FANDOM

"Walczymy, zwyciężamy, zabieramy. Skrallowie górą!"
— Skrall, Piaski Bara Magna
Skrallowie
Skrall Army
Rozumny Gatunek
Moce Męscy: Żadne
Żeńscy: Ograniczone, nieelementarne moce Psioniki
Lokalizacja Spherus Magna
Status Aktywni
Wymowa Skral

Skrallowie to wściekły i brutalny gatunek żyjący na Bara Magna.

Historia

Skrallowie walczyli kiedyś w wielkiej wojnie zanim miał miejsce wstrząs. Po kataklizmie zostali odcięci od ich rodzimej planety i zaczęli podbijać północne tereny Kolczastych Gór. Wkrótce potem zostali zaatakowani przez Baterra. Niezdolni do walki z tymi potężnymi stworzeniami, Skrallowie zostali zdziesiątkowani i wszyscy, prócz jednego ocalałego z klasy przywódczej, zostali zniszczeni. Tuma, jedyny żywy jeszcze lider Skrallów, wydał rozkaz by migrować na południe planety Bara Magna. Tuma wciągnął Skrallów w system Glatorian.

Patrol Skrallów został wysłany do zachodnich ruin w poszukiwaniu starożytnej relikwii znanej jako Księga Certavusa. Niestety, wrócili do Roxtusa z pustymi rękoma i zostali rzuceni na pożarcie Spikitowi.

Tuma, by zdobyć prawa do posiadania oazy odkrytej przez Tesarę, wysłał Skralla i Agori Atakusa do wioski Vulcanus. Pod koniec walki Skrall spróbował zabić swojego przeciwnika, Gresha, ale Tarix rzucił swoim ostrzem powstrzymując go. Skrall odszedł, kierując się do tajemniczej pieczary, gdzie spotkał się z Metusem, który powiedział mu o karawanie z Tajun. Metus wymienił jaszcze parę słów ze Skrallem, po czym Skrall udał się z powrotem do Roxtus i powiedział o wszystkim Tumie.

Patrol Skrallów zdobył kopię planów Łowców Kości, w której pisało o najeździe na Vulcanus. Kiedy patrol był na północy Rzeki Skrall, zostali zaatakowani przez Maluma i grupę Voroxów. Malum i Voroxowie uciekli zakopując się w piasku. Lider patrolu poinformował Tumę, który wyznaczył go do złapania Maluma. Skrall wziął 12 żołnierzy oraz Skalne Rumaki, po czym udał się na Pustkowia w poszukiwaniu wygnańca. Patrol znalazł jaskinię, ale gdy czekali aż Malum z niej wyjdzie, wpadli w pułapkę Voroxów. Malum wyszedł wtedy z jaskini i oglądał walkę. Gdy przywódca patrolu zobaczył go, rozkazał innym Skrallom, by strzelali w strop jaskini, który zwalił się na Maluma. Lider wziął go z przyłożonym Miotaczem Thornax do głowy, żeby Voroxowie go nie atakowali. Skrall posadził Maluma na swoim Skalnym Rumaku i ruszył z powrotem do Roxtusa.

Pieczęć Skralla została wykupiona przez Agori wysłanego przez Raanu, by zapytał się o pomoc z Łowcami Kości, którzy najeżdżali Vulcanus.

Armia Skrallów ruszyła do Areny Magna w dzień turnieju, aby ją zniszczyć.

Skrallowie i Łowcy Kości sprzymierzyli się i zaatakowali Tajun, i spalili wioskę. Wiele męskich członków gatunku Skrallów zebrało się w Roxtus, razem z Łowcami Kości i słuchali przemówienia Tumy o dominacji i wyższości. Mata Nui przybył na arenę, i wyzwał Tumę do walki. Tuma przyjął wyzwanie, aby uniknąć wstydu przed całym jego plemieniem. Lider Skrallów został ostatecznie pokonany przez nowego wojownika. Metus, który nadal miał wpływ na Plemię Skały, przybył do miasta i rozkazał zebranej armi atakować. Zanim mogli rzucić się na przeciwników, gigantyczne kreatura nagle powstała z piasku. Skrallowie wierząc, że to atak Baterra, spanikowali i opuścili arenę. Starli się z drużyną Glatorian, by otworzyć drogę ucieczki. Glatorianie, wyposażeni w nowe Moce Żywiołów, ostatecznie pokonali armię.

Po pokonaniu ich lidera, Skrallowie rozproszyli się, będąc pod komendą Skrallów sił specjalnych, wojowników, którzy mają imiona.

Wielka grupa Skrallów, była świadkiem przybycia Teridaxa na Bara Magna. Wciąż wściekli po swojej przegranej z rąk Glatorian, skorzystali z rozproszenia uwagi przybysza i zaplanowali atak.

Skrall army run on desert

Pokonana armia Skrallów ucieka na pustynię i planuje zemstę

Alternatywny Wszechświat Spherus Magna

W alternatywnym wszechświecie, Mata Nui mógł wypełnić swoją misję, i wysłał kilkanaścioro Makuta na Bara Magna. Makuta szybko obalili Tumę, i wzięli armię Skrallów dla siebie, dając im zadanie ochrony Agori. Kiedy armia Skakdi, Vortixx i Miserixa zaatakowała, Skrallowie pomagali Agori, Toa i Glatorianom walczyć.

Znani Skrallowie

CGI Skrall Stronius

Stronius, Skrall specjalnych sił

  • Tuma - ostatni z klasy liderów Skrallów i dawny lider swego gatunku.
  • Władca Żywiołu Skały - Dawniej przywódca klasy liderów Skrallów.
  • Branar - Wojownik, który otrzymał imię, jak odkrył obecność Baterra i żywy poinformował Tumę o nich.
  • Stronius - Skrall specjalnych sił, który dostał imię w czasie bitwy w Wojny o Rdzeń.
  • Sześciu wojowników, którzy patrolowali teren, dowodzeni przez Branara. Pięciu z nich zostało zabitych przez Baterra, a jeden ocalały ruszył do Tumy z Branarem, by powiadomić o obecności zmiennokształtnych Baterra.
  • Skrall, który walczył z Greshem o oazę pożądaną przez Plemię Dżungli i Skały. Ten sam Skrall dostał wiadomość od Metusa i przekazał ją Tumie.
  • Reprezentant Skrallów, który spotkał się z Łowcami Kości, by omówić plany najazdu na Vulcanus.
  • Grupa Skrallów, która ukradła kopię planów Łowców Kości dotyczących najazdu na Vulcanus. Zostali zaatakowani przez Maluma i grupę Voroxów obok Rzeki Skrall. Po tym zdarzeniu, Tuma wysłał dwunastu Skrallów, by zabrać Maluma do Roxtus.
  • Skrall, który stał obok Tumy po tym, jak Malum został złapany. On potem zaprowadził Maluma na arenę i dostał rozkaz od Tumy, by sprawdzić kontrolę nad Voroksami.
  • Sześciu Skrallów, którzy strzegli areny Skrallów, podczas testu Maluma.
  • Skrall, który miał złapanego Voroxa podczas testu Maluma.
  • Patrol Skralów, który miał za zadanie odnaleźć Księgę Certavusa. Zawiedli i zostali zmuszeni do pracy w zagrodzie Spikita karę. Oni zostali ewentualnie zjedzeni przez głodnego Spikita.
  • Skrall, który pomógł Agori zrealizować kontrakt sojuszu z Glatorianami, by ochronić Vulcanus przed Łowcami Kości.
  • Skrallowie, którzy towarzyszyli Branarowi w miesięcznej misji znalezienia położenia Baterra; zabici przez zmiennokształtnych.
  • Armia Skrallów, która zaatakowała Atero.
  • Siostry Skrallów - Wiele żeńskich Skrallów, wygnanych przez samców.
  • Grupa Skrallów, która widziała przybycie Teridaxa na Bara Magna.
Set Star Skrall

Skrall Stars

Cechy i Zdolności

Animation Skrall

Skrall podczas walki.

Są różne klasy Skrallów, każda z unikalnymi cechami i budową ciała. Jedna z tych klas jest złożona z przywódców i liderów. Członkowie tej klasy są więksi i silniejsi niż inne klasy. Po ataku Baterra, wszyscy, (oprócz jednego) z klasy przywódczej zginęli.

Jest też mniejsza, ale liczniejsza klasa. Jej członkowie są żołnierzami. Ci Skrallowie są szybsi i silniejsi niż większość gatunków na Bara Magna i są zazwyczaj zwycięzcami w walkach. Liderzy mogą nazwać tego, który dobrze się spisał, indywidualnym imieniem.

Skrallowie występują zarówno w płci męskiej jak i żeńskiej. Jednakże o wiele więcej jest męskich Skrallów.

Bronie

Skrallowie walczą za pomocą Ostrzowych Piło-Tarcz, Plemiennych Projektowych Ostrzy i Ciernistych Maczug. Każdy Skrall posiada także Miotacz Thornax.

Różne klasy Skrallów, noszą różne bronie.

Statystyki

Siła: 11
 
Zwinność: 11
 
Wytrzymałość: 14
 
Inteligencja: 9

Cytaty

"Nikogo się nie boję - a ty jesteś dla mnie niczym."
— Skrall, BIONICLE.com
"Czemu tu jesteśmy? Skrallowie nie chowają się w ciemności."
— Skrall, Komiks 1: Piaski Bara Magna
"Skrallowie nigdy się nie poddadzą!"
— Skrall walczący z Greshem, Komiks 1:Piaski Bara Magna
"Jesteśmy najpotężniejsi. Dlaczego powinniśmy walczyć na arenach by zdobyć to co chcemy, skoro możemy was zdeptać jak robaki?"
— Skrall, Upadek Atero

Trivia

  • Skrallowie korzystają z zaawansowanej technologi - miecze Atakusa i nadajniki, które umieszczają na pojmanych Agori lub wartościowych przedmiotach.
  • Zazwyczaj Kamień miał kolor brązowy lub piaskowy, a kolor czarny symbolizował ziemię.

Pojawienia

Informacje o zestawach

Zobacz też