi. Tygrys zaatakował jego oraz Matoro, lecz nagle zjawił się Toa Kopaka, który przystąpił do walki z Rahi. Dzięki mocy Kanohi Huna oraz Mahiki Toa zmusił Muaka do wycofania się na skraj urwiska, gdzie za pomocą swojego miecza Kopaka oddzielił część lodowca z Rahi od reszty góry, co spowodowało, że stworzenie spadło w niższe rejony góry.

Jakiś czas później hordy Rahi, w tym Muaka, ruszyły do ataku na świątynię Kini-Nui. Po ciężkiej bitwie zostały jednak odparte przez Matoran działających wspólnie (m.in. przez Drużynę Kronikarza, Ussalerię Onu-KoroLotnictwo Gukko i Gwardię Ta-Koro). Kiedy Teridax został pokonany przez Toa Mata bestie wycofały się. Rahi zostały wtedy oswobodzone, a Muaka znowu mogły swobodnie poruszać się i polować, tak jak przed atakiem Teridaxa.

Matoromuaka.gif

Muaka i Matoro

Muaka starały się unikać rojów Bohrok oczyszczających wyspę Mata Nui, a po pewnym czasie powróciły do Metru Nui. Później przeniosły się także na Spherus Magna.

Zmutowane Muaka

Znane są trzy przypadki zmutowanych Muaka:

Pierwszym jest Muaka, który został poddany eksperymentom Teridaxa. Posiadał on ciało pokryte w znacznej mierze kolcami oraz dodatkowe kły. Stworzenie ostrzegło Toa Metru przed powrotem do miasta dzięki mocy Kanohi Rau Toa Nokamy, kiedy herosi zeszli do legowiska Makuty. Status tego Muaka pozostaje jednak nieznany.

Drugim zmutowanym Muaka była samica tego Rahi, która została przemieniona przez jad Visoraków. Starła się z Toa Hordika Vakamą, jednak kiedy ten przypadkowo naładował jego miotacz Rhotuka, stworzenie uciekło. Ta samica Muaka posiadał szablaste kły oraz łapy zamiast gąsienic.

Muaka Nektanna

Skakdi Nektann posiada jednego Muaka z kolczastą zbroją, który został zmutowany podobnie, jak samica na Metru Nui. Bestia ta wyemigrowała na Spherus Magna wraz ze swoim panem.

Cechy i zdolności

Muaka.jpg

Muaka

Muaka to samotnicze Rahi, rzadko współpracujące z innymi stworzeniami, nawet z przedstawicielami własnego gatunku. Są bardzo szybkie i silne, co sprawia, że są postrachem Matoran. Ich bronią są ogromne, ostre pazury i zęby oraz umięśniona szyja, którą mogą wydłużyć nawet na kilka bio, aby schwytać swoją ofiarę. Muaka mają ogromne zamiłowanie do Rahkshi, które stanowią jeden z ich przysmaków. Potrafią zdziesiątkować całą kolonię Rahkshi w ciągu zaledwie kilku dni.

Informacje o zestawie

Muaka został wydany jako zestaw w 2001 roku w secie Muaka & Kane-Ra, w którym oprócz części do budowy tygrysowatego Rahi, znajdowały się też elementy do budowy Kane-Ra.

Ciekawostki

  • Jedynym znanym naturalnym wrogiem Muaka są Fusa.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki