FANDOM

Wieże Wiedzy
Wiezyczka
Położenie Ko Metru
Status Zniszczone

Wieże Wiedzy powstały, gdy Krzyształy Wiedzy zostały wstawione do wcześniej przygotowanych otworów wypełnionych Płynnym Protodermis. Raz narażone na działanie płynu, Wieże rozwinęły się w ciągu kilku minut i były gotowe do użytkowania przez Ko-Matoran. Wieże sięgają wysoko, więc ich szczyty często są pokryte lode, ale pomimo ich rozmiarów, są kruche i delikatne.

Wewnątrz uczniowie studiują i analizują gwiazdy nad Metru Nui, próbując przewidzieć przyszłość. Są oni bardzo skupieni na swojej pracy i odzywają się tylko w ostatecznosci. Wieże Wiedzy są też używane do przechowywania różnych dokumentów potrzebnych dla Uczniów do ich pracy, ale także ze względu na panujacy tam klimat (lód doskonale je zabezpiecza). Przeważnie większość Matoran ma zakaz wstępu do Wież, ale podczas Dni Imion obserwatoria astronomiczne wewnątrz Wież są otwarte dla wszystkich, dzięki czemu mogą oni zobaczyć gwiazdy.

Wiele ważnych wydarzeń w historii Metru-Nui miało miejsce w i w pobliżu Wież Wiedzy. Do wynalezienia dysków Kanoka doszło właśnie tam. Podczas pobytu Toa Mangai na Metru Nui, szczyty Wież Wiedzy zaczęły się niszczyć. Toa Lhikan przestraszył się, ze powrócił Smok Kanohi, jednak powodem zniszczeń były agresywne Lodowe Nietoperze. Podczas ataku Morbuzakha pojedyncze Wieże Wiedzy zostały zrujnowane na skutek działań jego pnączy, których nie powstrzymały ani obecność Vahki, ani zimny klimat Ko-Metru. Później, Toa Nuju znalazł Wielki Dysk w zwisającym z jednej z Wież soplu.

Podczas trzęsienia ziemi spowodowanego Wielkim Kataklizmem, wiele Wież uległo uszkodzeniu. Kiedy Ko-Matoranie powrócili na Metru Nui, zaczęli je odbudowywać. Zostały w pełni naprawione przez użycie Włóczni Artakhi.

Kiedy fragment Aqua Magny uderzył w Metru Nui podczas bitwy Teridaxa z Mata Nui, zarówno Wieże jak i całe miasto uległy destrukcji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki