Fandom

Encyklopedia Bionicle

Vhisola

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Teraz, kiedy Nokama została Toa, nie ma dla mnie czasu. Ale będzie tego żałować. Kiedy znajdę Wielki Dysk Kanoka, wszyscy o niej zapomną... Tak jak ona zapomniała o mnie!"
— Vhisola, Mini CD Promujące Toa Metru Nokamę

Vhisola
Vhisola Set.PNG
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Metru Nui: Studentka

Mata Nui: Nieznane

Maska Szlachetna Komau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Vhisola to Ga-Matoranka z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Nokama Vhisola.png

Vhisola i Toa Metru Nokama

Vhisola znała położenie Wielkiego Dysku z Ga-Metru, które było jej domem. Była jedną z uczennic Nokamy, którą Matoranka uważała za swoją najlepszą przyjaciółkę. Kiedy Nokama została Toa, Vhisola stała się zazdrosna i chciała wykorzystać swoją wiedzę na temat położenia wielkiego dysku, by zyskać większą popularność niż jej dawna przyjaciółka. Jednakże, przyciągnęło to uwagę Mrocznych Łowców - Nidhikiego i Krekki, którzy schwytali Matorankę. Vhisola została uratowana przez Nokamę i zdradziła swojej wybawczyni lokalizację dysku Kanoka.

Vhisola towarzyszyła Toa Metru i piątce pozostałych Matoran podczas wyprawy do Wielkiego Pieca, gdzie połączyła się z resztą Matoran tworząc Matoran Nui, przy którego pomocy Toa mogli pokonać Morbuzakha.

Później została uwięziona przez Vahki w kapsule Niki.

Mata Nui

Podobnie jak w przypadku reszty Matoran, ciało Vhisoli stało się mniejsze i słabsze ze względu na działanie Kapsuły. Na Mata Nui Vhisola mieszkała w Ga-Koro. Pomagała w budowie wioski i walce przeciw Pahrakom.

Została uwięziona w zatopionej chacie wraz z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Rahi.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Vhisola została przebudowana w silniejszą, zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Pomagała w budowie statków, którymi Matoranie dostali się na Metru Nui. Pomagała także odbudowywać miasto do czasu, gdy wyręczyła ją i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa i rekonstrukcji planety, Vhisola wraz z innymi zamieszkała na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Vhisola bardzo lubiła Nokamę i stała się zazdrosna, kiedy ta stała się Toa i nie miała już dla niej czasu. W końcu jej zazdrość osiągnęła tak wysoki poziom, że Matoranka samemu podjęła niebezpieczną próbę odnalezienia Wielkiego Dysku Kanoka Ga-Metru.

Podobnie jak reszta Ga-Matoranek, Vhisola jest świetnym pływakiem.

Narzędzia

Vhisola nosiła ze sobą Miotacz Dysków oraz zamrażający Kanoka, którego kod to 226.

Informacje o zestawie

Vhisola została wydana w 2004 roku jako mały set. Była uzbrojona w wyrzutnię dysków Kanoka. Zestaw posiadał 27 części. W pudełku można było znaleźć mini książeczkę o przygodach Toa Metru.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki