FANDOM

Vorzakh
Set Vorzakh
Vahki
Narzędzia Buława Wycierania
Przydzielone Metru Le-Metru
Wymowa Vor-zak
Status Nieaktywne

Vorzakhi to Vahki odpowiedzialne za Le-Metru.

Historia

Vorzakhi zostały skonstruowane przez Nuparu, by egzekwować prawo w Metru Nui razem z innymi podwersjami Vahki. Podlegały bezpośrednio Turadze Dume.

Kiedy Toa Metru Vakama, Nokama i Matau uciekali z Koloseum, oddział Vorzakhów zniszczył fragment szybu w którym podróżował Matau, jednakże Toa zdołał się ewakuować.

Później, spora grupa Vahki ścigała całą szóstkę Toa Metru, który starali się znaleźć ziemię obiecaną dla Matoran. Vorzakhi przybyły idealnie w środku bitwy Toa z Mavrahem, którego wspierało kilka gigantycznych Rahi. Były one w stanie zabić niektóre Rahi, lecz finalnie wszystkie zostały pokonane.

Wszyskie Vorzakhi zostały później zniszczone przez Visoraki.

Cechy i umiejętności

Animation Vorzakh

Vorzakh w animacji

Vorzakhi były bardzo niszczycielskie, i często przebijały się przez różne budynki i szyby w Le-Metru. Były oczywiście zaprojektowane do omijania wszelkich przeszkód, odkryły jednak, że łatwiejsze jest po prostu ich niszczenie. Vahki te zawsze chciały zakończyć pościg jak najszybciej, więc rozwalały całe budynki tylko po to by złapać jednego Matorańskiego uciekiniera.

Uzbrojenie

Vorzakhi były wyposażone w Buławy Wycierania, jak również w Dyski Kanoka.

Informacje o zestawie

Vorzakh został wydany jako średni set latem 2004 roku. Składał się z 33 części, wliczając Dysk Kanoka z Le-Metru. Był jednym z 3 zestawów (pozostałe to Nuurakh i Rorzakh), z których można było stworzyć Kranua. Istnieje też wersja limitowana, która trafiła na półki amerykańskiej sieci sklepów Target. Zawierała ona Dysk Czasu oraz Kanohi Vahi.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki