FANDOM

"Gdzie można zniszczyć maskę?"
"W jednym jedynym miejscu... W mojej kuźni."
Pohatu i Ekimu, Jedność. Obowiązek. Przeznaczenie

Wielka Kuźnia
Wielka Kuźnia
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Okoto

Wielka Kuźnia to budynek o kształcie kowadła górujący nad stolicą wyspy Okoto, w której Ekimu i Makuta wykuwali Maski Mocy dla mieszkańców.

Historia

Wnętrze Wielkiej Kuźni

Wnętrze Wielkiej Kuźni

Przez wieki Wielka Kuźnia była miejscem powstawania Masek Mocy i napawała życiem stolicę Okoto. Wykuto w niej niezliczone maski - siły, szybkości i wielu innych mocy.

Gdy Makuta stał się zazdrosny o większe uwielbienie masek tworzonych przez swego brata Ekimu, złamał świętą zasadę, mówiącą o tym, że żadna maska nie może zawierać więcej niż jednej mocy, tworząc Maskę Ostatecznej Mocy i zakładając ją na twarz. Ekimu stoczył bój z bratem, strącając maskę z twarzy Makuty i uwalniając falę uderzeniową, która wywołała serię kataklizmów na wyspie i rzuciła obu Twórców Masek w wieczny sen. Od tamtego czasu węgle Wielkiej Kuźni powoli się wypalały, aż całe miasto popadło w ruinę.

Gdy w mieście pojawił się Kulta i ożywił armię swoich nieumarłych wojowników, wejścia do Kuźni zaczął strzec Łupacz Czaszek. Po zdobyciu Maski Kreacji, Kulta udał się z zamiarem jej zniszczenia do Wielkiej Kuźni. Przeszkodzili mu w tym przybyli do ruin miasta Toa oraz przebudzony przez nich Ekimu. Bohaterowie pokonali sługę Makuty, a węgle Kuźni zapłonęły na nowo.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Animacje

Zwiastuny

Seriale TV

Gry Wideo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki