Fandom

Encyklopedia Bionicle

Ta-Metru

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ta Metru
Tametru.jpg
Położenie Metru Nui
Status W pełni odbudowane

Ta-Metru to część miasta Metru Nui o elemencie Ognia.

Ta-Metru jest najniebezpieczniejszym oddziałem Metru Nui. Żyją tu, podobnie jak w Po-Metru, rzeźbiarze. W Ta-Metru używa się jednak płynnego, metalicznego Protodermis, a rzeźbi się nie posągi, ale maski Kanohi. Do tworzenia masek używa się dysków Kanoka. Dyski oznacza się numerami, które informują rzeźbiarza jaką maskę można z danego Kanoka otrzymać.

Protodermis na maski zbiera się w specjalnych kanałach. Płyn zwożony jest przez potężne kadzie, którymi Matoranie sterowują w Centrum kontroli. Płynne Protodermis osiąga ekstremalnie wysokie temperatury - niejeden Vahki poległ, wpadając do kanałów. Następnie Protodermis jest zwożone do odlewni, gdzie wlewa się je do form, chłodz i odlewa dyski. Z nich wykuwa się maski. Najwięcej odlewni znajduje się w potężnej hucie, zwanej Wielkim Piecem, gdzie między innymi pracował Vakama. Nie było to najbezpieczniejsze miejsce w Ta Metru. Często wybuchały tu pożary, które spowodowane były przewróceniem lub zerwaniem się zbiorniczka protodermis, upuszczeniem narzędzia które wypalało wzory na maskach bądź wyrzuceniem nieudanej maski do zbiorniczka, co powodowało przelanie się metalu i pożar. Ta-Matoranie muszą być bardzo ostrożni. To właśnie pożary były przyczyną zniszczenia większej części Ta Metru.

Innym miejscem godnym uwagi jest Zakład Ponownego Wykorzystania Masek Kanohi, zwany popularnie „Złomowiskiem Kanohi”. Matoranie, których maski uległy uszkodzeniu, wyrzucali je tutaj. Następnie z tych masek wytapiało się nowe. Vakama nie był zadowolony z tego systemu. Uważał że to niegodne Matoran. Maski posiadające jakąkolwiek moc, stawały się coraz słabsze, aż moc wygasała. Vakama równierz nalegał by ustawić tam strażników, ale kierownicy uważali, że to zbędne. „Kto by chciał obrabowywać złomowisko?” śmiali się jego towarzysze. Jednak codziennie znikały stamtąd dziesiątki masek, co powodowało ogromne straty. Maski te mogły wpaść w niepowołane ręce.

Ważniejsi mieszkańcy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki