Fandom

Encyklopedia Bionicle

Plemię Żelaza

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Plemię Żelaza
Set Sahmad.png
Organizacja
Siedziba Bota Magna (dawniej)
Lider Żaden
Status Rozwiązane
Cel Przetrwać
Sojusznicy Żadni
Wrogowie Plemiona Ognia, Wody, Dżungli i Lodu

Plemię Żelaza było jedną z wielu wiosek na Spherus Magna, dopóki nie została zdziesiątkowana przez epidemię.

Historia

Plemię Żelaza było jednym z kilku plemion na Spherus Magna, z siedzibą usytuowaną w pobliżu Wielkiej Dżungli na Bota Magna. Około 103.000 lat temu mieszkańców osady nawiedziła tajemnicza choroba pozbawiająca snu. Zaraza zabiła wielu mieszkańców wioski, znacznie zmniejszając populacje plemienia. Agori z pozostałych wiosek, z obawy przed ciągle panującą chorobą zaprzestały kontaktów z żyjącymi mieszkańcami Plemienia Żelaza. Unikani przez społeczeństwo Agori Żelaza schronili się na pustyni i zmienili kolor pancerzy na obecny(ciemnożółty). Po rozpadzie kilku członków osady zostało na Bara Magna. Musieli żyć na Pustyni, ponieważ nie uwzględniono ich w nowym systemie społecznym. Reszta członków Plemienia Żelaza została na odłamku planety nazwanej Bota Magna.

Znani członkowie

Mieszkańcy

  • Sahmad - Kiedy jeden z członków plemienia, Sahmad usłyszał o przybyciu Skrallów z północy, zaczął chwytać dla nich Agori. Chciał im sprzedawać swoich jeńców kiedy będzie odwiedzać Roxtus. Sahmad dostał pozwolenie na udział w meczach areny, ponieważ mieszkańcy innych wiosek mają nadzieje że uda im się odbić porwanych Agori.

Wojownicy

  • Telluris - Wojownik Plemienia Żelaza, przemierzający Pustkowia na swoim pojeździe Skopio XV-1, atakując wszystko, co stanie mu na drodze. Przez krótki czas szukał akceptacji innych plemion, ale przez jego szybko rosnące szaleństwo wkrótce zaprzestał prób. Czasami handluje informacjami z Plemieniem Skały, ale zdarza się to bardzo rzadko.

Ciekawostki

  • Plemię Żelaza czciło kiedyś gigantyczne skorpiony. Niektórzy Agori sądzą, że plaga została na nich zesłana za oddawanie hołdu takim potworom.
  • GregF powiedział, że plemię nosiło ciemno niebieskie i szare zbroje. Po ataku choroby ocalali zakamuflowali się i użyli minerałów do zmiany koloru na pomarańczowy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki