FANDOM

"Teraz, kiedy Nokama została Toa, nie ma dla mnie czasu. Ale będzie tego żałować. Kiedy znajdę Wielki Dysk Kanoka, wszyscy o niej zapomną... Tak jak ona zapomniała o mnie!"
— Vhisola, Mini CD Promujące Toa Metru Nokamę

Vhisola
Vhisola Set
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Metru Nui: Studentka

Mata Nui: Nieznane

Maska Szlachetna Komau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vhisola to Ga-Matoranka z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Nokama Vhisola

Vhisola i Toa Metru Nokama

Vhisola znała położenie Wielkiego Dysku z Ga-Metru, które było jej domem. Była jedną z uczennic Nokamy, którą Matoranka uważała za swoją najlepszą przyjaciółkę. Kiedy Nokama została Toa, Vhisola stała się zazdrosna i chciała wykorzystać swoją wiedzę na temat położenia wielkiego dysku, by zyskać większą popularność niż jej dawna przyjaciółka. Jednakże, przyciągnęło to uwagę Mrocznych Łowców - Nidhikiego i Krekki, którzy schwytali Matorankę. Vhisola została uratowana przez Nokamę i zdradziła swojej wybawczyni lokalizację dysku Kanoka.

Vhisola towarzyszyła Toa Metru i piątce pozostałych Matoran podczas wyprawy do Wielkiego Pieca, gdzie połączyła się z resztą Matoran tworząc Matoran Nui, przy którego pomocy Toa mogli pokonać Morbuzakha.

Później została uwięziona przez Vahki w kapsule Niki.

Mata Nui

Podobnie jak w przypadku reszty Matoran, ciało Vhisoli stało się mniejsze i słabsze ze względu na działanie Kapsuły. Na Mata Nui Vhisola mieszkała w Ga-Koro. Pomagała w budowie wioski i walce przeciw Pahrakom.

Została uwięziona w zatopionej chacie wraz z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Rahi.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Vhisola została przebudowana w silniejszą, zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Pomagała w budowie statków, którymi Matoranie dostali się na Metru Nui. Pomagała także odbudowywać miasto do czasu, gdy wyręczyła ją i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa i rekonstrukcji planety, Vhisola wraz z innymi zamieszkała na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Vhisola bardzo lubiła Nokamę i stała się zazdrosna, kiedy ta stała się Toa i nie miała już dla niej czasu. W końcu jej zazdrość osiągnęła tak wysoki poziom, że Matoranka samemu podjęła niebezpieczną próbę odnalezienia Wielkiego Dysku Kanoka Ga-Metru.

Podobnie jak reszta Ga-Matoranek, Vhisola jest świetnym pływakiem.

Narzędzia

Vhisola nosiła ze sobą Miotacz Dysków oraz zamrażający Kanoka, którego kod to 226.

Informacje o zestawie

Vhisola została wydana w 2004 roku jako mały set. Była uzbrojona w wyrzutnię dysków Kanoka. Zestaw posiadał 27 części. W pudełku można było znaleźć mini książeczkę o przygodach Toa Metru.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki