Fandom

Encyklopedia Bionicle

Okoto

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja15 Udostępnij
"Dawno temu, wszyscy mieszkańcy mitycznej wyspy Okoto żyli w harmonii. Było to niesamowite miejsce, pełne cudów i pięknych krajobrazów."
— Narrator, Legenda o Maskach Mocy

Okoto
Okoto.png
Miejsce
Rezydenci Okotanie, Obrońcy, Toa, Twórcy Masek, Istoty Żywiołów
Populacja Nieznana
Położenie Nieznane
Okoto to duża wyspa położona na rozległym oceanie.

Historia

Wyspa Okoto powstała tysiące lat temu, ukształtowana przez sześć żywiołów. Wraz z nią na świecie zjawiły się Istoty Żywiołów i łowca z cienia, Umarak.

Przez długi czas Okoto i jego mieszkańcy mogli cieszyć się czasem pokoju. Wyspa była rządzona przez dwóch Twórców Masek, Ekimu i Makutę, którzy tworzyli Maski Mocy dla swojego ludu. Trzymali się świętej zasady, według której maska mogła mieć tylko jedną moc, inaczej stałaby się zbyt potężna i niebezpieczna. Rzemiosło Ekimu było wybitne, a jego maski były bardziej pożądane przez mieszkańców Okoto.

Makuta stał się zazdrosny i złamał zasadę, tworząc Maskę Ostatecznej Mocy. Jednakże, po założeniu maski, został przejęty przez jej moc, a Okoto zaczęło się rozpadać. Ekimu zmierzył się z Makutą i zrzucił z niego maskę, uwalniając falę uderzeniową, która zatrzęsła wyspą i podzieliła ją na sześć regionów, oddzielonych od siebie łańcuchami górskimi. Obaj Twórcy Masek zapadli w nieskończony sen, kończąc swoje łaskawe panowanie. Ich maski zostały rozrzucone po całym Okoto, w oczekiwaniu na dzień, gdy ktoś odnalazłby je po raz kolejny. Okotanie byli zmuszeni opuścić Miasto Twórców Masek i zamieszkali w wybudowanych przez siebie wioskach w nowo powstałych regionach.

Tysiące lat po bitwie Twórców Masek, mroczna esencja Makuty wezwała na wyspę siły zła, które zajęły stolicę Okoto oraz wysłała hordy Pająków Śmierci na poszukiwania utraconej Maski Kontroli Makuty. Ostatecznie, na Okoto trafili Toa, wezwani dzięki Przepowiedni Bohaterów. Z pomocą Obrońców, rozpoczęli swoje zadanie znalezienia Złotych Masek Mocy, odnalezienia Ekimu i pokonania Pająków Śmierci. Po zdobyciu Złotych Masek Mocy i pokonaniu Lorda Pająków Śmierci, Toa udali się do Miasta Twórców Masek Okoto, gdzie zmierzyli się z Armią Czaszek i przebudzili Ekimu. Po bitwie z Władcą Czaszek Kultą w Wielkiej Kuźni, bohaterom udało się odzyskać Maskę Kreacji i pokonać armię nieumarłych szkieletów, choć wciąż wyczuwali obecność ducha Makuty. Po klęsce Armii Czaszek, Okotanie zaczęli powracać do Miasta Twórców Masek, na nowo je zasiedlając.

Mieszkańcy

Fauna

  • Wilk (nienazwany) - istota żyjące w Regionie Kamienia.
  • Pustynny Byk (nienazwany) - gatunek z Regionu Kamienia. Po śmierci, ich szkielety mogą zostać znalezione na piaszczystych pustkowiach.
  • Skorpion (nienazwany) - rasa zamieszkująca Region Kamienia.
  • Wielki Wąż - stworzenie mieszkające w tunelach pod powierzchnią Miasta Twórców Masek.
  • Ptak (nienazwany) - nieznana rasa ptaków z Regionu Dżungli.
  • Mewa (nienazwana) - ptak spotykany przy wybrzeżu Wielkiego Morza.
  • Lodowy Orzeł (nienazwany) - ptak zamieszkujący Region Lodu.
  • Klifowy Sęp - ptak pochodzący z Regionu Kamienia.
  • Nietoperz (nienazwany) - gatunek spotykany w Mieście Twórców Masek.
  • Ważka (nienazwana) - owad z Regionu Dżungli.
  • Ryba (nienazwana) - liczne gatunki kolorowych ryb mieszkające w wodach Wielkiego Morza.
  • Rozgwiazda (nienazwana) - rozgwiazda żyjąca na dnie Wielkiego Morza.
  • Małż (nienazwany) - małż żyjący w Wielkim Morzu.
  • Koralowiec (nienazwany) - organizm formujący rafy w Wielkim Morzu.

Krajobraz

Okoto jest podzielone na sześć regionów przez wysokie łańcuchy górskie. Każdy region ma swój dominujący żywioł:

Architektura

Choć w większości na Okoto dominują naturalne krajobrazy, na wyspie znajduje się także wiele budowli wybudowanych przez plemiona Okotan. W Regionie Dżungli wybudowana została Świątynia Czasu, uznawana przez najświętsze miejsce przez mieszkańców. Nieopodal serca Okoto mieści się dawna stolica wyspy, Miasto Twórców Masek, opuszczona po walce Ekimu z Makutą, do którego wejścia strzegł Lorda Pająków Śmierci. Na wschód od Okoto znajduje się również Labirynt Kontroli.

Ciekawostki

  • Na niebie Okoto można dostrzec dwa ciała niebieskie.

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Przewodniki

Animacje

Zwiastuny

Pudełkowe

Magazyny

Seriale TV

Gry Wideo

Reklamy

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki