Fandom

Encyklopedia Bionicle

Takutanuva

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja9 Udostępnij
"Światło i Cień stały się jednym."
Turaga Vakama, Maska Światła

Takutanuva
Takutanuva Set.png
Fuzja
Istoty tworzące fuzję Takanuva, Teridax
Moc Światło, Cień, manipulacja energią życiową, moce Kraata
Maska Maska Światła i Cienia
Status Rozbita
Miejsce pobytu Żadne

Takutanuva to niezwykle potężna fuzja Toa Takanuvy i Makuty Teridaxa, stworzona przez moc Zenergizowanej Protodermis.

Historia

Takutanuva.PNG

Takutanuva w filmie

Po wygraniu przez Takanuvę meczu Kolhii w Mangaii, Teridax powstał, gratulując Toa Światła pięknego zagrania. Oznajmił jednak, że teraz musi bronić przed Takanuvą swojego brata, gdyż taka jest jego powinność wobec Maski Cieni. Wtedy Takanuva rzucił się na tytana, próbując zerwać z jego twarzy Kanohi. Podczas siłowania się, obaj wpadli do basenu Zenergizowanej Protodermis, która połączyła ich ciała i umysły, tworząc potężną istotę nazwaną Takutanuva. Usunięcie Kanohi Kraahkan osłabiło Teridaxa, uniemożliwiając jego świadomości dominację nad fuzją. Kiedy umysły Takanuvy i Makuty się złączyły, każdy dostał spojrzenie na psychikę drugiego, choć Takanuva nie był w stanie pojąć prawdziwej głębi tkwiącego w mózgu Teridaxa labiryntu.

Po stworzeniu, Takutanuva oznajmił, że Mata Nui musi się zbudzić i przystąpił do otwarcia bramy do Metru Nui. Później, gdy mieszkańcy Mata Nui przeszli przez wrota, zatrzymał Matorankę Hahli i wziął od niej maskę nieżyjącego Jallera. Manipulując swą życiową energią, przekazał część mocy do maski, wskrzeszając Jallera. Jednakże, ilość energii, którą przekazał, była za duża i został osłabiony. Takutanuva upuścił wrota, miażdżąc i rozłączając się na Takanuvę i Teridaxa, zabijając Takutanuvę. Waga bramy również spowodowała rozdzielenie się maski Takutanuvy z powrotem na Avohkii i Kraahkan. Maska Światła została użyta, by przywrócić Takanuvę z powrotem do życia, a Kraahkan pozostawiono po drugiej stronie bramy, opuszczając Teridaxa z jego rozbitą zbroją i Antidermis unoszącego się w Mangaii.

MoL Takutanuva Lifting Door.PNG

Takutanuva podnoszący drzwi do Metru Nui

Cechy i umiejętności

Takutanuva miał całkowitą równowagę energii światła i cienia i w rezultacie mógł zobaczyć świat z bezstronnego punktu widzenia.

Takutanuva posiadał elementarne moce Cienia i Światła Teridaxa i Takanuvy. Miał też dostęp do wszystkich mocy Kraata Makuta.

Dysponował też ogromną siłą, której użył do otwarcia bramy w Mangaii. Takutanuva miał także zdolność manipulowania swoją energią życiową.

Maska i broń

Takutanuva nosił Maskę Światła i Cienia, która dawała mu moce zarówno Avohkii, Maski Światła jak i Kraahkan, Maski Cieni.

Dzierżył też wielką włócznię.

Informacje o zestawie

Takutanuva to połączenie dwóch dużych zestawów z 2003 roku - Makuty oraz Takanuvy i Ussanui. Została także wydana edycja specjalna, która zawierała oba te zestawy w jednym pudełku - zestaw ten nosił nazwę Takutanuva i zawierał 399 części. Dołączono do niego specjalną, filmową wersję Kanohi Kraahkan. Na jego plecach znajdowały się zębatki, dzięki którym mógł poruszać tułowiem i machać na przemian rękami.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Filmy

Gry Wideo

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki