FANDOM

Ten artykuł dotyczy Toa. Być może chodzi ci o zatokę lub wodospad.

Naho
Noimage
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Nieznana
Kanohi Nieznana
Noimage
Toa
Tytuł Toa Mangai Wody
Drużyna Toa Mangai
Kanohi Nieznana
Narzędzia Nieznane
Status Martwa
Wymowa NA-ho

Naho była Toa Mangai Wody.

Biografia

Naho była jedną z jedenastu Toa, którzy utworzyli zespół Toa broniący Metru Nui przed Smokiem Kanohi, i który później, po pokonaniu bestii, chronił miasto przed dalszymi zagrożeniami. Potem, podczas wojny Toa z Mrocznymi Łowcami, udało jej się przemknąć przez linie wroga i dotrzeć do innej wyspy, wzywając posiłki i wracając z armią stu Toa. Później, Lhikan wysłał wiadomość do innych Toa, i wkrótce potem na wyspę przybyło wojsko trzystu Toa, które wprowadziło Mrocznych Łowców w zasadzkę, kończąc tym samym wojnę.

Przed Wielkim Kataklizmem, Naho i pozostali członkowie jej zespołu (z wyjątkiem Lhikana) zostali wysłani przez Makutę Teridaxa, udającego Turagę Dume, na różne misje do odległych wysp. Jednakże, jej misja była podstępem i Naho została zabita przez Eliminatora. Strumienie energii Mrocznego Łowcy spaliły jej mózg, przez co nie mogła zostać wskrzeszona na Czerwonej Gwieździe.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym alternatywnym Wszechświecie, Naho była jedną z Toa wysłanych na Odinę w celu wyeliminowania Mrocznych Łowców. Naho powiedziała, że osobiście zajmie się The Shadowed One, lecz w rzeczywistości pomogła mu w ucieczce, buntując się przeciwko Tuyet. Podczas gdy liderowi Mrocznych Łowców udało się uciec, Naho została złapana. Tuyet przekazała ją Roodace, która ją zmutowała, a następnie Naho została umieszczona w Archiwach.

Ciekawostki

  • Imię Toa Naho zasugerował Gregowi Farshteyowi członek BZPower i BIONICLESector01, Nuhrii the Metruan.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Opowiadania

Więcej z Fandomu

Losowa wiki