FANDOM

"Będziemy tu siedzieć cicho, tak, że nawet nas nie zauważą... a nawet jeśli zauważą, powiedzą: Zobaczcie, jacy oni cisi i skryci. Muchy by nie skrzywdzili. Nie będą sie obawiali podejsć bliżej. A wtedy... a wtedy..."

Vezon
Comic Vezon.png
Skakdi
Moce Jasnowidzenie, absorbowanie energi kinetycznej (dawniej), tworzenie bram międzywymiarowych
Narzędzia Włócznia Fuzji, Włócznia (dawniej), Ignika (dawniej), Sztylet, Olmak
Status Żyje, połączony z Olmak
Wymowa We-zon

Vezon, nazywany niesłusznie siódmym Piraka, był niegdyś strażnikiem Maski Życia. Obecnie podróżuje po alternatywnych wymiarach wbrew swej woli.

Życiorys

Powstanie

Vezon powstał przypadkowo, gdy Piraka trafili do kryjówki Makuty Teridaxa w poszukiwaniu broni. Faktycznie, znaleźli jedną - legendarną Włócznię Fuzji. Gdy Hakann wycelował z włóczni w Vezoka, włócznia wystrzeliła i rozdzieliła go na dwie części - jego, jak to później Vezon ujął, "żałosną stronę" i nowo powstałą istotę - Vezona, jak nazwał go Thok. Vezon znał plany innych Piraka, gdyż miał wspomnienia Vezoka, ukradł więc Włócznię Fuzji, i w Kanistrze Toa wyruszył na Voya Nui z zamiarem odnalezienia Igniki.

Voya Nui

Na jakiś czas przed przybyciem Piraka, Vezon dotarł do Voya Nui. Szybko odnalazł wejście do Komnaty Maski Życia. Niestety, Maska była przeklęta - kiedy ją dotknął, Kanohi Ignika stopiła się z jego głową, a on sam został połączony z pająkiem Fenrakkiem. Maska dała mu zdolność ograniczonego widzenia przyszłości, oraz absorbcji energii kinetycznej, którą dzielił ze swym nowym partnerem.

Vezon przeklęty przez Kanohi Ignika.jpg

Vezon dotyka Maski Życia

Od tamtej pory Vezon dzień i noc, bez ustanku, strzegł maski życia przed każdym kto był na tyle odważny bądź głupi, by wejść do Komnaty Maski Życia. Kiedy Piraka przybyli odebrać Maskę Życia, Vezon zaczął z nimi walczyć. Wkrótce dołączyli do nich Toa Inika. W czasie walki Vezon i Fenrakk wpadli do lawy i odrodzili się jako Vezon i Kardas. Toa Inika byli prawie pokonani, ale Jaller kazał Kongu użyć Maski Telepatii na Ignice, odczytać jej myśli i przenieść je do umysłu Vezona. Informacje, które otrzymał sparaliżowały Szalonego pół-Skakdi. Dowiedział się bowiem, że maska zapragnęła, by posiadł ją Matoro. W gniewie, próbował zjednać Matoro z lawą wypełniającą jaskinię, ale Jaller użył kuli Zamor danej mu przez Axonna. Sfera ta zamroziła Vezona i jego wierzchowca na
Symbol Vezon and Fenrakk.png

Symbol Vezona i Fenraka

pewien czas, pozwalając Matoro zdjąć Ignikę z głowy Vezona. Wraz z oderwaniem maski, Vezon stracił moce i został oddzielony od Kardasa.

Vezon śledził Toa Inika do Mahri Nui z naprawioną Włócznią Fuzji, ale gdy przechodził przez tunel, jego broń została spopielona przez moce Jallera. Vezon został wyniesiony przez Zyglaki.

Zakon Mata Nui

Vezon uciekł Zyglakom z pomocą Brutaki. Ten polubił go. Skakdi przyłączył się do jego drużyny by walczyć z Bractwem Makuta. Drużyna na początku składała się z Brutaki jako przywódcy, Roodaki, Takadoxa, Carapara oraz zdrajcy Makuta Spiriaha. Vezon został wybrany, gdyż drużyna potrzebowała mięsa armatniego, a dodatkowym atutem Vezona był brak strachu przed Bractwem.

Grupa podróżowała do Stelt, aby nabyć statek, Vezon miał zranić handlowca, od którego go otrzymywali. Miało to wyglądać jakby naprawdę zdobył Roodakę, którą wykorzystywali
Vezon1.jpg

Vezon w Voya Nui Online Game

jako zapłatę. Jednakże, Brutaka znokautował Steltanina zanim Vezon go zaatakował.

