FANDOM

Matoran
Small Nuparu
Klasa Onu-Matoranin
Maska Kanohi Pakari
Zadania

Metru Nui: inżynier, Importer Rahi

Mata Nui: wynalazca, Inżynier

Toa Inika
8729 main
Tytuł Toa Inika Ziemi
Broń Laserowe Wiertło, Pazury Uderzeniowe, Miotacz Zamor
Maska Kanohi Kadin
Toa Mahri
Nuparumahr
Tytuł Toa Mahri Ziemi
Broń Wodna Giwera Ostrzowa, Ostro-Krawędziowa Tarcza Protostali, Miotacz Cordak
Maska Kanohi Volitak
Status Żyje
Wymowa nu-PA-ru

Życie w Metru Nui

Nuparu to poszukiwacz przygód. Na Metru Nui pracował w Sekcji Importu Rahi, zajmującej się doprowadzaniem Rahi do Archiwów z łodzi, statków powietrznych, szybów itp., ale zawsze uciekał w swój świat inżynierii. Czasem zagłębiał się w wyjątkowo niebezpieczne podziemia, aby znaleźć części do swych maszyn. Jego największym osiągnięciem były roboty-strażnicy Vahki. Stworzył także ich prototypy, Kralhi, ale kilka błędów sprawiło, że zostały nazwane "Pomyłką Nuparu". Nuparu zawsze był ciekawy wszystkiego. Ta cecha pomagała mu osiągać szczyty, ale czasem prowadziła do przysłowiowego piekła. Pewnego razu, szukajac rzadkiej części Rahkshi, doprowadził do przerwania ściany i podtopienia Podziemi. Przez pewien czas pomagał Toa Metru - przy okazji poznali zmiennokształtną Rahi Krahka. Potem zostal porwany przez własne dzieło Vahki i umieszczony w kapsule Niki.

Życie na Mata Nui

Jako Inżynier Tunelowy klasy 2, Pracownik Tunelu 12 Sekcji 4 Nuparu miał wiele obowiązków. Stał się bohaterem gdy w czasie ataku Bohrok stworzył maszynę bojową Boxor. Kiedy Gahloki zaatakowały Onu-Koro, on, Onepu i Taipu pozostali do końca, aby się upewnić, że inni uciekli. W pewnym momencie jaskinia zawaliła się. Taipu i Onepu spotkali się w jaskini, a potem odkryli, ze Nuparu też tam jest. Gdy Nuparu wyjął kryształ światła, odkryli Gahloka pozbawionego Krana, Onepu wyjaśnił, że Bohroki to maszyny, sterowane Krana, które są niczym mózg. Chcieli wyjść, ale Nuparu wykorzystał swój talent inżynieria do budowy Boxora. Za pomocą nowej maszyny pokonali Gahloki i odbili Onu-Koro. Następnie Boxorów użyto w Le-Koro do pokonania Nuhvok, ale wtedy okazało się, że nie mogą się poruszać w lesie. Matoranie Kongu i Tamaru wyciągnęli przeciwników na otwartą przestrzeń. Ostatecznie, Boxory wykorzystano w Ga-Koro to odparcia Pahraków. Nie mogły się poruszać w wodzie, więc Nuparu zaproponował dodać pływaki. Nuparu miał zamiar zabrać Boxory do Metru Nui aby pokonać zagrożenia czajace się w Mieście Legend. Szczerze mówiąc, bardziej je "przeszmuglował" niż zabrał, podobnie jak części od Exo-Toa. Od pewnego czasu nawet on nie wie do czego mu się przydadzą.

Toa Nuparu Inika

Toa Nuparu Inika

Nuparu Inika w grze Bionicle Heroes

Jednym z pierwszych opisów Nuparu Inika było: Nuparu wygrywa każdą walkę dzięki potężnemu ciału. Jego Laserowe Wiertło, ostre rogi i pazury czynią z niego prawdziwą machinę wojenną. Opis zaskoczył fanów, bo nie pasował do spokojnego, zapominalskiego czasem inżyniera. Nuparu to jedyny Inika, którego Zamor jest umieszczony na ramieniu - prawdopodobnie jego natura inżyniera wzięła górę.

Jak wszyscy Inika, elementarna moc Nuparu jest na stałe połączona z mocą elektryczności, którą dała Czerwona Gwiazda. Zawsze są używane razem - np. trzęsienie ziemi jest wzbogacone o wyładowania elektryczne. Jego maska, Kanohi Kadin, pozwala mu się unosić i swobodnie latać. GregF mówi, dlaczego Toa Ziemi ma lepszą siłę niż Toa Powietrza: Uznałem to za zabawne, gdy Nuparu, który prawie całe życie spędza pod ziemią i rzadko widzi słońce, będzie mógł się wzbijać w niebiosa, a Kongu, który wie coś o lataniu i skakaniu na dużych wysokościach, jest skazany na smętne człapanie.

Wiemy, że maski Inika mogą się aktywować gdy wyczują że właściciel tego chce. Tak naprawdę to Nuparu oraz Kongu mają problemy z... dezaktywacją masek. Nuparu wielokrotnie przyłapywał się na tym, że zamiast iść, unosi się nad ziemią, dlatego szybko przemieszcza się z miejsca na miejsce. Może mu to sprawić kłopoty, gdy inni Inika podążają za nim lub w bardzo ciasnych tunelach.

Toa Mahri Nuparu

Nuparu Mahri Ani

Toa Nuparu Mahri

Axonn po walce z Piraka otworzył korytarz do Mahri Nui. Kiedy Nuparu i reszta nim podążali, natrafili na grupę Zyglaków. Podczas walki nagły promień światła uderzył w korytarz, sprawiając, że Toa Inika zmienili swoją postać - stali się Toa Mahri.

Bardzo wczesny opis Nuparu: Z mroku nadpływa Nuparu, aby rzucić wyzwanie złowieszczym Barraki! Jego aqua-ostrza tworzą pędzącą przez wodę falę uderzeniową, gdy jego tarcza go chroni. Odpal Cordak Blaster by odpędzić najgorszych wrogów.

Nuparu, jako zapalony inżynier, czuje się doskonale w Mahri Nui, świecie nieznanej i tajemniczej technologii. Chętnie by poświęcił swój czas na odkrywaniu jej działania, lecz rozumie, że trwa kryzys i nie ma na to czasu.

Broń Nuparu to Ostro-Krawędziowa Tarcza Protostali.Nie przewodzi jego mocy Ziemi,ale jest jest dobrą bronią ofensywną i defensywną - jej krawędzie są bardzo ostre a materiał z którego tarcza jest wykonana jest bardzo wytrzymały.Jego druga broń to Wodna Giwera Ostrzowa pozwalajaca przewodzić jego moc Ziemi i wysyłać oszałamiające fale dźwiękowe.Maska Nuparu to Kanohi Volitak, Maska Ciszy. Pozwala mu ona poruszać się niemal niezauważonym, choć nie do końca niewidocznym.

To Nuparu odnalazł Cordaki w jaskini-magazynie i to on przekazał je reszcie Toa Mahri. Jak każdego z Toa Mahri , Matoro odesłał do Metru Nui , pozostawiając im zdolność oddychania zarówno powietrzem armosferycznym , jak i oddychania pod wodą. Obecnie Nuparu jest Obrońcą Onu Metru , i w wolnych chwilach przesiaduje w Archiwach.

Rządy Teridaxa

Prototyp nuparu inika

Prototyp Nuparu Inika

Podczas pobytu Toa Nuva w Karda Nui Toa Mahri pozostali w mieście by go strzec. Po krótkim czasie przybyli do nich Toa Hagah i oznajmili, że trzeba zniszczyć koloseum, by oni się tam dostali. Toa Mahri byli wściekli na drużynę Norika, za ten niedorzeczny plan, ale po krótkiej walce między drużynami Toa, udało się ustalić kompromis. W końcu wgłąb koloseum został wykopany tunel, którym Toa Hagah zeszli w podziemia. Jaller, Hahli i Nuparu zostali wysłani przez Johmak na Artidax, natomiast Kongu wraz z Hewkiim pozostał w mieście. Członkini Zakonu dała im Serce Visoraków. Toa mieli dostarczyć je na wyspę. Jednak tam spotkali Takadoxa, który ich zahipnotyzował. Jednak Jaller wybudził się z transu i obudził pozostałych. Po krótkiej bitwie z Rahi uciekli z wyspy.

Nieco później, wraz z pozostałą czwórką Toa Mahri, dotarł na Zakaz, by dowiedzieć się czy żaden inny władca Skakdi nie śledzi poczynań Nektanna, który przyłaczył się do Teridaxa. Drużyna dotarła do ruin, w których Nektann przemawiał do Skakdi. Nagle z podziemi wynurzył się zbiornik Energetycznego Protodermis. Do niego Skakdi wrzucili jednego Zyglaka, jednego Vortixx i jednego członka rasy Krekki i pięciu zmutowanych Piraka. Skakdi nie zauważyli jednak Antidermis, które również trafiło do zbiornika. Na oczach Toa ze zbiornika wyszła nowa, potworna istota.

Cytaty

-"Pamiętasz może Kongu jak zwisałem głową w dół nad jednym z pełzaczy bagiennych? - spytał Nuparu. - Tych z kwaśnymi językami i oddechem jak Tarakava która za długo leżała na słońcu?

-Tak, a co? - odparł Kongu. Nuparu zachichotał.

-To były stare, dobre czasy, nie?"

-"Jestem inżynierem, nie poetą. Więc powiem wam jedno, paskudne kreatury. Zapamiętajcie sobie: to się nazywa BOXOR!"

Informacje o zestawie

Ciekawostki

  • Nuparu rozebrał jeden z Cordaków zabranych do Metru Nui, aby rozgryźć tajemnicę ich działania. Teraz Matoranie produkują Cordaki i pociski dla Toa.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki