FANDOM

Tajun
Tajun Stairs
Informacje o miejscu
Położenie Bara Magna
Status Połączona z innymi wioskami. Wcześniej spalona przez Łowców Kości i Skrallów.

Tajun to wioska wody i dom plemienia wody na Bara Magna.

Historia

Tajun istniała na Spherus Magna jeszcze przed Rozpadem. Przetrwała kataklizm i stała się stałym miejscem zamieszkania plemienia wody na nowo uformowanej planecie Bara Magna. Łowcy Kości zaczęli atakować Tajun izolując go od reszty wiosek i uniemożliwiając podróż karawanami. Zapasy wody się skończyły, więc przywódca wioski, Tarix stanął do walki z Vastusem, Glatorianinem Tesary. Walka toczyła się o dostęp do Tesariańskich gorących źródeł.

Kiedy Bohater Agori szukał obrońców Vulcanusa zawitał do Tajun. Chciał aby Tarix pomógł w obronie jego miasta. Spotkał Berixa i Agori oskarżających go o kradzież starożytnej włóczni. Bohater Agori znalazł wszystkie kawałki broni. Agori oddał potem włócznię Tarixowi, który ślubował pomóc.

Zjednoczone siły Skrallów i Łowców Kości zaatakowały Tajun. Gresh który był w tym czasie na arenie ostrzegł wszystkich przed atakiem. Mieszkańcy Tajun schronili się na Wyspie Kolanie i czekali aż atak ustąpi. Wojownik Tesary, stawiał opór przeciwnikom, ale nie zrobił im zbyt wiele. W ostatniej chwili schronił się, ratując przed śmiercią. Niestety Skrallowie splądrowali wszystkie domy Agori i zniszczyli miasto, zanim jakakolwiek pomoc nadeszła.

Krajobraz

Tajun leży na północ od Morza Ciekłego Piasku i na północny zachód od Piaszczystego Kanionu. Wioska leży na największej na pustyni oazie, przez co Agori nie brakuje wody. Całość znajduje się poniżej poziomu ziemi. Ze względu na swoje położenie Agori mają pod dostatkiem wody, ale muszą wymieniać się na inne zasoby. Tajun tak jak inne wioski na Bara Magna ma zwartą strukturę skupiającą wszystkie miejsca pracy i obiekty mieszkalne. Tak jak każda wioska posiada arenę na której walczą Glatorianie.

Laboratorium Wielkich Istot

Wielkie Istoty korzystały z Laboratorium w pobliżu Tajun. Zbudowały tam sześć komór z sześcioma podstawowymi elementami Bara Magna.

Mieszkańcy

  • Berix - kolekcjoner starych artefaktów, płatnerz.