FANDOM

Po Metru
Pometru
Położenie Metru Nui
Status W odbudowie

Po Metru jest miastem rzeźbiarzy, architektów i budowniczych. O Ziemi (Onu Metru) i Kamieniu (Po-Metru) mówi się że to bracia, jakich mało: górnicy wydobywają protodermis, protodermis trafia do rzeźbiarzy, którzy tworzą wspaniałe dzieła sztuki, lub do budowniczych tworzących z nich budowle, a potem rzeźby czy zdjęcia budynków trafiają do archiwów. W przeciwieństwie do Ga-Matoran czy Ta-Matoran, Po-Matoranie używają protodermis stałego. Z pomocą narzędzi obrabiają je w piękne rzeźby czy płyty pamiątkowe. Najlepszym artystą był Onewa, korzystający tylko z dłuta i młotka.

Pole Rzeźb to potężny obszar, na którym rzeźbiarze tworzą swoje dzieła. Do Pola protodermis zwozi się z pomocą łódek i kanałów lub Moto-szybami, przy czym te szyby różnią się od kanałów z Le-Metru wielkością; są szersze, aby cenne rzeźby czy inne nie uległy uszkodzeniu przy transporcie. Rzeźbiarze dwa razy przerywają swą pracę; co pewien czas bowiem przez Pole przewala się stado dzikich, pustynnych Rahi Kikanalo. Wtedy rzeźbiarze udają się do szatni, aby odpocząć i przeczekać nalot.

Magazyny Protodermis to wielkie budowle, gdzie, jak nazwa wskazuje, trzymane jest protodermis. Vahki strzegą tego miejsca dzień i noc, albowiem każdego dnia do magazynu zakradają się złodzieje – artyści, których nie stać na kupno protodermis. Od czasu do czasu do magazynu przyjeżdżają Matoranie, zwożący na Pole Rzeźb protodermis.

Ponieważ zbudowano je solidnie, Po Metru było najmniej uszkodzonym miastem Metru Nui. Jedynie Pole Rzeźb uległo zniszczeniu.

Ważniejsi mieszkańcy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki