Fandom

Encyklopedia Bionicle

Umbra

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij
"Nazywam się Umbra. Strzegę Maski Życia. Nie przejdziecie."
— Umbra, Piekło

Umbra
Umbra Set.PNG
Zakon Mata Nui
Maska Pozbawiana mocy Ruru
Moce Zdolności bazowane na Świetle
Narzędzia Laserowa Lanca z Wyrzutnią Rhotuka
Status Żywy

Umbra jest tajemniczą i wyjątkową istotą stworzoną przez Wielkie Istoty by strzec Maski Życia.

Biografia

Umbra został stworzony przez Wielkie Istoty ponad 100,000 lat temu, wyłącznie w celu ochrony Maski Życia. Tuż po stworzeniu został umieszczony przed Komnatą Życia, aby ją pilnować. Otrzymał imię Umbra, by mylić wrogów, Umbra oznacza najciemniejszą część cienia.

Należał do Dłoni Artakhi, jednak nie jako jej członek, lecz sługa. Kiedy się rozpadła i Helryx utworzyła Zakon Mata Nui, Umbra został wyznaczony jako sługa organizacji.

Około 79,100 lat temu, drużyna Toa dowodzona przez Jovana przybyła do jego komnaty, by zdobyć Maskę Życia. Stoczyli z nim walkę i odnieśli zwycięstwo, otrzymując wstęp do Komnaty Życia. Drużyna, pozbawiona jednego członka, wkrótce wróciła do Komnaty i odstawiła maskę na swoje miejsce, pozwalając Umbrze kontynuować jego zadanie.

Niedawno Toa Inika musieli stawić mu czoło, aby wejść do Komnaty Życia. Kiedy walczyli z Protodaxami, Umbra przestraszył bestie chcąc mieć zaszczyt, by własnoręcznie ich zniszczyć. Użył swojej niewiarygodnej szybkości by rozbroić bohaterów, jednak został zatrzymany przez Matoro, który wykorzystał swoją moc elementarną, by doprowadzić do jego poślizgu i upadku. Następnie zaatakował jako lasero-podobny strumień światła, lecz Matoro ponownie użył lodu, zmieniając ściany jaskini w zwierciadła. Nuparu zwabił umbrę, by uderzył w jedno z nich, sprawiając, że rykoszetował dopóki nie utracił przytomności.

Po śmierci Teridaxa, Umbra wraz z resztą mieszkańców Wszechświata Matoran wyemigrował na odnowione Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Umbra jest bardzo zimny i kompletnie poświęcony swojej pracy. Nawet jeśli wie, że ci, z którymi przyszło mu się zmieżyć są bohaterami,  to nie ma dla niego znaczenia; muszę udowodić swoją wartość poprzez pokonanie go. Będzie próbował pokonać swoich przeciwników ze wszystkich sił, gdyż jest to jego powinność wobec Maski Życia.

Chociaż moce Światła Umbry nie obejmują tak szerokiego wachlarzu jak te Takanuvy, może zrobić kilka rzeczy, których Toa Światła nie potrafi, jak chociażby obrócenie się w promień światła. Jest również w stanie uformować Rhotuka, który tworzy projekcje ze stałego światła i zmienić kolor swojej zbroi. Umbra jest jedyną znaną istotą z Wszechświata Matoran (oprócz alternatywnego Teridaxa), która nie posiada wewnętrznego Cienia. Tak więc gdyby jego wewnętrzne światło zostało wyssane, mógłby umrzeć. Umbra nie potrzebuje ciepła ani powietrza, by żyć.

Maska i uzbrojenie

Umbra nosi bezsilną Kanohi Ruru, jest niezdolny do korzystania z mocy masek.

Posiada Laserową Lancę, której może używać do strzelania laserami. Jest do niej przytwierdzony miotacz Rhotuka. Ma również koła na stopach, dzięki którym potrafi poruszać się z zawrotną prędkością, umożliwiają mu one nawet poruszanie się po ścianach i suficie.

Cytaty

"Protodaxy to okrutne bestie. Nie zabijają dla honoru czy pożywienia - po prostu zabijają. Zostawiam im tępe Rahi, które schodzą do jaskiń, lecz te o sercu i umyśle niszczę ja."
— Umbra, Piekło

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki