FANDOM

"Odsuń się, Toa Nuva. Stoisz mi na drodze."
— Tahnok-Kal, Zemsta Makuty

Tahnok-Kal
Tahnokkal
Bohrok-Kal
Narzędzia Elektryczne Tarcze
Moce Błyskawice
Status Krana-Kal uwięziona, powłoka zniszczona

Tahnok-Kal to Bohrok-Kal panujący nad energią elektryczną.

Historia

Tahnok-Kal był pierwotnie Av-Matoraninem, którego przeznaczeniem była zmiana w Tahnoka. Lecz w końcu, został przeobrażony w Tahnoka-Kal, przez mutagenną substancję wytworzoną przez Bahrag. Podczas gdy Bahrag były uwięzione w Protodermis, Tahnok-Kal wraz z pięcioma pozostałymi Bohrok-Kal został obudzony.

Comic Bohrok-Kal Tahnok-Kal

Tahnok-Kal w komiksie

Tahnok-Kal był pierwszym Bohrok-Kal, który odkrył, że zabranie symbolu Nuva powoduje utratę mocy żywiołu Toa Nuva. Po zaplanowaniu kradzieży symboli Tahnok-Kal szpiegował Jallera i Takuę, gdy podróżowali do Ta-Koro po ostatnim starciu i pokonaniu rojów Bohrok w Ga-Koro. Uwięził on strażnika w polu statycznym energii elektrycznej i ukradł symbol Nuva Tahu. Tahnok-Kal szybko uwięził Jallera w elektrycznej klatce i pokonał Tahu Nuva, zrzucając na niego kamienną bramę. Po pierwszej zwycięskiej bitwie przeciwko Toa Nuva, Tahnok-Kal został pokonany przez Onuę i Pohatu, którzy uwięzili go pod drzewem. Gdy odebrali mu jego Krana-Kal, okazało się, że Bohrok-Kal odkryli wcześniej wejście do gniazda Bohrok. Tahnok-Kal i inne Bohrok-Kal w końcu znaleźli Bahrag, ale były one strzeżone Exo-Toa. Po pokonaniu ich, dostali się do uwięzionych Bahrag i Sześcianu Nuva. Gdy zaczęli umieszczać symbole w Sześcianie, Krana-Kal zrobiły się srebrne, tworząc tarczę podobną do tej tworzonej przez Kanohi Hau, chroniącą Tahnoka-Kal i resztę Bohrok-Kal przed uszkodzeniem.

Tahnok-Kal został pokonany razem z pozostałymi Bohrok-Kal gdy Symbole Nuva dostarczyły im więcej mocy, niż mogli znieść, więżąc go w elektrycznej klatce stworzonej przez jego własne tarcze.

Cechy i umiejętności

Jest szybki i potężny, dlatego zwykle przewodzi elitą. Posiada moc Błyskawic, która pozwalała mu strzelać elektrycznymi pociskami i tworzyć elektryczne pola siłowe.

Broń

Jest wyposażony w Elektryczne Tarcze. Są zdolne do wchłaniania i wypuszczania setek tysięcy watów elektrycznych, jednocześnie. Mogą również wywoływać błyskawice, lub utworzyć tarczę ochronną z Energii Elektrycznej.

Informacje o zestawie

Tahnok-Kal został wydany w 2003 roku jako średni zestaw. Składał się z 40 części. Łącząc go z Nuhvokiem-Kal i Pahrakiem-Kal można było zbudować model Bohrok-Kal Kaita Za.

Artykuł o zestawie 8574 Tahnok-Kal na Legopedii.

Pojawienia

BtG Tahnok-Kal

Tahnok-Kal w BIONICLE: The Game

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Story

Animacje

Gry Wideo

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki