Fandom

Encyklopedia Bionicle

Twierdza Piraka

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Twierdza Piraka
PirakaStronghold.jpg
Umiejscowienie Voya Nui, bliżej nieznane
Dowódca Zaktan
Status Zniszczona

Twierdza Piraka to forteca, zbudowana przez Matoran pod przewodnictwem Velika dla Piraka, gdy jeszcze podawali się za Toa. W jednej z wież znajduje się ogromny zbiór kryształów. Jeśli zbliży się do nich ktoś poza Zaktanem, czuje ból, oszołomienie i mdłości. Prawda jest taka, że te kryształy to wirus antidermis, a wieża to jego magazyn. Zaktan używa ich do tworzenia sfer Zamor, rozmaitych rozmiarów. Na szczycie innej wieży znajduje się miejsce, gdzie te sfery są wyrabiane. Twierdza ma przednią bramę oraz przednie wrota (w wieży środkowej) i wiele różnych pomieszczeń, w tym "Komnatę Prawdy", gdzie Piraka przesłuchują Matoran i gdzie są uwięzieni Toa Nuva. W tej fortecy Piraka testowali nowe bronie na Dezalku, Ta-Matoranie. Gdy Toa Mahri rozbili Korytarz, Voya Nui z Twierdzą poszła w kierunku Wielkiego Kontynentu, a Twierdza Piraka została zniszczona.

  • Wg informacji z reklamy Bionicle Twierdza Piraka jest żywa. Fani uważają że to efekt mocy Thoka. Trzeba jednak pamiętać że reklamy nie zawsze są zgodne z historią.

Informacje o zestawie

  • TP zawiera: części do dwóch wież, magazynu, bramy, połączenia z kości, 6 figurek Piraka i 6 figurek Toa Inika, małe działko Zamor i Fenrakka (na zdjęciu prowadzony przez Hewkiiego) i głowy Vezoka z zębami i schody.Na jednej z wież jest kanohi Olmak, A jeden budynek to Vezok

Więcej z Fandomu

Losowa wiki