FANDOM

"Nie jestem Hafu! Dlaczego wszyscy myślą, że ja to Hafu, a Hafu to ja? Nie jesteśmy nawet z tej samej wioski!"
— Taipu, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Taipu
Taipu set
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Górnik
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Taipu to Onu-Matoranin i najlepszy przyjaciel Onepu.

Biografia

Metru Nui

Taipu pracował pod ziemią w Onu-Metru. Został uwięziony w Kapsule Niki przez Vahki według rozkazu Makuty Teridaxa, który przebrał się za Turagę Dume. Został ocalony przez Toa Metru i przewieziony na wyspę Mata Nui, gdzie zbudził się na brzegach Jeziora Naho.

Mata Nui

Matoran Taipu

Taipu na Mata Nui

Ciało Taipu stało się mniejsze i słabsze na skutek działania Kapsuły Niki. Matoranin pomagał w budowie wioski Onu-Koro, gdzie potem żył i pracował.

Miał za zadanie wykopać tunel do Le-Koro. Gdy przekopał się wraz z Takuą, powędrowali do wioski Powietrza. Po drodze jeden z Nui-Rama porwał Taipu do gniazda Rahi. Na ratunek przybył Kongu i rozegrała się walka między Onuą a zatrutym Lewą. Po powrocie, Taipu uczestniczył w świętowaniu zwycięstwa nad Nui-Rama w Le-Koro, po czym wrócił do Onu-Koro i pracował w Wielkiej Kopalni do czasu, gdy Takua zaprosił go do Kompani Kronikarza.

Walczył w obronie Kini-Nui przed zatrutymi Rahi, podczas gdy Toa walczyli z Makutą Teridaxem w jego kryjówce.

Podczas ataku Gahloków na Onu-Koro, pomógł ewakuować ludność z wioski. Razem z Nuparu i Onepu ukrył się w jaskini, w której znaleźli Gahloka bez Krana. Nuparu postanowił skonstruować z części Bohroka potężną maszynę bojową o nazwie Boxor, a Taipu wraz z Onepu obluzowali zawalone wejście do jaskini. Gdy przedostali się z powrotem do zatopionego Onu-Koro, udało im się odbić wioskę z rąk wodnych Bohroków.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Taipu został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę. Po przebudowie, Turaga Whenua wybrał jego oraz Onepu na reprezentantów Onu-Koro w turnieju Kolhii.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Onu-Koro, Taipu wraz z innymi ewakuował się z wioski.

Powrót na Metru Nui

Taipu pomógł w budowaniu łodzi, które miały umożliwić powrót na Metru Nui. W mieście zajął się odbudową zniszczonych miejsc.

Kiedy Teridax umarł, a Wszechświat Matoran uderzył o ziemię, Taipu został zawalony gruzami Archiwum. Macku i Tamaru wydostali Taipu i zauważyli dziurę w głowie Teridaxa. Taipu pomógł Macku i Tamaru uratować resztę Matoran.

Spherus Magna

Taipu po śmierci Teridaxa i opuszczeniu Metru Nui zaczął żyć na Spherus Magna, w towarzystwie swych przyjaciół.

Cechy i umiejętności

Taipu może wydawać się mały, ale jego niewielkie ciało ukrywa nieprawdopodobną siłę. Potrafi on podnieść masę wiele razy przekraczającą jego własną wagę. Przykuwa uwagę opowieściami z innych lądów. Taipu jest nieco niezręczny, ale zawsze gotowy do pomocy - jeżeli jego przyjaciele potrzebują pomocy, Taipu potrafi błyskawicznie znaleźć się w ich pobliżu, zwykle podróżując przy pomocy własnych stóp, by dostać się na miejsce jak najszybciej.

Podobnie jak inni Onu-Matoranie, Taipu świetnie widzi w ciemnościach.

Ciekawostki

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki