FANDOM

Zakaz
Location Zakaz.png
Miejsce
Status Ewakuowana
Położenie Na południe od Karzahni, nieopodal wybrzeża Północnego Kontynentu

Zakaz to wyspa znajdująca się we Wszechświecie Matoran będąca ojczyzną wojowniczego gatunku Skakdi.

Historia

Zakaz została stworzona przez Wielkie Istoty podczas tworzenia Wszechświata Matoran. W okresie panowania Ligi Sześciu Królestw wyspą zarządzał Barraki Ehlek.

Zakaz był pokojową wyspą do czasu przybycia nań Makuty Spiriaha. Ujrzał w Skakdi potencjał i zaczął trenować przedstawicieli tej nacji na wojowników. Uczył ich walki i obrony oraz obdarował mocami żywiołów podczas swoich eksperymentów. Makuta niedługo potem opuścił wyspę, pozostawiając na niej parę Visoraków by pilnowały Skakdi.

Gdy Spiriah przybył tam drugi raz, wszystkie Visoraki były martwe a mieszkańcy z północy walczyli z tymi z południa. Stało się to za sprawą Reidaka, który wywołał wojnę niszcząc jedno z miast. W efekcie tego zdarzenia Spiriah został wygnany z Bractwa Makuta i musiał się ukrywać. Na jego miejsce wybrano Krikę, który założył blokadę morską dla wszystkich statków płynących na wyspę (była to jedna z niewielu kwestii w których Zakon Mata Nui zgodził się z Bractwem).

Blokada nie była respektowana tak, jak powinna, Xia prowadziła interesy ze Skakdi nawet podczas jej trwania. Dobitnym tego przykładem było zamówienie przez Lorda Skakdi Nektanna robotów bojowych, które potem nazwał swoim imieniem. W późniejszym czasie na wyspę zawitał statek z Xii, który przywiózł nań ładunek z bronią. Grupa Skakdi z wyspy zawarła umowę z Vortixx i zmiana władzy na wyspie stała się bardzo prawdopodobna. Statki Mrocznych Łowców przepływały często wokół wyspy, czekając na powrót zdradzieckich Piraka.

Podczas misji uwolnienia Miserixa Spiriah zbuntował się przeciwko Brutace i popłynął na Zakaz z armią Zyglaków by zemścić się na Skakdi. Zyglaki zniszczyły statki Mrocznych Łowców stacjonujące dookoła wyspy. Armia Spiriaha została zniszczona przez członków gatunku Ehleka będących na usługach Zakonu Mata Nui. Brutaka zaatakował i ogłuszył Makutę, powstrzymując jego próbę zemsty.

Axonn i Brutaka zjawili się później na wyspie w celu zawiązania sojuszu z Nektannem. Skakdi stworzyli armię i starli się z dwoma wojownikami na plaży. Po upadku Brutaki z budynku na część armii, dwaj przyjaciele postanowili się poddać. Zostali zabrani do Lorda Skakdi. Tam starali się go przekonać do zawiązania sojuszu w wojnie Bractwa Makuta z Zakonem Mata Nui. W wyniku tego spotkania pozostali Lordowie poparli pozycję Zakonu. Pod przewodnictwem Axonna i Brutaki armia Skakdi wyruszyła na nienazwaną wyspę by stoczyć walkę z siłą uderzeniową Rahkshi.

Po zdradzie Nektanna Zakon wysłał Toa Mahri by zbadali motywy jakimi kierowali się Lordowie Skakdi oraz by odnaleźli zmutowanych Piraka, którzy zaginęli podczas destrukcji fortecy na Daxii. Po wtargięciu do fortecy na zakaz, znaleźli podziemną pieczarę, gdzie Skakdi przetrzymywali zbiornik ze Zenergizowaną Protodermis. Przedstawiciele tejże nacji wrzucili po chwili do zbiornika Zyglaka, Vortixxa, robotnika ze Steltu oraz 5 pozostałych Piraka. Zaktan, w formie zielonkawej mgły także dostał się do zbiornika. Po chwili zmutowana forma życia wydostała się ze zbiornika.

Rahkshi zostały wysłane na Zakaz by spacyfikować Skakdi. Następnie Nektann wysłał Skakdi, by ci śledzili Rahkshi w ich podróży na Południowe Wyspy. Po zakończeniu Bitwy o Bara Magna mieszkańcy Zakazu przyłączyli się do masowej migracji na Spherus Magna.

Krajobraz

Przed rozpoczęciem przez Spiriha swoich eksperymentów Zakaz był rajską wyspą, pełną roślinności i wody. Po wojnie domowej Zakaz stał się jałową wyspą. Wszędzie budowano fortece, które potem niszczono. Pozostawiały one mnóstwo gruzu. W centrum wyspy znajduje się wielkie jezioro, które jest jedynym miejscem, gdzie Skakdi nie mogli walczyć, z uwagi na to, że był to jedyny zbiornik z pitną wodą na wyspie.

Niemobilne wieżyczki obronne Nektanna rozmieszczone były po całej wyspie. Miały za zadanie zestrzeliwać każde siły powietrzne, jakie zbliżały się do wyspy. Wybudowanie ich zaważyło na tym, ze Bractwo Makuta nie wtrącało się w interesy wyspy.

Fortece Skakdi

Fortece na Zakazie były zarządzane przez Lordów Skakdi. Większość, jeśli nie wszystkie, znajdowała się w ruinie i nie mogła przetrwać jakiegokolwiek najazdu zbrojnego. Fortece nie miały lochów ani niczego, w czym możnaby przetrzymywać więźniów, głownie dlatego, ze więzienie Skakdi było bezowocne (zawsze uciekali). Rasa hodowała swoje wierzchowce - Tahtoraki w zagrodach niedaleko fortec.

Nektann zbudował swoją fortecę niedaleko wybrzeża Zakazu.

Dawni mieszkańcy

Rozumne gatunki

  • Skakdi
  • członkowie rasy Ehleka, którzy zamieszkali w oceanie dookoła Zakazu.

Rahi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki