Fandom

Encyklopedia Bionicle

Rahaga

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
"Nasze ciała zostały zmienione, ale nie nasze serca. Nie nasze duchy. Bez względu na to jak wyglądamy, każdy oddech bierzemy, bierzemy za bohaterów w służbie Mata Nui."
— Rahaga Kualus, Sieć Visoraków
Rahaga
Comic Rahaga.png
Zmutowani Toa
Siedziba Żadna
Przywódca Norik
Cele Ratowanie wszystkich Rahi, których ziemie zostały zaatakowane przez Visoraki (dawniej)
Status Wrócili do formy Toa Hagah
Sprzymierzeńcy Toa Metru/Toa Hordika, Turaga, Toa Nuva, Matoranie, Keetongu
Wrogowie Visorak, Roodaka, Teridax, Bractwo Makuta, Mroczni Łowcy

Rahaga byli sześcioma zdrobniałymi istotami, które kiedyś były - i są ponownie - drużyną Toa Hagah dawniej przypisaną Makucie Teridaxowi. Trwali oni na ratowaniu Rahi których ziemie zostały najechane przez hordy Visoraków.

Historia

Dawniej Rahaga byli elitarną drużyną Toa, znanych jako Toa Hagah (Hagah - Strażnik). Zostali zwerbowani do BoM przez samego Makutę, który przysiągł opiekować się Matoranami. Wkrótce potem jednak Bractwo stało się złe i skorumpowane. Bractwo m.in. skradło Avohkii, Maskę Światła z rąk mieszkańców Artakhi oraz zaczęli zniewalać Matoran. Gdy Toa odkryli to i postanowili ich zatrzymać, ukradli Maskę i w późniejszym okresie czasu ukryli ją w Metru Nui. Jednak czterech Rahaga - Gaaki, Bomonga, Pouks i Kualus postanowili pokonać Bractwo. Iruini i Norik odeszli, wiedząc, że nie są dość silni, aby pokonać Bractwo. Toa zostali zmienieni w cztery małe stworzenia, które ze względu na ich twarze Roodaka nazwała Rahaga (zlepek słów Rahkshi i Hagah, często mylony jako "Rahkshi-Turaga"). Norik i Iruini zaatakowali Twierdzę BoM, ale i oni zostali zmienieni w Rahaga. Wkrótce potem, Rahaga postanowili poświęcić się walce z najpotężniejszą wówczas armią BoM - Visorakom. Innym powodem było to, że wicewładcą Visoraków była Roodaka. Pracowali by złapać i uratować od transformacji lub śmierci tyle Rahi, ile będą mogli. Zaczęli też szukać Keetongu, mitycznej kreatury, której sieć Rhotuka mogła uleczyć zmutowane Rahi. Przybyli oni zatem do Metru Nui, gdzie wg legend miał znajdować się Keetongu. Ukryli Avohkii i ukryli się przed populacją miasta, obserwując, jak Makuta wprowadza swój plan uśpienia Mata Nui w życie. Ku ich przerażeniu, Toa Metru najwyraźniej szykowali się do odejścia. Wkrótce potem Visoraki najechały na Metru Nui. Gdy Toa Metru wrócili do miasta po resztę Matoran, zostali złapani i przemienieni przez Visoraki w Toa Hordika. Gdy ich kokony zostały zniszczone i spadli w dół, Rahaga ich uratowali (w komiksie łapiąc ich berłami, w filmie dzięki "helikopterkom"). Toa Hordika zaczęli wraz z Rahaga szukać Keetongu, oraz gromadzić części do budowy transporterów mogących zabrać ich i Matoran. Jednak, Vakama przeszedł na stronę Roodaki i Sidoraka. Na żądanie Roodaki przybył do Wielkiej Świątyni w Ga Metru i porwał pięcioro Rahaga szukających wieści o Keetongu oraz zasypał Norika, który miał "przekazać wiadomość" reszcie Hordika. Toa gdy przybyli odkopali Norika i dowiedzieli się o zmianie Vakamy. Na szczęście Matau udało się go przekonać do powrotu do Toa, a Norik uwolnił Rahaga. Niestety, w czasie ostatecznego starcia z Roodaką powiódł się jej plan uwolnienia Makuty, który powrócił z zamknięcia poza miastem. Wkrótce potem Vakama i reszta (uleczeni) zabrali Matoran, a Rahaga i Keetongu zostali by odbudować część miasta i przygotować ją na powrót Matoran. Keetongu jednak później udał się w podróż by odnaleźć resztę ofiar Visoraków.

Rahaga

Życie

  • Kiedy Roodaka zmutowała Hagah w Rahaga, ich włócznie zmieniły się w berełka podobne w kształcie do bereł 6 Rahkshi, które w przyszłości zaatakowały Mata Nui. Ich podobieństwo do Rahkshi to wynik chorego żartu Roodaki, która chciała, aby Rahaga już nigdy nie zostali bohaterami i by Matoranie nie zaakceptowali istot podobnych do potworów, które ich wciąż nawiedzają. Tarcze Rhotuka zostały przytopione do ich pleców jako zwykłe Rhotuka o różnych mocach przydatnych w łapaniu Rahi. Ich staffy również są pożyteczne. W "Bionicle 3: W Sieci Mroku" mają także światełka na czołach, ułatwiające poruszanie się w mroku.
    • Zdolność latania Rahaga budzi wiele kontrowersji. Tylko raz w storyline'ach latali - by ocalić spadających Hordika. Scena ta ukazuje Rahaga używających śmigieł ("Helikopterki") by unosić się w powietrzu. De facto na plecach mają jednak Rhotuka, których działania w filmie nie widać. Wydaje się to być objawem "wolności" autorów filmu. We wcześniejszych książkach Rahaga raczej nie latali, lecz "poruszali się podskokami i odbiciami", "wspinali się" i "wisieli na pnączach i sieciach". Prawdopodobnie najbliższa prawdy jest teoria, że Rahaga mogą podczepiać różne rzeczy do Rhotuka z powodu ich pola magnetycznego (podobnie uczynili Hordika w filmie z użyciem swych narzędzi).

Członkowie

Do Rahaga należą:

  • Bomonga, były Hagah Ziemi; łapie Rahi Insekty
  • Gaaki, była Hagah Wody; łapie Rahi Pływające
  • Iruini, były Hagah Powietrza; łapie Rahi Wspinacze
  • Pouks, były Hagah Kamienia; łapie Rahi Masywne
  • Kualus, były Hagah Lodu; łapie Rahi Latające
  • Norik, były Hagah Ognia; łapie Rahi Jaszczury

Uzbrojenie

Każdy Rahaga jest wyposażony w dwa typy broni:

  • Rhotuka - wiry energii wywierającej różne wpływy na cel:
    • Bomonga - Rhotuka Paraliżujący
    • Gaaki - Rhotuka Wynurzający
    • Iruini - Rhotuka Wiążący
    • Pouks - Rhotuka Krępujący
    • Kualus - Rhotuka-Bumerang
    • Norik - Rhotuka Usidlający
  • Włócznie - małe berła pomagające tropić i łapać Rahi.
    • Bomonga -  Włócznia Wykrywająca - pozwala wykryć obecność Rahi bez kontaktu wzrokowego
    • Gaaki -  Włócznia Wabiąca - wabi Rahi błyskami - dźwiękiem
    • Iruini -  Włócznia Hipnotyzująca - hipnotyzuje cel
    • Pouks -  Włócznia Oznaczająca - oznacza cel niewidzialnym piętnem i pozwala go śledzić
    • Kualus -  Włócznia Przywołująca - przyciąga Rahi, które uważają Kualusa za bezpiecznego (notabene słusznie)
    • Norik -  Włócznia Ściągająca - ściąga Rahi do Norika.

Rahaga nie łapią Rahi, aby je skrzywdzić, ale uchronić przed Visorakami, które polują na nie i mutują w potworne bestie (jak np. Kikanalo zmienił się w Kikanalo Hordika).

Toa Hagah

  • Jako Toa Hagah Rahaga wyglądali podobnie jak Toa Metru. Nosili jednak dodatkowe, elitarne zbroje oraz potężne włócznie i Tarcze Rhotuka, umożliwiające wystrzał Rhotuka żywiołowego lub o specyficznej dla Hagah sile. Ich Kanohi były stworzone na kształt masek pradawnych bohaterów. Nie wiemy wiele o uzbrojeniu pozostałej czwórki (obok Norika i Iruini), lecz prawdopodobnie wszyscy mieli włócznie elementarne (podarowane przez BoM).

Pojawienia

Ciekawostki

  • Rahaga to najmniejsze sety w historii Bionicle

Zobacż Też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki