FANDOM

Oczy Vezoka zapłonęły. Thok spotkał je i natychmiast przekonał się, że jego znajomy Piraka zmienił się. Przepadła chłodna inteligencja, która trzymała Vezoka przy życiu przez te wszystkie lata, zastąpiona rozgżanym do białości gniewem.

Vezok
Vezok bionicle heroes.jpg
Skakdi
Moce Woda (tylko w połączeniu z innym Skakdi), wzrok uderzeniowy, absorpcja mocy
Narzędzia Wodny Harpun (dawniej), Miotacz Zamor (dawniej)
Status Połączony
Wymowa We-zok

Vezok, znany jako "The Beast" (Bestia) jest chyba najdzikszym z Piraka.

Biografia

Wczesne życie

Vezok podobnie jak inni Skakdi początkowo żył na wyspie Zakaz. W pewnym momencie opuścił ojczyznę i został złodziejem. Raz niezauważony najechał jaskinię tysiąc-okiego rahi wypełnioną siecią, a później spotkał Hakanna, który skorzystał z jego pomocy, by wykraść Kamień Makoki z Fortecy Toa zaatakowanej przez Frostelusy. Hakann ruszył przodem odwracając uwagę strażników, podczas gdy Vezok wślizgnął się do środka i ukradł kamień, przy okazji odkrywając jego prawdziwe przeznaczenie, jako podręcznika o wszystkim co związane z Bractwem Makuty. Gdy próbował uciec został znaleziony przez Mrocznego Łowcę o znanego jako Ancient, który zmusił go, by udał się wraz z nim do wyspy łowców. Tam wraz z Hakannem, który również został złapany przeszli przez ich egzamin wstępny, który Vezok zdał mówiąc Larisce, że powinna zabić Hakanna.

Mroczny Łowca

Jako Mroczny Łowca spotkał się z innymi przedstawicielami swojego gatunku i odbył wraz z nimi kilka misji, łącznie z jedną, podczas której wraz z Reidakiem oraz Avakiem wypuścili Smoka Kanohi na Metru Nui. Toa Nidhiki próbował nauczyć Vezoka jak otworzyć sejf bez pozostawiania jakichkolwiek śladów działalności, jednak sterownica sejfu była zbyt delikatna dla jego rąk i Vezok zamiast tego po prostu zmiażdżył sejf. Jednakże Nidhik zdecydował pozwolić mu przejść.

Przy wielu okazjach, w których Kraata-Kal był nieposłuszny wobec The Shadowed One, Vezok karał Mrocznego Łowcę.

Brał również udział w rebelii przeciwko The Shadowed One dowodzonej przez Zaktana, u boku pozostałych przyszłych Piraka bez Avaka. Rebelia zakończyła się fiaskiem i ukaraniem jej członków. Jego ostatnia misja w szeregach Łowców zawierała trzech Turaga i kradzież cennej tablicy, którą zachował dla siebie jako kartę przetargową.

Piraka

Piraka pojawili się w Mangaii, gdzie natknęli się na roztrzaskany pancerz Teridaxa, podczas sprawdzania pogłosek na temat pokonania go przez pewnego Toa. Jednak nie było w niej żadnego śladu po jakiejkolwiek organicznej tkance, a jedynym nienaruszonym elementem była Maska Cieni. W trakcie plądrowania zbrojowni, Hakann znalazł Włócznię Fuzji, którą przypadkowo uruchomił i wystrzelił w Vezoka, tworząc Vezona. Po krótkiej bójce wszyscy Piraka zostali nieświadomie wystawieni na wpływ Teridaxa, który zaszczepił w ich umysłach ten sam pomysł: znaleźć Maskę Życia skrytą na wyspie Voya Nui. Niespodziewanie zostali zaatakowani przez dwa Mana Ko, Vezon wykorzystał zamieszanie i uciekł z włócznią fuzji. Pozostali Piraka również zdołali uciec, odkrywając, że Mana Ko reagują na ruch; Vezok rzucił w nie Hakannem, podczas gdy inni zaczęli biec. W końcu wszyscy wydostali się na powierzchnię, gdzie natrafili na Kanistry Toa pozostawione przez Toa Mata. Avak ustawił kurs na Voya Nui i wyruszyli w drogę. Hakann sabotował kanister Vezoka, rozszczelnił przez co zaczął przeciekać w połowie drogi oraz zaspawał wejście.

Gdy w końcu dotarli do celu, Vezok użył swojej czystej sił by przełamać wieko i zapałał intensywną nienawiścią do Hakanna. Następnie spotkał się z Zaktanem i pozostałymi.

Mutacja

Cechy i umiejętności

W trakcie tłumaczenia

Kiedyś Vezok był spokojny, opanowany, niezwykle inteligentny oraz był wspaniałym taktykiem. Jednakże, kiedy działanie Wółczni Fuzjii z jego istoty oddzieliło Vezona, Vezok stracił swoją inteligencje, jak i spokojną naturę. Ciągle był w stanie ukazywać swoją chłodną postawę na zewnatrz, ale w środku był pełen wściekłości i paranoji. Był też skłonny do gwałtownych wybuchów, kiedy nie mógł utrzymać w ryzach swojego temperamentu. Vezok jest zimny i spokojny na zewnątrz, ale w środku jest zawzięty i słusznie przekonany że inni piraka knują coś za jego plecami. Bardzo rzadko okazuje swoje emocje, jest zawsze na skraju wybuchu. Kiedyś był znacznie spokojniejszy i inteligentniejszy, ale po stworzeniu z niego Vezona stał się o okropnie porywczy. Vezok czuje dużą niechęć do Hakkana, ponieważ ten chciał mieć pewność, że niebieski Piraka nie dopłynie do brzegu wyspy Voya Nui, więc za sabotował jego kanister.  

Wzrok Vezoka powoduje u swojej ofiary uczucie,  jakby dostała obuchem w głowę.

Sojusze

  • Vezok i Reidak zawarli sojusz, polegający na kradzieży MoLi, gdy tylko ją znajdą i zabicie innych. Oczywiście, obaj planują zdradzić się nawzajem.
  • Avak chciał zawrzeć sojusz z Vezokiem, ale w którymś momencie Avak i Reidak znaleźli się po przeciwnej stronie barykady, więc sojusz nie doszedł do skutku.
  • Jak wszyscy, ma sojusz z Thokiem.

Informacje o zestawie

Vezok został wydany w pierwszej połowie 2006 roku jako średni zestaw. Mógł strzelać z miotacza Zamor. Miał 41 części. W zestawie były 4 kule Zamor.

Vezok set.png

Vezok jako set

Trivia

  • Jest najzwinniejszym z piraka.

Cytaty

  • Matoranie nie powinni zadawać za dużo pytań i wścibiać nosy w nie swoje sprawy. To może boleć.
  • Nie znasz dobrze Matoran - powiedział Garan. - Pewnie że znam - zarechotał Vezok. - Małe, jęczące mięczaki, latające do Toa lub Turaga, gdy coś idzie źle - oto Matoranie.
  • Avak: - Lecą prosto na nas! (Vezok uruchamia piłę) -I co z tego?

- (Zaktan wymienił imię Vezona) Mówiłem ci, abyś już nigdy o nim nie wspominał!

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki