FANDOM

"Rzucasz wyzwanie wichrowi będąc źdźbłami słomy?"
— Nuhvok-Kal, Kwestia Czasu...

Nuhvok-Kal
Nuhvokkal.jpg
Bohrok-Kal
Bronie Grawitacyjne Tarcze
Żywioł Grawitacja
Status Zniszczony

Nuhvok-Kal - władca Grawitacji. Tarcza czyni go najgroźniejszym z Bohrok-Kal, nawet Bahrag czują przed nim pewien respekt, ale zwykle nie rwie się do walki. Może dlatego, że gdy wkroczy do akcji jego tarcza, z miejsca jest po walce. Zginął w komnacie Bahrag, zgnieciony grawitacją i zmieniony w nietrwałą, czarną dziurę.

Historia

Nuhvok-Kal był pierwotnie Av-Matoraninem, którego przeznaczeniem była zmiana w Nuhvoka. Lecz w końcu, został przeobrażony w Nuhvoka-Kala, przez mutagenną substancję wytworzoną przez Bahrag: Cahdok i Gahdok. Podczas gdy Bahrag były uwięzione w Protodermis, Nuhvok-Kal wraz z pięcioma pozostałymi Bohrok-Kal został obudzony.

Nuhvok-Kal pomógł Kohrakowi-Kal ukraść Symbol Nuva Kopaki, czyniąc go bezradnym w kanionie. Później, gdzieś w dżunglach Le-Koro, Tahu i Lewa poważnie uszkodzili Nuhvoka-Kal, werbując kilku Le-Matoran, by rzucali czymś w niego ze wszystkich stron, zmuszając go do szybkiego obracania się w celu zneutralizowania ich ataków. Tahu Nuva próbował użyć roju Tahnoków do zaatakowania Nuhvoka-Kal, ale nie udało mu się. Nuhvok-Kal użył swojej mocy Grawitacji, by Tahnoki wzleciały na orbitę. Potem użył mocy, by zwiększyć siłę Grawitacji oddziałującą na Tahu, zostawiając go bezsilnego.

Bohrok-Kal znaleźli później Bahrag razem z pieczęcią w kształcie sześcianu, na której mieli umieścić symbole, ale były one strzeżone przez kilka Exo-Toa, które zaatakowały Bohrok-Kal. Nuhvok-Kal pomógł innym ich pokonać, używając swoich mocy. Potem Bohrok-Kal poszli do sześcianu i zaczęły na nim układać symbole. Wtedy ich Krana-Kal stały się srebrne, chroniąc Nuhvoka-Kal i resztę przed zagrożeniami z zewnątrz. Nuhvok-Kal został pokonany z jego współbratymcami, gdy Symbole Nuva przeładowały jego moce, przez co przeciążenie grawitacji wytworzyło miniaturową czarną dziurę, która go zniszczyła.

Comic Nuhvok-Kal.png

Nuhvok-Kal w komiksie

Cechy i umiejętności

Nuhvok-Kal uważał, że przeszkadzanie wrogom, takim jak Toa Nuva, to strata czasu i lepiej zająć się poszukiwaniem Bahrag. Czuł się urażony, gdy musiał posłuchać decyzji Tahnoka-Kal, by poszukiwać Kanohi Nuva, powstrzymując Toa przed ich znalezieniem. Nuhvok-Kal niechętnie przebywał w lesie, bo było tam wiele miejsc, w których mógł ukryć się wróg.

Był on powolnym i potężnym Bohrok-Kal. Posiadał moc Grawitacji, której siłę mógł zwiększać i zmniejszać.

Bronie

Nuhvok-Kal używał Grawitacyjnych Tarcz, którymi przewodził swą moc.

Informacje o zestawie

Nuhvok-Kal został wydany wiosną 2003 roku. Zestaw zawierał czterdzieści elementów, wśród których znajdowała się Krana-Kal koloru miedzi, choć siedemdziesiąt dwa zestawy Bohrok-Kal zawierały srebrną Krana-Kal, a pięć tysięcy zestawów zawierało metalowe, białe Krana-Kal. Łącząc go z Tahnokiem-Kal i Pahrakiem-Kal można było zbudować model Bohrok-Kal Kaita Za.
Nuhvok Kal Gravity.png

Cytaty

"[...]Nuhvok-Kal nie jest łatwy do złapania. Podejdź do niego na krok, a zaczniesz latać albo zostaniesz przybity do ziemi."
— Lewa, Opowieści Masek

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Story

Animacje

Gry Wideo

Płyty CD

Więcej z Fandomu

Losowa wiki