Brutaka poinformował swoją drużynę, że wyruszają na wyspę daleko na południu, by znaleźć Miserixa, dawnego przywódcę Bractwa Makuty. Podczas podróży Vezon był pierwszym, który zauważył ogromną liczbę Zyglaków, przyzwanych przez Spiriaha. Kiedy zmierzali w stronę Zakazu, Vezon był uradowany mimo tego, że nigdy tam nie był i prawdopodobnie zostałby tam zabity przez Skakdi. Brutaka nakazał wtedy morskim stworzeniom żyjącym wokół Zakazu zniszczenia statków Zyglaków i przedstawił drużynie jej nowego członka - Lariskę.

Po przypłynięciu do porośniętej lasem wyspy niedaleko brzegu z Południowego Kontynentu, Brutaka odzyskał tajny skład broni zostawionych tam przez Trinumę i Botara. Vezon otrzymał dzidę bez jakichkolwiek mocy. Wtedy to Tren Krom zaatakował i porwał Brutakę, łapiąc w pułapkę drużynę na wyspie tworząc ogromne ściany wokół niej.

Po zakończeniu przygód pod dowództwem Brutaki, Vezon został wysłany przez Zakon na Destral, w celu szpiegowania Tridaxa.
Vezon wallpaper 1024x768.jpg

Vezon w grze Bionicle Heroes

W tym czasie dowiedział się o tym, że Tridax przez lata zbierał z innych wymiarów wcielenia Takanuvy, i zamieniał ich w Toa Cienia za pomocą Kanohi Olmak. Kiedy Destral został zaatakowany przez Zakon, Vezon użył Olmak i dostał się na wyspę EP. Istota wypuściła na Helryx i Keetongu falę Protodermis, jednak to Vezon "odbył w nim kąpiel" i Olmak połączyła się z jego głową. Następnie teleportował się do innego wymiaru: na Bara Magna, na które trafiły istoty z Wszechświata Matoran.

Broń i Umiejętności

  • Bronią Vezona była Włócznia Fuzji. Pozwala ona połączyć ze sobą dwie różne rzeczy, także żywe, lub je rozdzielić. Wiadomo na pewno, że Włóczni użyto do stworzenia Mrocznego Łowcy Prototype.
    • Włócznia może rozdzielić Vezona i Fenrakka - jednak nie stanie się tak, bo "Maska Życia sobie tego nie życzy".
    • Włócznia Fuzji w czasie walki w Komnacie Maski Życia została użyta przeciw Vezokowi i Reidakowi, zmieniając ich w Piraka Fusion. Później zostali rozdzieleni, a Włócznia zniszczona.
    • Vezonowi udało się naprawić swoją broń, jednak Jaller zniszczył ją w drodze do Mahri Nui.
  • Wzrok Vezona pozwala mu widzieć przyszłość. Jest to moc ograniczona, jakkolwiek nie wiadomo dokładnie co znaczy "ograniczona". Zapewne Vezon widzi przyszłość tylko w pewnym odcinku czasu, np. tylko do 3 godzin w przyszłość, i nie może zobaczyć, co będzie później.
  • Vezon może absorbować energię kinetyczną (ruchu), dzięki czemu jeśli przeciwnik uderzy go dziesięć razy, on odpowie jednym uderzeniem o sile tamtych dziesięciu. Dzieli się tą mocą z Fenrakkiem, ale nie wiadomo, jak długo ona działa i czy rozmiar Fenrakka i Vezona nie zmniejsza mocy poprzez jej podział na dwie istoty.
  • Po utracie Igniki, Vezon stracił wszystkie swoje moce, o czym jednak często zapominał. Później, otrzymał od Zakonu Mata Nui zwyczajną włócznię, co jednak przestało mu przeszkadzać, gdy Brutaka przypomniał mu o jego mocach (których Vezon już nie posiadał).
  • Podczas pobytu na Destral, Vezon znalazł Kanohi Olmak, która stopiła się z jego twarzą po kontakcie z Energetycznym Protodermis.

Ciekawostki

  • Vezok nienawidzi Vezona. Gdy Zaktan tylko wspomniał o tym imieniu, Vezok nawrzeszczał na niego z wściekłością, a gdy kontynuował, Vezok pociął drzewo na kawałki.
  • Vezon jest kompetnie oszalały. Sprawia, że nawet Karzahni wygląda przy nim na normalną istotę.
  • Słowo "Vezon" oznacza "sobowtór" w dialekcie Matoran.
  • Setowo, dwie głowy Vezona są ramionami Maxilosa.
  • Bionicle Heroes w poziomie ma stopy takie jak w zestawie, jednak jako grywalna postać posiada ,,dwupalcową stopę". 
  • W Bionicle Heroes, gdy pojawia się jakiś filmik typu "Toa podnosi głowę pokonanego przeciwnika", to gdy Vezon ją podnosi, widać Jallera zamiast niego.
  • Sposób w jaki powstał Vezon jest powodem jego braku kręgosłupa, szaleństwa itp.
  • Vezon, jako że jest połączony z Fenrakkiem, mówi o sobie w liczbie mnogiej ("my"), niczym Gollum z LotR o sobie i Pierścieniu.
  • Nie cierpi Piraka.
  • Vezon w przeciwieństwie do Piraka nie nosi miotacza Zamor. Nie posiada także mocy elementarnej, ponieważ została w ciele Vezoka.
  • Boi się Zyglaków.
  • Ma bardzo ciekawą cechę: ani trochę nie boi się Makuta.
  • Jeżeli chodzi o cytaty to jest jedną z najzabawniejszych postaci w uniwersum.

Informacje o zestawie

  • Vezon i Fenrakk jako set.png

    Vezon i Fenrakk jako set

    Vezon i Fenrakk zostali wydani jako duży zestaw w Sierpniu 2006 roku. Vezon to drugi (po Makucie) zestaw, którego twarz jest obustronna. Oprócz tego jest częścią kombineru tworzącego Kardasa.
  • Kiedy obróci jego głowę (fliphead) to z drugiej strony ma połączoną z głową srebną Kanohi Ignika. Jest ona dosłownie zespolona z głową.

Cytaty

  • Masz rację, Fenrakk, wiem... nadchodzą inni... aby zabrać naszą Maskę... musimy się upewnić, że zostaną z nami... Na zawsze.
    • Vezon i Fenrakk przed bitwą z Piraka.
  • Głupi, głupi ja! Gdybym wtedy wiedział to co wiem teraz... może nikt nie musiałby dziś umierać. Podążałem kamiennymi schodami, nie niepokojony przez nikogo. Czułem się, jakby coś czekało na mnie... Znalazłem komnatę... Maska czekała na mnie... Podszedłem... i dotknąłem Kanohi Igniki, Maski Życia. I świat eksplodował... Kiedy znów mogłem logicznie pomyśleć, byłem tu... połączony z tobą, Fenrakk, z Maską Życia na głowie... Byłem jej nowym strażnikiem i będę aż do dnia, w którym umrę... jeśli umrę. Ale, gdy pomyślimy o naszych gościach, to nie trzeba się martwić, nie, Fenrakk?
    • Czekając na Piraka.
  • Vezon: Oczywiście, że tak! Nie jestem tylko strażnikiem Maski, jestem czymś więcej... Maska jest częścią mnie! Jestem przeklęty za próbę wykradzenia maski i mam jej strzec całe swe życie, przez całą wieczność... jestem przeklęty... a wy jesteście zgubieni.
    • Toa Inika w komnacie MoLi
  • Przepraszam, brutalny władco ostrzy, lubujący się w ogrodnictwie. Nigdy nie spotkałem, się z żadnym Makutą twarzą w twarz i nie chciałbym, jeśli miałby mnie wdeptać w ziemię i zmieszać z ziarenkami brudu. Myślę, że przyda ci się ktoś jeszcze... Jestem Vezon przez 'n, widzisz, nie Vezok przez 'k...
  • Zyglaki ? Zyglaki nie mają przyjaciół.. tylko niedojedzone posiłki !!
  • Jestem tu, by cię zabić - powiedział Mazeka.

- O! - rozjaśnił się Vezon. - Wiedziałem, że jest coś, co w tobie lubię.              

"- Ale, skoro nie jesteście zainteresowani - mówił Vezon, niewzruszony komentarzami towarzyszy, - cóż, w takim razie nie powiem wam, że podłoga się rusza. Sami na to wpadnijcie."

             Vezon w "Zjednoczeni W Lęku"
Vnolg vezon and fenrakk walk.gif

Pojawienie

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki