FANDOM

"Wieża była zrobiona z gruzu i sieci Visoraków. Kokony zawierające różne Rahi wisiały dookoła. Co najmniej sto Visoraków wszystkich rodzajów zaroiły się w tej strukturze, wzmacniając ją. Na szczycie wieży stała potężna szkarłatna postać, oczywiście kierująca hordą."
— Narrator, Wyzwanie Hordika
Wieża Toa
TowerofToa
Miejsce
Status Nieznane
Położenie Metru Nui

Wieża Toa była wieżą na Metru Nui stworzoną przez Sidoraka i hordy Visoraków jako baza.

Historia

Promo Art Tower of Toa

Promocyjny wizerunek Wieży Toa

Set Tower of Toa

Wieża Toa jako zestaw

Po zajęciu przez Visoraków Metru Nui, Sidorak miał siły skonstruować kilka masywnych wież, które stacjonowały wokół wyspy.

Podczas Wielkiej Ucieczki, Toa Hordika Matau i Rahaga Iruini szukali w jednej z wież materiałów-złomów by zbudować Sterowiec, kiedy Visoraki weszły, zauważając intruzów. Kiedy Matau zamknął Visoraki po za ich obszar, Oohnoraki oszukały go przy wejściu, w wyniku czego podczas bitwy o zajęcie wieży, Whenua i Bomonga znaleźli się w niewoli w tym miejscu, a inni Toa Hordika i Rahaga przyłączyli się do walki, widząc Visoraki podróżujące do Le-Metru. Dłuższa walka nastąpiła w wieży, z Rahi Krahka i Tahtorakiem sprzymierzonymi z Toa i Zivon walczącym z nimi.

Toa nie byli w stanie pokonać wszystkie Visoraki zamieszkujących tą Wieżę, i zamknęli ich w niej, tworząc wokół budynku ściany z lodu i ziemi. Zamknięta przestrzeń zrobiła Visoraków na tyle szalonych, aby walczyły między sobą i zabijały się nawzajem.

Struktura została przekształcona przez sześciu Toa w miejsce dla zespołu, by mogli do niej wrócić, jeśli w ogóle będzie potrzebne. Brama Wieży Hordika została wyposażona w [[elementarną energię przez Toa, dając jej elementarną obronę.

Informacja o zestawie

Wieża Toa była jednym z czterech playsetów w roku 2005. Dołączone zostały też minifigurki sześciu Toa Hordika i sześciu ras Visoraków, jak również Kahgarak uzbrojony w tępy pocisk. Wieża miała własny tępy pocisk jak i katapultę, która rzucała płonące głazy. Brama Wieży była w kształcie Kanohi Kiril.

Pojawienia

Trivia

Linki Zewnętrzne