FANDOM

"Kiedy widzę reakcję dzieciaków na zestawy BIONICLE, cieszę się, że doceniają całą naszą ciężką pracę nad serią"
— Christoffer Raundahl

Firma LEGO zatrudnia wielu pracowników powiązanych z serią BIONICLE. Poniżej znajduje się lista tych, którzy nie mają własnych artykułów.

BIODesingers

Zgodnie z ruchem wskazówek zegara, od lewego dolnego rogu: Kelly McKiernan, Esben Fløe, Andre Sang-Tae Stenbryggen, Michael T. Jeppesen, Christopher Röttjer, i Jeffrey Alan Davies

Martin Riber Andersen

Andersen

Martin Andersen

Martin Andersen był kierownikiem projektowym LEGO w latach 2000-2002. Zaczął pracę w firmie w 1997 i był jednym z projektantów najwcześniejszych zestawów Lego Star Wars. Później, po awansie na stanowisko kierownika projektowego, był częściowo odpowiedzialny za pomysł powstania i stworzenie BIONICLE. On i Bob Thompson wpadli na pomysł zmienienia postaci Slizerów na Toa.

Andersen odszedł pod koniec 2005 roku, ale powrócił w 2011, i od tego obejmuje stanowisku rozwoju interesów na wschodzących rynkach.

Lincoln Armstrong

Lincoln Armstrong odpowiadał za prowadzenie marki BIONICLE na rynku, nad serią pracował w latach 2002-2010, a potem zajął się Hero Factory.

Ulises Arreola

Ulises Arreola to artysta, który nakładał kolory w komiksach BIONICLE od Królestwa Strachu do Upadku Atero.

Richard Bennett

Richard Bennett nakładał tusz w komiksie Przybycie Toa. Dlatego widnieje jako jeden z ilustratorów BIONICLE 1: Powstanie Toa Nuva.

David Bird

David Bird był projektantem zestawów pracującym dla LEGO w latach 2004-2008. Stworzył kilka zestawów i części (między innymi Krikę, Adptacyjną i Szlachetną Miru, Stroniusa i Atakusa).

Jeffrey Alan Davies

Jeffrey Alan Davies to projektant zestawów, wziął udział w serii wywiadów dla BZPower w 2008. Obecnie pracuje nad Hero Factory.

Lena Dixen

Lena Dixen była przez pewien czas menadżerem marki BIONICLE i członkiem zespołu odpowiedzialnego za historię. Później zajęła się zespołem odpowiedzialnym za stronę internetową. Była także jednym z producentów wykonawczych Odrodzenia Legendy. We wrześniu 2011 wyszła za mąż za projektanta zestawów Christoffera Raundahla. Obecnie jest menadżerem LEGO Friends.

Brian Ellis

Brian Ellis był projektantem zestawów. Stworzył także ilustracje dla Sagi Mata Nui.

Jan Faltum

Jan Faltum był dyrektorem marketingowym serii. Po zakończeniu BIONICLE został dyrektorem marketingowym wszystkich serii z figurkami.

Esben Fløe

Esben Fløe był projektantem zestawów, odpowiedzialnym za stworzenie Tumy, z którego jest najbardziej dumny. W 2008 wziął udział w kilku wywiadach z BZPower. Po zakończeniu BIONICLE tworzy zestawy dla Hero Factory.

Per Frederiksen

Per Frederiksen to były projektant zestawów. Brał udział w tworzeniu BIONICLE 2: Legendy Metru Nui i zaprojektował niektóre postaci BIONICLE 3: W Sieci Mroku.

Garry Henderson

Garry Henderson jest wolnym strzelcem i cyfrowym kolorystą. Nakładał kolory dla Wszystkie Nasze Winy Zapamiętane i był współ-kolorystą Opowieści Wygnańca.

Jeff James

JJames

Jeff James

Jeff James w różnoraki sposób rozwinął media BIONICLE. Pracował w dziale PR i rozwoju internetowego, zaczynając w 1998. W 2000 wziął udział w produkcji BIONICLE: Poszukiwania Toa. W 2005 wraz z Gregiem Farshteyem napisał Bestie Rahi.

Lars Krogh Jensen

Lars Krogh Jensen jest projektantem zestawów, pracę w LEGO zaczął w 1992 i zajmował się między innymi BIONICLE i Technic. Wziął udział w pracach nad filmami Legendach Metru Nui i W Sieci Mroku.

Michael T. Jeppesen

Michael Jeppesen jest projektantem zestawów. Zaczął pracę w LEGO w 1996 w serii Technic, później zajmował się Mindstorms i BIONICLE. Stworzył między innymi Smoka Kardasa. W 2008 wziął udział w serii wywiadów z BZPower. Obecnie znowu pracuje nad LEGO Technic.

Jan Kjær

Jan Kjær

Jan Kjær

Jan Kjær jest projektantem grafik i kreskówek, oraz wolnym strzelcem, pracował dla LEGO przez 15 lat. Tworzył różne animacje, jak chociażby Animacja Promująca Glatorian. Współpracował z Christianem Faberem nad Legendami Metru Nui.

Ray Kryssing

Ray Kryssing, wraz z Randym Elliottem nakładał tusz dla komiksów od Bez Mocy do Nasion Zła. Został oznaczony jako jeden z ilustratorów BIONICLE 2: Wyzwanie Rahkshi, razem z Richardem Bennettem.

Daniel Lipkowitz

Daniel Lipkowitz pisał i nadzorował stronę LEGO.com, był beta-testerem Mata Nui Online Game. Stworzył między innymi Protodaxy i Manutri, jak i inne kombinery dla LEGO Club Magazine. Ponadto, pisywał dla tego magazynu jak i dla LEGO Brickmaster. Zajmował się również markami Exo-Force i Star Wars. Ma konto na BZPower, jego nick to Swiftone.

Duane Loose

Duane Loose był dyrektorem artystycznym BIONICLE 2: Legendy Metru Nui. Przeprowadzono z nim wywiad opublikowany w Walce w Powietrzu.

Merlin P. Mann

Merlin Mann za scenariusze dla wszystkich animacji z 2015 roku, w tym Animacje Online 2015 i Animacje Postaci 2015.

Cerim Manovi

Cerim Manovi jest twórcą zestawów. Był jednym z trzech wynalazców systemu budowy CCBS, który zadebiutował w serii Hero Factory w 2011. Należy do zespołu kreatywnego rebootu BIONICLE 2015. Wziął udział w panelu nowego BIONICLE na konwencie New York Comic Con w październiku 2014, na którym ogłoszono reboot.

Dave Max

Dave Max jest autorem grafik koncepcyjnych dla Maski Światła, Legend Metru Nui i W Sieci Mroku. Zaadaptował zabawki BIONICLE na żywe istoty w filmie, jak i stworzył niektóre scenerie.

John McCormack

John McCormack był jednym z ilustratorów BIONICLE: Świat, obecnie pracuje nad materiałami marketingowymi dla serii LEGO Star Wars. Od jego imienia i nazwiska nazwano Johmak, członkinię Zakonu Mata Nui.

David Molina

David Molina I

David Molina

David Molina był reżyserem pierwszych trzech filmów BIONICLE. Nakręcił także kilka reklam dla serii.

Lars Lusenberg Nielsen

Lars Nielsen był projektantem zestawów LEGO, zajmował się BIONICLE w 2005 roku. Pracował też nad filmami Legendy Metru Nui i W Sieci Mroku. Odszedł z firmy w 2007 roku.

Erland Refling Nielsen

Erland Nielsen jest projektantem części. Pomógł zaprojektować między innymi Kanohi Hau z 2010 roku, hełm Gresha i Kanohi Crast. Od czasu zakończenia BIONICLE pracuje nad Hero Factory.

David Pagano

David Pagano specjalizował się w animacji poklatkowej, kilkukrotnie wykonywał zlecenia dla LEGO. Stworzył serię animacji promującą zestawy z 2010 na BIONICLE.com.

Peter Pantazis

Peter Pantazis nakładał kolory w komiksach od Triumfu Toa do Rozłamów.

Christoffer Raundahl

Christoffer Raundahl

Christoffer Raundahl

Christoffer Raundahl jest menadżerem projektowym i długoletnim członkiem zespołu BIONICLE, pracuje w wydziale zestawów. Przed BIONICLE, projektował Slizer/Throwbots. Raundahl pomógł zaprojektować wiele początkowych zestawów, jak Tahu/G1, Bohroki i Bahrag. Pomagał także przy powstawaniu Toa Mahri, z których najbardziej lubi Hewkiiego i Kongu.

Był także konsultantem wyglądu postaci przy BIONICLE 3: W Sieci Mroku. W 2008 wziął udział w kilku wywiadach dla BZPower, w których okazało się, że pracował z zespołem odpowiedzialnym za czwarty film Bionicle. Był jednym z trzech pomysłodawców systemu CCBS, po raz pierwszy użytego w zestawach Hero Factory. Był konsultantem podczas prac nad BIONICLE 2015.

Mads Riis

Mads Riis był projektantem zestawów BIONICLE od 2001 do 2005 roku. Pomógł zaprojektować pierwsze Kanohi.

Christoph Röttjer

Christoph Röttjer

Christoph Röttjer

Christoph Röttjer jest projektantem zestawów, stworzył między innymi Gresha. W 2008 roku wziął udział w wywiadach z BZPower. Jest jednym z trzech wynalazców systemu budowy CCBS, wykorzystanego po raz pierwszy w serii Hero Factory, nad którą pracował od 2010 do 2014 roku.

Zdenko Santini

Zdenko Santini jest dyrektorem artystycznym firmy reklamowej Advance. Był zaangażowany w kampanię reklamową i marketing rebootu BIONICLE w 2015.

Alex Sinclair

Alex Sinclair jest artystą odpowiedzialnym za nałożenie kolorów w Przybyciu Toa i Głęboko w Ciemności.

Torben Skov

TorbenSkov

Torben Skov

Torben Skov jest projektantem zestawów LEGO, który pracował dla firmy przez 25 lat. Przez 2 lata należał do zespołu BIONICLE. Zaprojektował między innymi Twierdzę Piraka.

Robin Smith

Robin Smith jest doradcą generalnym LEGO. Podczas wczesnego projektowania BIONICLE, skłoniła projektantów w Danii do wprowadzenia do serii kobiecych postaci, stając się częściowo odpowiedzialną za powstanie między innymi Gali.

Andre Sang-Tae Stenbryggen

Andre Stenbryggen jest projektantem zestawów. W 2008 udzielił wywiadu BZPower. Po zakończeniu BIONICLE zajmował się tworzeniem zestawów dla Hero Factory.

Alastair Swinnerton

Alastair Swinnerton

Alastair Swinnerton

Alastair Swinnerton jest niezależnym pisarzem zatrudnionym przez LEGO by napisać historię BIONICLE 2001, na której bazowana finałową historię. Pomógł napisać także Maskę Światła.

Lars Thorstensen

Lars Thorstensen jest byłym projektantem graficznym i dyrektorem artystycznym firmy reklamowej Advance. Zaprojektował między innymi Arenę Magna.

Lars Thygesen

Lars Thygesen był projektantem zestawów TECHNIC i BIONICLE. Pomógł zaprojektować Rahkshi, z których jest najbardziej dumny. W 2008 udzielił wywiadu BZPower.

Jes Vestergaard

Jes Vestergaard

Jes Vestergaard

Jes Vestergaard jest projektantem zestawów, stworzył Strakka. Wziął udział w wywiadach dla BZPower. Po zakończeniu BIONICLE zajmował się Hero Factory.

Uwe Wabra

Uwe Wabra jest projektantem zestawów, zajmował się między innymi seriami Racers, BIONICLE i Technic. Obecnie pracuje nad tą ostatnią.

Tony Wedgwood

Tony Wedgwood był narratorem wielu reklam i animacji BIONICLE, w tym Barraki: Creeps From the Deep i BIONICLE: Toa Mahri.

Dave White

Dave White pracuje dla LEGO jako ilustrator komiksów publikowanych w LEGO Club Magazine. Stworzył między innymi Sekrety Bara Magna!.

Ashley Wood

Ashley Wood zilustrował ekskluzywny wariant okładki Przybycia Toa dla konwentu San Diego Comic Con w 2003 roku.

Christian Zanier

Christian Zanier był ilustratorem BIONICLE, odpowiadał za Opowieść Hydraxona jak i Opowieść Wygnańca i Upadek i Powstanie Skrallów.