Fandom

Encyklopedia Bionicle

Otchłań

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
"Strzeż się głębi ciemności
Która czeka z mocnym uścisku,
Dla tych z góry skazanych na mieszkanie w dole
Nigdy nie mogą opuścić to miejsce.
"
— Zagadka na 777 Schodach, Piekło
Otchłań
Inner Pit.png
Miejsce
Rezydenci Kryminaliści, Maxilos
Populacja Nieznana
Położenie Daleko południowa część Wszechświata Matoran

Otchłań - Zakon Mata Nui zsyłał tam najniebezpieczniejszych przestępców i wrogów pokoju. Botar mówił: Jeśli złamiesz wolę Mata Nui, to już tylko Otchłań cię przyjmie. Dawniej była to odizolowana, zamknięta jaskinia-kopuła, ale Wielki Kataklizm sprawił, że miejsce zostało zalane (zawaliło się sklepienie jaskini) i zniszczone. Mieszkańcy uciekli do pobliskiej części oceanu, lecz nie mogli go opuścić, więc przystosowali się do życia pod wodą. Jakiś czas potem, wyspa Voya Nui nadpłynęła nad ten obszar, a jej fragment (jedna z wiosek Matoran) odpadł i zmiażdżył bazę Ehleka znajdującą się nad Otchłanią.'

  • Otchłań dzieli się na Otchłań Wewnętrzną i Zewnętrzną. Zewnętrzna Otchłań to woda w okolicach zawalonej kopuły.
  • W wodach Otchłani znajduje się mutagen - substancja powodująca zmianę wyglądu organizmu. Jej działanie jest bardzo podobne do promieniowania - tyle, że promieniowanie nie zmutuje już ukształtowanego organizmu, a mutagen tak. Znalazł się tam przypadkiem i pomógł więźniom przeżyć, dając im możliwość oddychania pod wodą.
  • Obecnie Otchłań jest naprawiona za sprawą Włóczni Artakhi, więźniowie, którzy uciekli są łapani z powrotem.

Mieszkańcy

The Pit2.JPG

Kalmah i Takadox szukają Mantaxa w ruinach Otchłani

  • Znani mieszkańcy Otchłani to Barraki, zesłani tam jakieś 79.100 lat temu, za próbę wykorzystania dla siebie wielkiej wojny domowej Matoran, zwanej Wielką Dezorganizacją. Uwolnili się i zamierzali opuścić Otchłań, by pomścić tyle lat spędzonych w zamknięciu. Mutagen zmienił ich w postacie podobne do zwierząt morskich: rekina, kałamarnicy, węgorza, płaszczki, krewetki i kraba.
  • Inni więźniowie również nie opuścili Otchłani, są głównie padlinożercami.
  • W Otchłani przebywał też Brutaka, zesłany przez Botara.
  • Otchłani pilnował strażnik, który został zabity przez Takadoxa, lecz został wskrzeszony przez moc Igniki.
  • Do niedawna uważano, że Tuyet żyła w Otchłani od kiedy tajemnicza istota porwała ją z Koloseum i tam też zginęła. Niedawno ujawniono, że było inaczej.
  • Piraka zostali zmutowani przez Mutagen.

Inne

  • Visoraki i Piraka są nazywani często "kreaturami z dołu", jednak GregF mówi, że nie chodzi o Otchłań. Prawdopodobnie oznacza to po prostu "piekielne kreatury".
  • Opis Otchłani z krótkiego filmiku "Creeps from the Deep" to:
    • Od setek lat dno najgłębszego morza, było otoczone tajemnicą i podejrzeniami. Jedni mówią, ze to dom najdziwniejszych istot. Inni że to więzienie dla najniebezpieczniejszych złoczyńców. Legendy mówią, że jedyną nadzieją na opuszczenie tego miejsca jest Maska, której wszystkie istoty pożądały przez lata. Maska, mówią, za którą każdy jest gotów walczyć i oddać życie. Ale jedynym sposobem, aby się przekonać jest dotrzeć tam i zobaczyć na własne oczy...

Cytaty

  • Nienawidzę tego miejsca. Głupi, zniszczony loch, bez choćby odrobiny światła. - Kalmah
  • Nic dziwnego, że czuliśmy się tu jak w domu. - Takadox

Więcej z Fandomu

Losowa wiki