FANDOM

Zaktan to tajemnica, którą muszę rozwiązać... najlepiej powoli i z dużą dawką jego cierpienia. Jest samowolnym przywódcą Piraka, jest zagrożeniem dla mojego autorytetu, które muszę usunąć... - TSO

Zaktan
ZaktannGrin
Skakdi
Moce Powietrze (w połączeniu z innym Skakdi), Laserowy Wzrok
Narzędzia Trój-Ostrzowe Nożyce (dawniej), Miotacz Zamor (dawniej)
Status Połączony
Wymowa Zak-tan

Zaktan to tajemniczy, przerażający władca Piraka, zwany też "The Snake" (Wąż). GregF mówi, ze on, Hakann i Avak są bardzo zabawnymi postaciami.

Historia

Pre-Mroczni Łowcy

Przed dołączeniem do Mrocznych Łowców, Zaktan został więziony jako niewolnik w kopalni Protodermis. The Shadowed One odkrył go i widział potencjalne wykorzystanie go jako rekruta. Uwolnił Zaktana i przyprowadził z powrotem do bazy Mrocznych Łowców na wyspie Odina do treningu.

Mroczni Łowcy

Jakiś czas później, Zaktan próbował obalić The Shadowed One. Z wyjątkiem Avaka, oni zaatakowali twierdzę, zdjęli straż i zinfiltrowali fortecę. Próbowali znaleźć drogę do komnaty The Shadoweda, ale zamiast tego mieli do czynienia z Darkness'em, która ujawnił, że Shadowed był świadomy ich planu. Ostatecznie zostali wepchnięci do komnaty, skonfrontowali z ich przywódcą. W próbie wykonania wyroku Zaktana za jego zdrady, The Shadowed One zaatakował go z swoich dezintegrujących oczu, ale ciało Zaktana zamiast zniknąć, rozsypało się w miliony Protoditów. The Shadowed One, zaskoczony jak reszta, uznał, że zmutowany stan Zaktana będzie uznawany za przypomnienie.

Zaktan nadal przeprowadzał misje Mrocznych Łowców, w tym jeden, co doprowadziło do konfliktu z nienazwanym Toa Plazmy na wyspie na południu Południowego Kontynentu. Kiedy bitwa się skończyła, wszystko, co zostało z Toa to część Kanohi, zbroi i tajemniczego płynu.

Podczas Wojny Mrocznych Łowców/Bractwa Makuty, Zaktan wraz z niewielkim kontyngentem Łowców (w tym Reidakem i Thokiem) zostali przypisani do straży starej twierdzy Bractwa, która została przejęta przez Mrocznych Łowców . Po spotkaniu z swoim informatorem, Roodaką, Zaktan postanowił przeszukać twierdzę ponownie, znajdując salę, gdzie przywódca Teridax, tworzył swój mistrzowski plan. Tajna kryjówka objawiła Zaktanowi wszystkie plany, które zostały zapisane, kiedy Teridax zaczął spisek przeciwko Mata Nui. To odkrycie dało Zaktanowi rozległą wiedzę na temat tego, jak działał Wszechświat Matoran i co może się wydarzyć.
BH Piraka Zaktan

Zaktan w Bionicle Heroes

Twierdza została szybko zdobyta przez siły Bractwa, Zaktan, Thok i Reidak podjęli w tym czasie próbę ucieczki.

Piraka

Kilkaset lat po przegranej bitwie o twierdzę, Zaktan i pięciu innych Skakdi, zdezerterował z organizacji, nazywających siebie i utworzył własną grupę "Piraka". Działając na pogłoski, że Teridax został pokonany i zabity, gdy wyruszyli w drogę do jego legowiska, aby znaleźć dowody na potwierdzenie plotek. W nim odkryli szczątki rozbitej zbroi Teridaxa, wraz z dowodami bitwy. Reidak próbował podnieść jego maskę, ale został trafiony przez ciemną energię emitujących z maski. Nie mogąc tego zatrzymać, cisnął maskę do oceanu.

Oglądając komnatę w poszukiwaniu czegoś przydatnego, Hakann odkrył Włócznia Fuzji, przypadkowo uruchamiając ją i trafiając w Vezoka. W rezultacie istotę, srebrno-uzbrojonego szalonego Skakdi, nazwano Vezonem przez tych dezerterów. Teridax, który obecnie był esencją, wykorzystał swoje moce do umieszczenia pomysłu znalezienia Maski Życia w ich głowach. Kradnąc włócznię, Vezon uciekł, jak grupa została zaatakowana przez Mana Ko. Reszcie Piraka udało się pozbyć tych bestii, i wkrótce pojawili się na powierzchni, na wyspie Mata Nui. Rozczarowani jej naturą, szybko uaktywnili Kanistry Toa i ustawili kurs na Voya Nui, położenie Igniki.

Po przybyciu na wyspę, Piraka udało się oszukać lokalnych Matoran, mówiąc im, że są Toa, przekonując mieszkańców do słuchania ich poleceń. Zaktan skonstruował zbiornik, w którym zebrał Antidermis z powietrza, a Avak skonstruował miotacz, zdolny wystrzelić sfer gazowych materiałów. Ostatecznie, Piraka zaczęli odczuwać nieufność w Matoranach i użyli Antidermis do zniewolenia populacji, z wyjątkiem kilku. Piraka wkrótce mieli do czynienia z drużyną Toa, Toa Nuva, którzy przybyli również w poszukiwaniu Maski Życia. Zaktan pokonał Tahu Nuva w walce na miecze a innych Nuva również pokonano. Następnie rozkazał zabrać broń i zbroję pokonanych Toa i wrzucić Toa do wulkanu. Jednak nastąpiła erupcja wulkanu, zmuszając do ucieczki Piraka, Toa i pozostawić ich w lawie.

Zaktan spotkał później Brutakę, i obiecał mu sfery Antidermis, w zamian za swoje usługi, co daje mu trochę na czasie. Nieco później, w Twierdzy Piraka, Avak uwięził Zaktana w klatce, przekonany, że lider Piraka wykołował ich o lokalizacji Maski Życia. Klatka produkująca fale dźwiękowe za każdym razem, gdy Zaktan próbował uciec przez
Comic Zaktan

Zaktan w komiksie

podział na Protodity, prawie doprowadziła go do szaleństwa. Inni Piraka przybyli i jak Thok chciał przejął przywództwo Zaktana, Reidak, zdając sobie sprawę, że Hakann był za nim, rzucił go w Avaka, niechcący uwalniając Zaktana. Toa Nuva przybyli z Matorańskimi sojusznikami i doszło do konfliktu z Piraka. Pięć Piraka odmówiło walki z nadzieją, że Toa Nuva pokonają Zaktana. Jednak Brutaka uderzył Toa Nuva i Grupę Oporu Voya Nui, na wniosek Zaktana. Zaktan i Hakann później złapali uciekającą Dalu i rozpoczęli walkę po powrocie, obwiniają się nawzajem za jej ucieczkę. Zaktan pokonał Hakanna, choć pozostawił go przy życiu.

Podczas jednej z wielu walk nowych Toa Inika po przybyciu na Voya Nui, Zaktan został przeniesiony do morza przez Nuparu z jego Kadin, a Hakann'owi i Thok'owi udało się ukraść moc Brutaki dzięki specjalnej sferze Zamor, zmuszając pozostałych Piraka do sojuszu z Inika. Na ich prośbę Zaktan wykonał sferę Zamor do odwrócenia skutków sfery Hakanna. Póżniej użycie poszło z powodzeniem przez Hewkii'ego, choć wszyscy odpadli w walce, jaka się wywiązała, z wyjątkiem Zaktana. Piraka obudzili się pierwsi i znajdując wejście do schodów prowadzących do Komnaty Życia, zeszli się w ciemność. Przybywając do Strefy Koszmarów, Piraka walczyli z największym strachem, legendarną istotą znaną jako Irnakk. Wszyscy Piraka byli niesprawni przez Kule Zamor Irnakka, podczas gdy Zaktan został wchłonięty do jego umysłu. Tutaj Zaktan dowiedział się, że Tytan był iluzją stworzoną przez Ignika, by sprawdzić ich strach. Irnakk ostatecznie wyrzucił Zaktana z swego umysłu, po czym Zaktan powiedział, że zabije wszystkich Piraka, w tym samego siebie, niszcząc Irnakka. Irnakk wyśmiał go z jego pomysłu, jednak Zaktan wykorzystał swoje wcześniejsze doświadczenia i okropności, aby przekonać potwora, że nie kłamie. Irnakk, przyznając się do własnego strachu przed śmiercią, pozwolił Piraka przejść.

W jednej komnacie, Piraka byli uwięzieni w kanistrach i zmuszeni do współpracy, choć Reidak zdradził ich i grupa spadł do wody wypełnionej mutagenem, na który Vezok znalazł sposób. Przeszli do Komnaty Życia, po walce z Toa Inika i spotkaniu z podziemną komorą i liczbą pułapek, gdzie czekali na nich Vezon i Fenrakk, najnowsi strażnicy Igniki. Vezon zfuzjował dwóch z nich w wielkiego potwora, który z kolei pokonał innych Piraka. Po pokonaniu i rozłączeniu bestii Vezon był zmuszony walczyć z Toa Inika w próbie obrony maski. Zaktan i Piraka, po odzyskaniu siły zaatakowali Inika w próbie dostania maski dla siebie. Po ponownym wyjściu z podziemia, by dogonić Inika, Piraka mieli atakować, gdy Inika połączyć siły z Nuva i Axonnem z Botarem niosącym pokonanego Brutakę. Piraka podjęli decyzję o wstrzymaniu ataku, postanowili ukryć się na jakiś czas i czekali na odpowiedni moment.

Ze względu na ich spotkanie z Mutagenem Otchłanii, Zaktan, wraz z innymi Piraka zmutowali się tylko do kręgosłupa i twarzy. On i jego Piraka wślizgnęli się do Korytarza, w którym zabili grupę Zyglaków. Później wciągnęli do walki Toa Mahri, podczas której Zaktan próbował zabić Idris, która używała swoich Elektro-Ostrzy by odpierać ataki. Zaktan później został pokonany przez Axonna, i został przewieziony na przesłuchanie do Zakonu Mata Nui. Następnie został osadzony w zbiorniku wody na Daxii. Toa Helryx zetknęła się z nim przy okazji, wyciągając go ze zbiornika go zatrzymać oddech zawsze nie będzie zachowywać.

Wolność

Zaktan później został przewieziony z Helryx do Xia, będąc jeszcze trzymany w małym zbiorniku wodnym. Potem Helryx dała Zaktan Toa Hagah jako przewodnika w poszukiwaniu Teridaxa, w zamian za ma być wolny. Powiedziała sześciorgu Toa, że Teridax ukrywa się gdzieś pod Koloseum, gdzie są odpowiedzi na wiele zagadek i tajemnic świata.

Członek Zakonu Mata Nui przeniósł Zaktana i Toa Hagah do Metru Nui, gdzie Hagah zaczęli walczyć ze starymi wrogami Zaktana, Toa Mahri. Jak Norik powiedział Mahri dlaczego byli tu i powiedział o znaczeniu swojej misji, dziewięciu z jedenastu Toa pracowało razem, aby tunel pod Koloseum nie został zawalony, a pozostali dwaj, Kongu i Iruini opiekowali się zmutowanym Piraka. Następnie Toa Hagah udał się w dół podziemnego tunelu, zabierając Zaktana ze sobą.

Po odwiedzeniu tunele, Hagah i Zaktan natknęli się na pułapkę, która przyszpiliła Toa i jego do ściany, i uniemożliwiła wykorzystanie ich umiejętności. Stopione Protodermis już prawie miało ich spalić, gdy Makuta Miserix teleportował ich do innego tunelu. Po dłuższej rozmowie, postanowili pójść z Miserixem gdy pojawiły się postacie w portalu za nimi. Początkowo pojawili się Toa Helryx i Keetongu, ale następnie dołączyli Axonn i Brutaka z drugiego portalu. Teridax następnie objawił się, niszcząc promieniem Maskę Brutaki, Kanohi Olmak, a następnie zabił Zaktana, wywołując fale dźwiękowe, które spowodowały eksplozję Zaktana i zbiornika wodnego.

Słabości

Odludny, samotny, sadystyczny, Zaktan oddziela się od innych Piraka. Sprawia to, że nie słyszy plotek i planów przeciw niemu. Nie widzi żadnej potrzeby rozumienia Piraka czy Matoran. To właśnie sprawia, że gdy wszyscy obrócą się przeciw niemu, nawet jego trój ostrze, protodity i laserowy wzrok nie pomogą mu.

Zaktan bh

Broń i zdolności

Ciało oraz trójostrze (ale nie miotacz Zamor) Zaktana składają się z tzw. protoditów , mikroskopijnych komórek, które tworzą ciała wszystkich organizmów Bionicle, ale tylko Zaktan może je kontrolować. Protodity nie potrafią przez dłuższy czas utrzymywać się w ciszy - gdy Zaktan mówi, brzmi to tak, jakby mówiło naraz wiele głosów, bowiem odzywają się wszystkie protodity, a jeśli się wsłuchać, jego ciało wydaje ciche brzęczenie. Zaktan umie rozpadać się na rój stworzeń atakujących przeciwnika - szybki protodit może wyrządzić taką szkodę jak ostry nóż. Ta zdolność nie jest wrodzona - Zaktan twierdzi, ze to zasługa promieni dezintegrujących The Shadowed One, ale nie był to efekt zamierzony. Jego trójostrze może się składać w pojedyńczy lub podwójny miecz. Za jego pomocą stoczył pojedynek z Tahu Nuva i wygrał. Prawdopodbnie pomagały mu protodity.

Sojusze

Zaktan fsf

Zaktan nie zawierał żadnych sojuszy - chciał Maski Życia tylko dla siebie. Jedynie Thok ma z nim sojusz - a w każdym razie Piraka Lodu tak uważa.

Cytaty

  • To Toa powstrzymali DH przed najazdem na Metru Nui. To Toa wywołali wojnę z Bractwem Makuty, której skutki są wciaż widoczne. Pozostawianie Toa, jakichkolwiek Toa przy życiu to chodowanie Żmiji Zguby na własnej piersi.
  • A ty, Hakann... (miota promienie z oczu) Czy mógłbyś zamknąć swój dziurawy pysk?!
  • Jeśli twoje oko jest tak celne jak twój dowcip, może przeżyjesz dzisiejszy dzień.
  • Przydałaby ci się lekcja posłuszeństwa.
  • Następnym razem mogę nie być tak miłosierny.
  • Spróbuj nie dać jej uciec. Nie jesteśmy tu, żeby zatrzymywać żałosnych, ignoranckich wieśniaków.
  • Aach, słodki dźwięk zgniatanego wroga (Hakann)... Ale Hakann, nie jesteś martwy, prawda?(z rozpaczą). Potrzebuję ciebie, aby odnaleźć skarb Voya Nui! (Hakanna przygniótł blok skalny).
  • Pokonać mnie To nie takie proste - Zaktan. - Ja jestem moją bronią. Moja broń to ja. Aby ją zniszczyć, musisz zniszczyć mnie. -Z przyjemnością - zawarczał cicho Tahu.
  • Strachem jest kolejny dzień wśród swoich towarzyszy, którzy chcą cię zabić każdego dnia. Strachem jest patrzenie w oczy TSO, wiedząc że zaraz czeka cię śmierć, a mimo to uchodzisz z życiem. Strachem jest każdy poranek, kiedy każda komórka twojego ciała zachowuje się jak chce. Zatem nie mów mi o strachu wstrętna kreaturo! Bo to JA jestem Strachem!! - Zaktan do Irnakka.

Informacje o zestawie

Zaktan został wydany w pierwszej połowie 2006 roku jako średni zestaw. Mógł strzelać z miotacza Zamor. Miał 41 części. W zestawie były 4 kule Zamor.

Zaktan McDonalds

Zaktan jako zabawka Happy Meal

Zobacz też

Vnolg zaktan walk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki