FANDOM

"Niegdyś był bohaterem, szanowanym i docenianym przez przyjaciół za swoją odwagę. Zawsze starał się służyć Trzem Prawom - Jedności, Obowiązkowi i Przeznaczeniu."
— Narrator, Cienie na Niebie

Radiak
Set Radiak.jpg
Matoranin
Klasa Av-Matoranin, dawniej Matoranin Cienia
Tytuł/Praca Nieznana
Maska Hau, Jutlin (dawniej)
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Radiak jest Av-Matoraninem i byłym Matoraninem Cienia.

Biografia

Radiak został stworzony przez Wielkie Istoty, by brać udział w budowie Robota Wielkiego Ducha. Później wraz z innymi Av-Matoranami opuścił swój dom pod Południowym Kontynentem, by zasiedlić Karda Nui przed obudzeniem Wielkiego Ducha. Zadanie było utrudniane przez częste ataki Rahi znanych jako Avohkah, lecz wkrótce przybyli Toa Mata i pozbyli się zagrożenia. Niedługo potem, Radiak powrócił do swojego domu w jaskiniach pod Południowym Kontynentem.

Podczas Wielkiego Kataklizmu, z powodu trzęsienia ziemi część domu Av-Matoran spadła do Karda Nui, tworząc Stalaktytowe Wioski. Radiak zamieszkał wtedy w jednej z nich.

Radiak był bliskim przyjacielem Photoka oraz podziwianym przez Av-Matoran bohaterem. Któregoś dnia poszedł zaszyć rozcięcie w Świetlnej Winorośli, został wtedy zaatakowany przez Makutę Vampraha, który wyssał z niego Światło, używając swojej Kanohi Avsy. Po transformacji w Matoranina Cienia, Mutran przeprowadzał na nim różne eksperymenty, stąd u Radiaka cztery odnóża.

Później Matoranin służył Antrozowi, a kiedy Makuta zostali oślepieni przez falę Światła powstałą podczas poświęcenia Toa Mahri Matoro, Radiak został jego "nawigatorem". Podczas jednej z bitew z Av-Matoranami, na niebie pojawili się Toa Nuva i zmusili Makuta oraz Matoran Cienia do odwrotu.

Promo Art Makuta Antroz and Matoran Radiak.png

Radiak połączony z Antrozem

Niedługo potem, Radiak wpędził Pohatu oraz swojego dawnego przyjaciela, Photoka, w pułapkę zastawioną przez Chiroxa. Doprowadziło to do kolejnego starcia, podczas którego Toa zostali pojmani i wzięci do niewoli. Udało im się jednak uciec i rozegrała się kolejna bitwa, w której Toa zaczęli wygrywać dzięki pomocy Toa Igniki. Widząc to, Mutran rozkazał swoim towarzyszom wycofać się na Bagna Sekretów.

Po tym, jak Antroz wkroczył do Codrexu, Radiak pozostał na zewnątrz. Kiedy Makuta skradł Jetraxa T6, Radiak zatrzymał ścigającego go Toa Kopakę. Podczas walki zjawił się Takanuva i zajął się Matoraninem, pozwalając Kopace kontynuować pościg. Radiak szydził z Takanuvy i nazwał go "Toa Zmierzchu", Takanuva jednak, zamiast go zaatakować, jeszcze bardziej chciał znaleźć dla niego lekarstwo. Z pomocą Tanmy, Soleka i Photoka, Takanuvie udało się złapać Radiaka.

Jakiś czas później, grupa spotkała Vicana, który twierdził, że Rahi Klakk jest w stanie uleczyć zakażonych Matoran. Grupa znalazła stworzenie i uzdrowiła Radiak, i mimo iż Ta-Matoranin twierdził, że został wyleczony, Tanma nie do końca mu wierzył z powodu jego braku zmiany formy ciała. Takanuva rozkazał Tanmie, Solekowi i Photokowi znaleźć resztę Matoran Cienia, aby ich uleczyć. Udało im się złapać wszystkich zakażonych mieszkańców, którzy wkrótce potem zostali uleczeni. Potem, na rozkaz Takanuvy, Radiak wraz z innymi opuścił Karda Nui i dotarł na Metru Nui.

Po śmierci Teridaxa, Radiak zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Po transformacji, Radiak posiadał zdolność strzelania strumieniami Cienia. W połączeniu z Antrozem, mógł użyć mocy spowalniającej przeciwnika.

Radiak był szanowany za swoją odwagę i ducha walki. Po zakażeniu, lubił walczyć ze swoimi dawnymi przyjaciółmi i patrzeć, jak są porywani przez Makuta.

Maska i narzędzia

Początkowo Radiak nosił Kanohi Hau, ta jednak została zastąpiona przez szlachetną Jutlin, kiedy Radiak stał się Matoraninem Cienia. Po uleczeniu, Radiak powrócił do swej dawnej maski.

Jako Matoranin Cienia, walczył za pomocą ostrych zębów i ostrzy na odnóżach, które mogły przewodzić moc Cienia.

Statystyki

Siła: 9
 
Zwinność: 9
 
Wytrzymałość: 9
 
Inteligencja: 8

Informacje o zestawie

Radiak Set.PNG

Radiak jako set

Radiak został wydany w pierwszej połowie 2008 jako mały zestaw. Składał się z 16 części. Mógł połączyć się z Antrozem oraz, niekanonicznie, z Gorast.

Artykuł o zestawie 8947 Radiak na Legopedii.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki