FANDOM

"Masz moich przyjaciół... Kiropa... i Gavlę... i Radiaka... Ale nigdy nie dostaniesz mnie!"
— Tanma, Królestwo Strachu

Tanma
Tanma.png
Matoranin
Klasa Av-Matoranin
Tytuł/Praca Lider Av-Matoran (dawniej)
Maska Miru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Tanma to jeden z Matoran Światła pochodzący z Karda Nui.

Biografia

Wczesne życie

Tanma został stworzony przez Wielkie Istoty, by brać udział w budowie Robota Wielkiego Ducha. Później wraz z innymi Av-Matoranami opuścił swój dom pod Południowym Kontynentem, by zasiedlić Karda Nui przed obudzeniem Wielkiego Ducha. Zadanie było utrudniane przez częste ataki Rahi znanych jako Avohkah, lecz wkrótce przybyli Toa Mata i pozbyli się zagrożenia. Niedługo potem, Tanma powrócił do swojego domu w jaskiniach pod Południowym Kontynentem.

Podczas Wielkiego Kataklizmu, z powodu trzęsienia ziemi część domu Av-Matoran spadła do Karda Nui, tworząc Stalaktytowe Wioski. Tanma zamieszkał wtedy w jednej z wiosek.

Atak na Karda Nui

Ponad tysiąc lat później, Tanma pracował z Matoranką Światła, Gavlą, kiedy Av-Matoranka nagle została zaatakowana przez Makutę Chiroxa. Tanma powrócił do wioski, gdzie zobaczył, że Makuta zakazili wszystkich mieszkańców. Udało mu się uciec i pobiegł ostrzec inne wioski, lecz one również padły ofiarą ataku Makuta.

Kilka tygodni po ataku, Tanma został liderem grupy ostatnich Av-Matoran, po tym jak Kirop, jego bliski przyjaciel i poprzedni lider, został zmieniony w Matoranina Cienia. Kiedy wszyscy ocaleni się zebrali, Tanma nakazał im skryć się w jednym z podziemnych schronów. Kiedy byli w schronie, Makuta zbombardowali kryjówkę Kapsułami Tridax z Pijawkami Cienia, które jednak nie były w stanie dostać się do środka schronu i wkrótce zginęły.

Kiedy bombardowanie ustało, Tanma otworzył właz, by sprawdzić, czy niebezpieczeństwo minęło. Zobaczył odlatujących Makuta oraz Toa Mahri Matoro spadającego do Karda Nui. Wyczuł, że niedługo stanie się coś wielkiego i nakazał Matoranom się osłaniać. Sekundy później, potężne światło wleciało do środka po poświęceniu Matoro. Tanma zakrył oczy, dzięki czemu nie oślepnął. Kiedy światło zniknęło, wyjrzał na zewnątrz, zauważył, że wszyscy Makuta oślepli, co dało Av-Matoranom szansę na przetrwanie.

CGI Phantoka Toa Nuva Lewa and Tanma.png

Tanma połączony z Toa Lewą

Tanma i kilku innych Matoran, w tym Photok oraz Solek, zaatakowali Makuta, którzy używali Matoran Cienia jako swoich "oczu". Tanma został zaatakowany przez Pijawki Cienia, ale udało mu się wystrzelić strumień światła, który je zabił. Nagle na niebie pojawili się Toa Nuva. Lewa próbował złapać Pijawkę Cienia, a kiedy Tanma chciał go przed tym powstrzymać, przypadkowo połączył się z Toa Powietrza, dzieląc z nim swoje wspomnienia. Widząc nadciągających przeciwników, Makuta wycofali się. Tanma i pozostali Av-Matoranie zaprowadzili Toa Nuva do swojej kryjówki, gdzie przedyskutowali wydarzenia z ostatnich tygodni. Tahu, Gali i Onua oddzielili się od grupy i wyruszyli na Bagna Sekretów, by odnaleźć Maskę Życia, a Kopaka, Pohatu i Lewa pozostali z Matoranami.

Później, Pohatu i Photok wpadli w pułapkę zastawioną przez Chiroxa. Lewa i Tanma oraz Kopaka i Solek przypuścili atak, jednak Kopaka i Solek zostali pokonani przez Vampraha i pojmani. Omijając Vampraha i Chiroxa, pozostała dwójka wleciała do jaskini, w której Antroz strzegł więźniów. Po pokonaniu Makuty Miotaczem Midak, Pohatu, Photok, Kopaka, Solek, Lewa oraz Tanma uciekli.

Po drodze natknęli się na szpiega Makuta, Kiropa. Po pokonaniu go, zabrali go ze sobą i zaczęli obmawiać plan, wiedząc, że Kirop usłyszy ich rozmowę, kiedy się obudzi. Tak też się stało, a kiedy Matoranin Cienia odzyskał przytomność i dowiedział się o planach Toa, ci pozwolili mu uciec i podążyli za nim do Ulu Pijawek Cienia

Mimo że udało im się dostać do środka Ula, Toa zostali pokonani i wzięci do niewoli, a Matoranie zostali oddzieleni od Toa. Pohatu udało się uciec i uwolnić pozostałych, a wkrótce potem na niebie rozegrała się bitwa. Toa zaczęli wygrywać dzięki pomocy Toa Igniki. Mutran rozkazał swoim towarzyszom kierować się na Bagna, lecz kiedy sam spróbował uciec, został złapany i zmuszony do wyjawienia miejsca, do którego kierowali się pozostali Makuta. Po uzyskaniu informacji, Toa Nuva polecieli na Bagna wraz z Tanmą i pozostałymi Av-Matoranami. Jakiś czas później, Tanma, Photok, Solek połączyli siły z Takanuvą, by zebrać wszystkich Matoran z Karda Nui. Niedługo potem, spotkali Matoranina Vicana, który twierdził, że Rahi Klakk jest w stanie uleczyć zakażonych Matoran. Grupa znalazła stworzenie, i mimo iż Radiak twierdził, że został wyleczony, Tanma nie do końca mu wierzył z powodu braku zmiany formy ciała czerwonego Matoranina. Takanuva rozkazał Tanmie, Solekowi i Photokowi znaleźć resztę Matoran Cienia, aby ich uleczyć. Udało im się złapać wszystkich zakażonych mieszkańców, którzy wkrótce potem zostali uleczeni. Potem, na rozkaz Takanuvy, Tanma wraz z innymi opuścił Karda Nui i dotarł na Metru Nui.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, Tanma zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Alternatywny Wszechświat Królestwa

W tym wymiarze, Tanma stał się Toa Światła po przekazaniu mu części mocy przez Takanuvę, lecz został potem zabity przez Makutę Teridaxa.

Cechy i umiejętności

Tanma nauczył się podejmować trudne decyzje podczas krótkiego okresu oblężenia Karda Nui. Jest odważny, lecz nie głupi i zdawał sobie sprawę z tego, że jeśli Matoranie mają przeżyć, muszą stosować taktykę "uderz i uciekaj".

Podobnie jak inni Av-Matoranie, Tanma może zmienić kolor swojego pancerza.

Broń

Bronią Tanmy są Miecze Mocy, mogące przewodzić moc Światła.

Statystki

Siła: 8
 
Zwinność: 7
 
Wytrzymałość: 8
 
Inteligencja: 10

Informacje o zestawie

Tanma Set.PNG

Tanma jako set

Tanma został wydany w pierwszej połowie 2008 jako mały zestaw. Składał się z 14 części. Mógł połączyć się z Toa Lewą oraz, niekanonicznie, z Toa Gali.

Artykuł o zestawie 8944 Tanma na Legopedii.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki