FANDOM

Tahnok
Tahnok Stampede
Bohrok
Narzędzia Ogniste Tarcze
Moce Ogień
Status Uśpione
Numer zestawu 8563

Tahnoki to rój Bohroków Ognia.

Historia

Tahnoki powstają, gdy Av-Matoranie wypełniają swoje przeznaczenie i przekształcają się w mechaniczne insektoidy. Są wtedy wysyłani do Gniazd Bohroków, by czekać na sygnał do oczyszczenia wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui. Pomagają im wtedy Tahnoki Va.

Roje Tahnoków spod wyspy Mata Nui zostały przebudzone przez Makutę Teridaxa, po jego porażce z rąk Toa Mata. Rój wyruszył do Po-Koro, by położyć kres jego istnieniu. Podczas gdy Toa Gali udało się przerzedzić część roju w Le-Wahi, reszta dotarła do wioski i zmusiła Po-Matoran do ewakuacji. Podczas walki, Matoranin Hafu przewrócił własne posągi na Ścieżce Przepowiedni, by powstrzymać Tahnoki przed wkroczeniem do wioski. Tym samym zagrodził sobie drogę ucieczki do Po-Koro. Tahnok wystrzelił swoją Krana Xa w jego stronę, ale Matoranin został nagle uratowany przez Pohatu, który użył swojej Złotej Kanohi by przenieść ich z powrotem do wioski. Potem Matoranie zostali ewakuowani, a Pohatu, Gali i Onua odpędzili groźne roje Bohrok.

Comic Tahnok in Tiro Canyon

Tahnoki uciekają z Kanionu Tiro

W innej sytuacji, Gali i Pohatu pracowali razem z Onuą i Kopaką, usiłując uwięzić trochę Tahnoków w Kanionie Tiro. Onua stworzył dochodzący do morza wyłom w ścianie kanionu, a Kopaka wypełnił go lodem. Gdy Tahnoki przybyły, Pohatu rozbił lód, zalewając kanion wodą. Gali wskoczyła do wody i zaczęła zbierać Krana uwięzionych Bohroków, ledwo unikając głazów stopionych przez Tahnoki. Tym udało się uciec przez podgrzanie wody i wytopienie uchwytów w ścianach kanionu. Kopaka trafił na rój Tahnoków również w Ko-Wahi, gdzie, razem z grupą Lehvaków, poprowadziły go do wejścia do Gniazda Bohroków. Kilka Tahnoków zostało też zamrożonych w Zaspach w Ko-Wahi, a zatem nie mogły wrócić do swoich gniazd. Zostały one później odkryte przez Takuę i Jallera.

MoL Tahnok

Zamrożone Tahnoki w Masce Światła

Po pokonaniu i uwięzieniu Bahrag przez Toa Mata, rój Tahnoków w Gniazdach Bohroków przestał być pod kontrolą królowych. Onua użyczył swojej Pakari Nuva Tahu, Lewie i innym Toa Nuva, by utworzyć rów do pomieszczenia Tahnoków. Matoranie użyli ich do pomocy przy odbudowie Po-Koro. Później, gdy Bohrok-Kal zostały obudzone by uwolnić Bahrag, Tahu Nuva próbował użyć roju Tahnoków przeciwko Nuhvokowi-Kal, ale bez skutku. Nuhvok-Kal użył swojej mocy Grawitacji, posyłając Bohroki na orbitę.

Gdy Bahrag zostały później uwolnione przez Toa Nuva, jako część procesu budzenia Wielkiego Ducha, rój Tahnoków znów się przebudził i brał udział w oczyszczaniu wyspy Mata Nui. Od tego czasu wrócił już do swych gniazd.

Po odtworzeniu Spherus Magna, Tahnoki wcześniej wysłane na orbitę Aqua Magna, zaczęły krążyć wokół nowo powstałej odnowionej planety.

Cechy i umiejętności

Tahnoki są najszybszymi Bohrokami, ale pomimo ich prędkości, nadal są bardzo systematyczne i znają wartość współpracy. Choć Bohroki nie są z natury agresywne, Tahnoki są najmniej bierne spośród rojów. Łatwo dają się sprowokować, a jeśli poczują się zagrożone, najpierw uderzą, a dopiero później zbadają teren. Gdy atakują, robią to jako zespół, co czyni je jeszcze niebezpieczniejszymi. Jednakże zazwyczaj zachowują się impulsywnie i nie są tak kalkulujące jak niektóre z rojów. Podobnie jak inne typy Bohroków, Tahnoki potrafią zwinąć się w kulę dla usprawnienia przemieszczania się, mogą również wypuszczać swoje głowy do przodu, by zadać przeciwnikowi cios lub wyrzucić w jego stronę Kranę, podporządkowując go woli roju.

Broń

Tahnoki używają Ognistych Tarcz, by palić swoich wrogów.

Informacje o zestawie

Tahnok został wydany w pierwszej połowie 2002 roku, liczył 40 części, w tym losową niebieską Kranę. Był potrzebny (razem z Pahrakiem i Nuhvokiem) do zbudowania Bohrok Kaita Za.

Pojawienia

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki